Sunday, December 29, 2013

1973 Ford Falcon XB GT351 Hardtop Coupe 2013 HW Showroom Series 198/250 Diecast Scale 1:65 by Hot Wheels


La industria automotriz alrededor del mundo, especialmente cuando estamos hablando de compañías multinacionales, trabaja de una forma particular dependiendo de la región o país donde está establecida. 

Esta tendencia es más notoria en los grandes jugadores de este negocio (p.e. Ford, General Motors, Chrysler, Volkswagen, Toyota), los cuales producen vehículos para la vilipendiada clase media. 

Tú no verás una versión "brasileña" o "coreana" de un Koenissegg o un Rolls Royce o un Lamborghini o un Maserati o un Maybach, simplemente porque estas son marcas de lujo superior y son extremadamente celosas con los vehículos que fabrican y sus especificaciones... 

Pero tú puedes ver una versión "colombiana" de algunos vehículos de Toyota o Mazda o Renault, adaptada a las condiciones específicas de mi país y estos productos tienen incluso un diseño de carrocería y/o accesorios particulares, que no están disponibles en otros países, donde estas marcas producen y/o venden sus coches. 

Sin embargo, esta publicación no es acerca de un carro disponible en mi país (Colombia), ¡ya quisiera!... Sino de otro lugar. 

Por los 50s, los autos en el mercado norteamericano estaban creciendo demasiado, tanto en tamaño como en precio, y la gente no estaba dispuesta a pagar más por un medio de transporte básico... 

Ellos querían algo asequible y aunque un coche económico fuera menos rentable para los fabricantes, los carros más pequeños provenientes de Europa y Asia eran una amenaza seria y una de las respuestas americanas fue el Ford Falcon. 

Este vehículo, clasificado como compacto para los estándares de los Estados Unidos y de tamaño mediano para el resto del mundo, tuvo una vida más bien corta, apenas una década. 

Fue fabricado también en Argentina, Australia, Canadá, Chile y México, obviamente con ciertas variaciones. 

A diferencia de su hermano norteamericano, la versión australiana del Falcon ha estado en este mercado hasta el día de hoy (hay planes para continuar con este modelo hasta 2016) y por esa misma razón, es uno de los best sellers de todos los tiempos. 

Este modelo fue ofrecido en los siguientes estilos de carrocería: coupé hardtop, sedán 4 puertas, station wagon 5 puertas, coupé utilitario 2 puertas y vagoneta panel 2 puertas. 

En términos generales, los Falcons australianos fueron casi idénticos a las versiones de Estados unidos por fuera, pero algunas modificaciones fueron necesarias por dentro, con el fin de afrontar las condiciones más rudas de este territorio salvaje y fascinante. 

El Ford Falcon XB GT351 Coupé Techo Duro de 1973, fue parte de la tercera generación de este modelo (1972-1979) y un Muscle Car puro... 

De hecho, para mí, es el auto de alto rendimiento más despampanante de esa época en Australia. 

El XB GT351 sería, en mi humilde opinión, el equivalente (guardadas proporciones) del Ford Mustang Mach 1 de 1973 y por supuesto, hay diferencias, pero los estilos de carrocería están en la misma categoría. 

El trabajo de carrocería es brillante y agresivo, más ancho y más bajo que sus predecesores, definitivamente una bestia estremecedora y como ya mencioné en una publicación anterior, este es el modelo base para el Black Pursuit Special o Interceptor de Mad Max (del cual puedes leer aquí). 

Puedo darme el lujo de decir que este modelo es el tope de línea, con su perfil de alto desempeño, que puedes notar en los esquemas especiales de pintura con colores vibrantes y negro en contraste, parachoques a juego (con el color de la carrocería), entradas de aire en el capó y hubo una edición limitada de este vehículo (211 unidades) que fueron equipadas con una versión norteamericana del motor Cleveland de 5.8 L, 351 pulgadas cúbicas, V8 conocido como "Big Port", ¡las cuales fueron más raras y obviamente con más valor de colección!... 

Estoy complacido de presentar mi segundo Muscle Car australiano en este humilde blog. 

Este fue otro regalo de mi madre y me encanta el trabajo grandioso de Hot Wheels en este modelo. 

El nivel de detalle y calidad están por encima del promedio para un diecast de una línea Regular, fue un modelo diseñado por Rob Matthes. 

El trabajo de pintura en negro brillante es soberbio y la decoración en azul y verde hacen una linda pareja. 

Tiene carrocería en diecast con chasis en plástico cromado, los interiores son verdes (a juego con el verde de la decoración) y el timón está al lado derecho, como es usual para un coche australiano, igualmente el diseño de los rimes es maravilloso y la línea estampada en azul metalizado es una combinación perfecta. 

A propósito, le hice una mínima personalización, añadiendo toques de pintura en las luces delanteras, el efecto es bastante interesante... 

¡Y este es un modelo extraordinario, sin duda!... 

Jua 10:14-18 "YO SOY el buen pastor; y conozco mis ovejas, y las mías me conocen, así como el Padre me conoce, y Yo conozco al Padre; y pongo Mi vida por las ovejas. También tengo otras ovejas que no son de este redil; aquéllas también debo traer, y oirán Mi voz; y habrá un rebaño, y un Pastor. Por eso me ama el Padre, porque Yo pongo Mi vida, para volverla a tomar. Nadie me la quita, sino que Yo de Mí mismo la pongo. Tengo poder para ponerla, y tengo poder para volverla a tomar. Este mandamiento recibí de mi Padre."

ENGLISH 
The automotive industry worldwide, specially when we are talking about multinational companies, works in a particular way depending on the region or country where it’s established. 

This trend is more noticeable in the big players of this business (f.e. Ford, General Motors, Chrysler, Volkswagen, Toyota), which produce mainly vehicles for the vilified middle class. 

You will not see a "Brazilian" or "Korean" version of a Koenissegg or a Rolls Royce or a Lamborghini or a Maserati or a Maybach, just because these are top luxury brands and they are extremely jealous with the vehicles they manufacture and their specifications... 

But you can see a "Colombian" version of some vehicles by Toyota or Mazda or Renault, tailored to the specific conditions of my country and these products have even a particular body design and/or accessories, which are not available in other countries, where these brands produce and/or sell their cars. 

However, this publication is not about a car available in my country (Colombia), I wish it were!... But from somewhere else. 

By the 50s, the cars in the north american market were growing a bit too much, both in size as in price, and the people were not willing to pay more for a basic mean of transportation... 

They wanted something affordable and although an economic car were less profitable for the manufacturers, the smaller cars from Europe and Asia were a serious threat and one of the american answers for it, was the Ford Falcon. 

This vehicle, rated as compact for the standards of the United States and medium size for the rest of the world, had a rather short life, barely a decade. 

It was manufactured also in Argentina, Australia, Canada, Chile and Mexico, obviously with certain variations. 

Unlike its North American brother, the Australian version of the Falcon has been in this market to this day (there are plans to continue with this model until 2016) and for that very reason, is one of the all time best sellers. 

This model was offered in the following body styles: hardtop coupe, 4-door sedan, 5-door station wagon, 2-door coupe utility and 2-door panel van. 

In general terms, the aussie Falcons were almost identical to the versions of the United States outside, but some modifications were necessary inside, in order to meet the tougher conditions of this wild and fascinating territory. 

The 1973 Ford Falcon XB GT351 Hardtop Coupe was part of the third generation of this model (1972-1979) and a pure Muscle Car... 

In fact, for me, is the most stunning high performance car at that time in Australia. 

The XB GT351 would be, in my humble opinion, the equivalent (proportions saved) of the 1973 Ford Mustang Mach 1 and of course, there are differences, but the body styles are in the same category. 

The body work is brilliant and aggressive, wider and lower than its predecessors, definitely a thrilling beast and as I already mentioned in a previous publication, this is the base model for the Mad Max’s Black Pursuit Special or Interceptor (of which you can read link). 

I can afford to say that this model is the top of the line, with a high performance profile, which you can notice in the special color schemes with vibrant colors and black in contrast, matching bumpers (with the body color), hood scoops and there was a limited edition of this vehicle (211 units) that were fitted with an north american-built version of the Cleveland 5.8 L, 351 cu in, V8 engine known as "Big Port", which are rarer and obviously more collectable!... 

I’m pleased to introduce my second australian Muscle Car in this humble blog. 

This was another gift from my mom and I love the great work of Hot Wheels in this model. 

The level of detail and quality are above the average for a diecast from a Regular line, it was a model designed by Rob Matthes. 

The paint job in glossy black is superb and the decor in blue and green make a nice couple. 

It has diecast body with plastic chrome chassis, the interiors are green (matching the green of the decoration) and the steering wheel is on the right side, as usual for an Aussie car, also the wheels design is marvelous and the stamped line in metallic blue is a perfect combination. 

By the way, I made a small customization, adding some touches of paint in the headlights, the effect is quite interesting... 

And this is a remarkable model, no doubt!... 

Jho 10:14-18 "I AM the good shepherd, and know my sheep, and am known of mine. As the Father knoweth Me, even so know I the Father: and I lay down My life for the sheep. And other sheep I have, which are not of this fold: them also I must bring, and they shall hear My voice; and there shall be one fold, and one Shepherd. Therefore doth my Father love me, because I lay down My life, that I might take it again. No man taketh it from Me, but I lay it down of Myself. I have power to lay it down, and I have power to take it again. This commandment have I received of my Father."

2 comments:

Dennis aka Katsuden said...

Great feeling looking back at your past post on the Mad Max Interceptor. Powerful and furious looking muscle from the past. Nice looking chassis and again Hot Wheels need to put more effort to the cars interior.

chrismandesign said...

i think that Hot Wheels hardly gonna improve the interior details in the models from regular lines and even some adult lines... they’re always thinking into cut down costs =/... but other top lines, like the Hot Wheels 100%, can give you nicely detailed interiors (and exteriors) for a reasonably higher price... when i received this gift, i was captivated by the bodywork and decor, which are fantastic !!!...

by the way, happy new year, pal... i wish you the best in all senses, and may GOD bless you and your family, providing everything for your needs and projects, according to HIS will !!!... =)