Wednesday, November 27, 2013

1945 Volkswagen Beetle (Baja Bug) 2001 Regular Series Collector 174 plus 1945 Volkswagen Beetle (Baja Beetle) 2011 Thrill Racers - Jungle Series 4/6 plus 1945 Volkswagen Beetle (Volkswagen Baja Beetle) 2012 Hot Wheels Racing Off-Road Series 5/6 by Hot Wheels


Norteamérica es la cuna de muchas ideas escandalosas y alocadas... 

Bueno, escandalosas y alocadas para el resto del mundo, que está habituado a las cosas normales y aburridas. 

Si eres uno de esos chicos / chicas con un tatuaje en la frente que dice: "me encanta lo estándar", no te preocupes, yo no patearé tu rostro (tan fuerte, que tus vértebras cervicales crujirán), tampoco apuñalaré tu hígado (una de las muertes más dolorosas), ¡NO!... 

¡No desperdiciaré mi tiempo en alguien que ya está perdido y condenado!... ¡HA!... 

Está bien, eso fue un poquitín rudo, pero normalmente soy un tipo muy amable (en mis sueños...) y no usaré mis "tácticas persuasivas" a menos que perciba demasiada idiotez a mi alrededor... XDDDDD... 

Ahora, volviendo al tema inicial, los diseñadores e ingenieros alemanes involucrados en la creación del Volkswagen Escarabajo, nunca habrían imaginado una de sus creaciones transformada en un todoterreno loco. 

La plataforma del Escarabajo es tan sugestiva, que algunas personas alrededor del mundo la han tomado como base para extraños proyectos automotrices... 

Afrontémoslo, el Escarabajo es un ícono, dondequiera que llegue, crea una especie de "sentimiento familiar", ¡es encantador, carismático y muy personalizable también!... 

En los 60s, hubo una suerte de fiebre por los vehículos todoterreno, principalmente en los Estados Unidos y más específicamente al sur de California. 

Los vehículos recreativos, también conocidos como Buggies, fueron muy populares para "conquistar" el desierto abierto, las dunas de arena y las playas. 

La mayoría de ellos estaba basado en un chasis de Volkswagen Escarabajo, pero otros usaron más partes, incluyendo la carrocería y estos son conocidos como Baja Bugs. 

Estas versiones del Escarabajo altamente modificadas, cambiaron las ruedas regulares por ruedas todoterreno de trabajo pesado, por tanto, los guardafangos originales fueron reemplazados por guardafangos en fibra de vidrio más cortos. 

Las suspensiones fueron retrabajadas para tener más despeje del suelo y rigidez. 

Una jaula de acero tubular fue montada, para reforzar la seguridad de los pasajeros. 

El motor trasero está totalmente expuesto para ayudar a la refrigeración, también esta configuración, combinada con el frente relativamente liviano del Escarabajo, ayuda a mejorar la tracción, dado que este carece de tracción en las cuatro ruedas. 

Otras modificaciones incluyen: parachoques delantero y trasero con luces exploradoras, motores más poderosos, amortiguadores más largos (con más recorrido), resortes de muelle helicoidal en vez de la barra de torsión original y otras, con el fin de mejorar la comodidad, seguridad, control de conducción y desempeño. 

El primer Baja Bug fue construido por Gary Emory de Parts Obsolete, alrededor de 1968 y Dave Deal, un caricaturista californiano, usó un Baja Bug en la carrera Mexican 1000, de 1968, por primera vez (esta carrera tiene lugar en una región que es también conocida como Baja California en el noreste de México y ese es el origen del nombre "Baja")...

No estaba bastante seguro si este modelo de Hot Wheels, estaba basado en un coche real, con HW casi siempre tienes esa sensación, pero una vez hice mi investigación obligatoria, la duda fue resuelta (y este es un par de imágenes que les mostrarán que no estoy delirando... Solo hagan click aquí y aquí). 

Tiene construcción de carrocería / chasis en diecast, que es una característica muy bienvenida para mí. 

Este es un modelo antiguo, fabricado por primera vez en 1984 (¡su primer debút fue con ruedas Real Riders!) y, como es usual en mi caso, fue diseñado por Larry Wood. 

El molde está agradablemente detallado, es pesado y un gran favorito entre los coleccionistas (principalmente porque es un Escarabajo, supongo). 

El más antiguo (primero de arriba hacia abajo) presenta un chasis pintado a juego con el color de la carrocería, los otros están sin pintar (pero lacados, eso creo). 

Los trabajos de pintura / tampos son deportivos y precisos, los interiores son grandiosos y tiene una jaula tubular dentro de la cabina, como los reales. 

Obviamente, tienen ruedas / rimes todoterreno pero el último (de arriba hacia abajo), que pertenece a una línea Adulta, presenta ruedas Real Riders y diseño especial de rimes, las ruedas delanteras son diferentes a las traseras y eso es muy, muy raro. 

¡Con optimismo, habrán más Volks en camino así que, deberían visitarme de nuevo!... 

Hch 11:15-18 "Y cuando comencé a hablar, cayó el Espíritu Santo sobre ellos también, como sobre nosotros al principio. Entonces me acordé de lo dicho por el Señor, cuando dijo: Juan ciertamente bautizó en agua, mas vosotros seréis bautizados con el Espíritu Santo. Si Dios, pues, les concedió también el mismo don que a nosotros que hemos creído en el Señor Jesucristo, ¿quién era yo que pudiese estorbar a Dios? Entonces, oídas estas cosas, callaron, y glorificaron a Dios, diciendo: ¡De manera que también a los gentiles ha dado Dios arrepentimiento para vida!"

ENGLISH 
North America is the craddle of many scandalous and crazy ideas... 

Well, scandalous and crazy for the rest of the world, which is used to the normal and boring stuff. 

If you’re one of those guys / gals with a "I love the standard" tattoo in the forehead, don’t worry, I will not kick your face (so hard, that your cervical vertebrae will gnash), neither I will stab your liver (one of the most painful deaths), NO!... 

I will not waste my time in someone who is already lost and doomed!... LOL!... 

OK, that was a bit rude, but normally I’m a very kind guy (in my dreams...) and I will not use my "persuasive tactics" unless I perceive too much idiocy around me... XDDDDD... 

Now, returning to the initial topic, the german designers and engineers involved in the creation of the Volkswagen Beetle, would have never imagined one of their brainchilds transformed in a crazy off-road. 

The Beetle platform is so suggestive, that some people around the world has taken it as the base for strange automotive projects... 

Let’s face it, the Beetle is an icon, wherever it arrives, it creates a sort of "familiar feeling", it’s charming, charismatic and is very customizable as well!... 

In the 60s, there was a sort fever for the off-road vehicles, mainly in the United States and more specifically in southern California. 

The recreational vehicles, also known as Buggies, were very popular to "conquer" the open desert, sand dunes and beaches. 

Most of them were based on a Volkswagen Beetle chassis, but others used more parts, including the bodywork and these were known as Baja Bugs. 

These heavily modified versions of the Beetle, changed the normal wheels for heavy duty off-road wheels, hence, the original fenders were replaced for shorter fiberglass fenders. 

The suspensions were reworked for more ground clearance and stiffness. 

A tubular steel cage was mounted, to strengthen the security of the passengers. 

The rear engine is totally exposed to aid in cooling, also this configuration, combined with the relatively light front of the Beetle, helps to improve the traction, as it lacks of a four wheel drive. 

Other modifications include: front and rear bumpers with scout lights, more powerful engines, longer shock absorbers (with more travel), coilover-type springs instead of the original torsion bar and others, in order to improve the comfort, safety, driver control and performance. 

The first Baja Bug was built by Gary Emory of Parts Obsolete, around 1968 and Dave Deal, a californian cartoonist, used a Baja Bug in the Mexican 1000 racing, of 1968, for the first time (this race takes place in a region which is also known as Baja California in northwest Mexico and that’s the origin of the name "Baja")...

I was not pretty sure if this model by Hot Wheels, was based on an actual car, with HW you almost always have this feeling, but once I made my mandatory research, the doubt was resolved (and these are a pair of pictures which will show you that I’m not delirious... Just click here and here). 

It has a diecast body / chassis construction, which is a very welcome feature for me. 

This is an old model, manufactured for the first time in 1984 (its first debut was with Real Riders tires!) and, as usual in my case, it was designed by Larry Wood. 

The mold is nicely detailed, is heavy and is a big favorite among collectors (mainly because is a Bug, I guess). 

The older one (first from top to bottom) features chassis painted matching body color, the others are unpainted (but lacquered, I think so). 

The paint job / tampos are sporty and accurate, the interiors are great as well and it has a tubular cage inside the cabin, as the real ones. 

Obviously, they have off-road tires / wheels but the last one (from top to bottom), belonging to an Adult line, features Real Riders tires and special rims design, the front wheels are different to the rear ones and that’s very, very rare. 

Hopefully, there will be more Volks on the way so, you should pay me a visit me again!... 

Act 11:15-18 "And as I began to speak, the Holy Ghost fell on them, as on us at the beginning. Then remembered I the word of the LORD, how that HE said: John indeed baptized with water; but ye shall be baptized with the Holy Ghost. Forasmuch then as GOD gave them the like gift as he did unto us, who believed on the LORD JESUS CHRIST; what was I, that I could withstand GOD? When they heard these things, they held their peace, and glorified GOD, saying: then hath GOD also to the Gentiles granted repentance unto life!."

4 comments:

Dennis aka Katsuden said...

I have seen vintage Volk Beetle but jungle thrill is one of a kind. It's a crazy idea like u mentioned. Lol.. The one in Maroon or purple has a better paint job and I come to realise that a lot of HW cars were produced in Malaysia these days.

chrismandesign said...

you mean the one from and adult line (the third from top to bottom) ???... i guess so, well, obviously it has better finishings because is most expensive of the bunch, but i love all of them =D... also, yeah, you’re right pal, all these diecast were made in Malaysia and the main reason for that is the production cost... right now, China has the best manpower in this segment so, they became more expensive for the largest manufacturers... Malaysia is one of the recent options to keep costs kinda low... =)

David John Shewsbury said...

Seen this with the bunch of other Hot Wheels in our local Toys R Us though I don't fancy this model at all.

chrismandesign said...

HEHEHE... this is an offroad and i already that know you’re not keen of this kind of vehicles... however, i found it quite appealing, specially because is a Volks and i love Volks... also, one of them was a gift and i like it so much, that i had to get a few more to complement it... fortunately, i was able to get one from an adult line and other from a vintage line !!!... =)