Sunday, March 6, 2016

2010 Mercedes-Benz SLK 55 AMG (R171) - Subcompact Luxury Roadster American Specs 2011 AMG Minicar Collection Diecast Scale 1:66 by Kyosho


Mientras que un auto de concesionario, hecho por cualquier marca prestigiosa en el mercado automotriz, es la meta o una de las más grandes expectativas hechas realidad para la mayoría de personas; es apenas el comienzo para otras, que quieren dar rienda suelta a su gusto por el mejor desempeño que el dinero pueda pagar... 

Esa es la razón detrás de la existencia de los personalizadores independientes, especialmente aquellos que se esfuerzan por aplicar su conocimiento y experiencia obtenidos en los deportes a motor, en vehículos de fábrica, para lograr la sensación más cercana a un coche de carreras, en un coche de calle... 

Algunos de ellos trabajan con varias marcas de carros, mientras otros están dedicados a una marca particular; algunos de ellos tienen una fuerte presencia en los medios masivos de comunicación, mientras otros prefieren ser reconocidos entre personas más expertas. 

Algunos de ellos son independientes todavía, mientras otros fueron adquiridos por la marca de autos que fabricaba los vehículos usados como base para sus creaciones y ese es el caso de AMG. 

Aufrecht, Melcher und Großaspach (los nombres detrás de la sigla AMG), comenzó como una constructora de motores de carreras para vehículos hechos por Mercedes-Benz y fue fundada por Hans-Werner Aufrecht y Erhard Melcher, ex-ingenieros de la marca de la estrella de tres puntas. 

Como cualquier otro negocio con este perfil, AMG permaneció por algún tiempo como un proveedor no oficial de motores y más tarde coches modificados para Mercedes-Benz; pero estaba generando una fuerte reputación entre los fanáticos de los deportes a motor y los entusiastas de los carros en general. 

Para 1990, finalmente, Daimler-Benz AG y AMG Motorenbau und Entwicklungsgesellschaft mbH, firmaron un acuerdo oficial de cooperación y para 2005, AMG se convirtió en una subsidiaria completamente propiedad de Daimler; en 1993, el primer auto desarrollado en conjunto, fue lanzado para el público: el Mercedes-Benz C36 AMG. 

Ahora, como la división de alto desempeño de la marca de coches con sede principal en Stuttgart, Baden-Württemberg, Alemania, AMG produce versiones especiales de casi todo el portafolio actual de carros de pasajeros. 

Aunque esta división está altamente enfocada en el rendimiento y, en ese sentido, el tren de potencia, transmisión, suspensión, frenos y en general, los componentes mecánicos son la prioridad, ofrecen un "paquete completo" y el auto resultante es no solo un producto de una naturaleza diferente, sino el tope de línea en cada clase. 

Ese es más o menos, el trasfondo del coche presentado en esta publicación: el Roadster Subcompacto de Lujo Mercedes-Benz SLK 55 AMG (R171) de 2010, el carro deportivo más pequeño con esta codiciada insignia y de hecho, era el primer escalón para los amantes de AMG, hasta que el A 45 AMG fue introducido en 2013. 

En los 90s, Mercedes Benz materializó sus planes para crear un auto deportivo de lujo compacto, basado en el Auto Conceptual Mercedes Benz SLK II de 1994, develado en el Paris Motor Show de ese mismo año, con el lanzamiento de la Clase SLK, en 1996. 

El SLK 55 AMG pertenece a la segunda generación de esta Clase (2004-2010) y el diseño de carrocería "señoritero" de su predecesor, un inconveniente serio para cualquier auto deportivo (afrontémoslo, honestamente hay muchos más adictos a la velocidad en el género másculino =PPPPP), recibió la dosis necesaria de "testosterona"

Nadie quiere un "Barbie Benz", si sabes a lo que me refiero; este rediseño del SLK tiene algunos rasgos del exuberante Mercedes Benz SLR McLaren, más notoriamente en el frente y la insignia AMG, implica incluso más virilidad en la línea del coche, con una silueta más angulosa que el modelo "regular", entradas de aire más amplias, toques de lujo adentro y afuera... 

Esta agresividad es propulsada por un motor de 336 pulgadas cúbicas, 5.5 L, V8 AMG, clasificado en 355 hp, acoplado a una transmisión automática de 7 velocidades, produciendo el característico gruñido entrecortado de este personalizador... 

¡AMG vive por su reputación y este carro es una jugosa bestia de bolsillo!... 

Creo que ya era hora de traer una muestra más de una marca de diecast Premium, procedente del lado este del mundo; una de la cual escuché por primera vez en 2012 y, en aquella época, pensé que era solo una leyenda urbana... 

Los modelos de diecast y RC hechos por Kyosho, son importados aquí en cantidades muy limitadas, por muy pocas tiendas de coleccionables o importadores especializados y la mayoría de estos solo por encargo. 

Si estás familiarizado con los productos diecast de Kyosho, en escalas cercanas a 1:64, entonces deberías saber que estos son más bien escasos en todos lados; parte de la explicación, es su alto costo y su producción limitada, esto es algo tácito, ya que estás pagando por un coleccionable Premium

Sin embargo, me atrevería a decir que la razón principal para este fenómeno, es que una buena parte de la producción va para atender la demanda local (japonesa) y lo que queda, una cantidad que puede ser muy pequeña en el caso de ciertos modelos, va para el resto del mundo. 

Además, estos modelos vienen en "cajas ciegas", así que los compradores no saben con anterioridad cual modelo de la serie o cual variación de color conseguirán y eso es algo normal en la cultura japonesa del coleccionismo. 

Por esta razón, no es raro que los coleccionistas japoneses compren varios simultáneamente, a fin de conseguir un modelo particular y con algunos de ellos, eventualmente harán trueque. 

En el resto del mundo, no obstante, estamos acostumbrados a comprar y pagar por un modelo específico, de una serie específica, en un color específico (el último factor es el menos relevante para mí) y todo esto hace aún más difícil coleccionar modelos de esta marca, en esta escala. 

Habiendo dicho esto, esta muestra pertenece a la Serie AMG Minicar Collection de 2011, consistente en 8 modelos, con tres variantes de color cada una; el SLK 55 AMG está disponible también en blanco plano brillante y plateado brillante. 

Como siempre con esta marca, el modelo tiene un nivel increíble de detalle, la proporción correcta y acabados excelentes; hace unos pocos años, no pensaría que tal cosa pudiera ser siquiera posible en esta escala, pero la industria ha evolucionado notablemente. 

Este modelo tiene carrocería en diecast y chasis en plástico negro; el trabajo de pintura está muy bien hecho, pero pienso que fue demasiado grueso y cubrió algunos finos detalles al frente; los tampos por otra parte, fueron agradablemente aplicados en el frente (el logo de Mercedes Benz, las luces de niebla y las entradas de aire) la cola (la luz de stop en la parte de atrás del alerón, los logos de Mercedes Benz, AMG y el rótulo del modelo), el marco del parabrisas e incluso el chasis recibió un toque de pintura plateada para el sistema de escape. 

Hay insertos plásticos para las luces delanteras y de cola, también para la rejilla frontal y entradas de aire sobre el capó. 

Los interiores en negro son hermosos, las ruedas son multiparte con rimes realistas en plateado y llantas labradas en caucho; finalmente, incluye una base de exhibición en negro, con el nombre del modelo impreso, una tarjeta de colección presentando algunas especificaciones en japonés y fue hecho en China... 

Rut 1:14-18 "Y ellas alzaron otra vez su voz y lloraron; y Orfa besó a su suegra, más Rut se quedó con ella. Y Noemí dijo: he aquí tu cuñada se ha vuelto a su pueblo y a sus dioses; vuélvete tú tras ella. Respondió Rut: no me ruegues que te deje, y me aparte de tí; porque a dondequiera que tú fueres, iré yo, y dondequiera que vivieres, viviré. Tu pueblo será mi pueblo, y tu DIOS mi DIOS. Donde tú murieres, moriré yo, y allí seré sepultada; así me haga JEHOVÁ, y aun me añada, que sólo la muerte hará separación entre nosotras dos. Y viendo Noemí que estaba tan resuelta a ir con ella, no dijo más."

ENGLISH 
While a dealership’s car, made by any prestigious brand in the automotive market, is the finish line or one of the greatest expectations made real for most people; it’s barely the beginning for others, who want to let loose their taste for the best performance the money can pay... 


That’s the reason behind the existence of independent customizers, specially those that strive to apply their knowledge and experience obtained in motorsports, on factory vehicles, to achieve the closest feeling of a racing car, in a street car... 

Some of them work with several car brands, while others are dedicated to a particular brand; some of them have a heavy presence in mass media, while others prefer to be recognized among more knowledgeable people. 

Some of them are still independent, while others were acquired by the car brand that manufactured the vehicles used as basis for their creations and that’s the case of AMG. 

Aufrecht, Melcher und Großaspach (the names behind the AMG initials), began as a builder of racing engines for vehicles made by Mercedes-Benz and it was founded by Hans-Werner Aufrecht and Erhard Melcher, former engineers of the three-pointed star brand. 

As any other business with this profile, AMG remained for some time as an unofficial purveyor of engines and later modified cars for Mercedes-Benz; but it was generating a strong reputation among the fans of motorsports and the car enthusiasts in general. 

For 1990, finally, Daimler-Benz AG and AMG Motorenbau und Entwicklungsgesellschaft mbH, signed an official agreement of cooperation and by 2005, AMG became a wholly owned subsidiary of Daimler; in 1993, the first jointly developed car, was released for the public: the Mercedes-Benz C36 AMG. 

Now, as the high performace division of the car brand headquartered in Stuttgart, Baden-Württemberg, Germany, AMG produces special versions of almost all the current portfolio of passengers cars. 

Although this division is highly focused on performance and, in that sense, the powertrain, transmission, suspension, brakes and overall, the mechanical components are the priority, they offer a "complete pack" and the resulting car is not only a product of a different nature, but the top of the line in each class. 

That’s pretty much, the background of the car featured in this publication: the 2010 Mercedes-Benz SLK 55 AMG (R171) - Subcompact Luxury Roadster, the smallest sports car with this coveted insignia and in fact, it was the first rung for the AMG lovers, until the A 45 AMG was introduced in 2013. 

In the 90s, Mercedes Benz materialized its plans to create a compact luxury sports car, based on the 1994 Mercedes Benz SLK II Concept Car, unveiled in the Paris Motor Show of that very year, with the release of the SLK Class, in 1996. 

The SLK 55 AMG belongs to the second generation of this Class (2004-2010) and the "girly" body design of its predecessor, a serious drawback for any sports car (let’s face it, honestly there are much more speed addicts in the male gender =PPPPP), received the necessary dose of "testosterone"

Nobody wants a "Barbie Benz", if you know what I mean; this redesign of the SLK has some traits of the luxuriant Mercedes Benz SLR McLaren, more noticeably in the front and the AMG badge, implies even more manliness in the line of the car, with a more angular shape than the "regular" model, wider air inlets, luxury touches inside and out... 

This aggressiveness is propelled by a 336 cu in, 5.5 L, V8 AMG engine, rated at 355 hp, coupled to a 7-speed automatic transmission, producing the signature choppy growl of this customizer... 

AMG lives by its reputation and this car is a juicy pocket beast!... 

I think it was about time to bring one more sample of a Premium diecast brand, coming from the east side of the world; one of which I heard for the first time in 2012 and, at that time, I thought it was just an urban legend... 

The diecast and RC models made by Kyosho, are imported here in very limited amounts, by very few hobby stores or specialized importers and most of them only on request. 

If you’re familiar with Kyosho diecast products, in scales close to 1:64, then you should know that these are rather scarce everywhere; part of the explanation, is their high cost and their limited production, this is something tacit, since you’re paying for a Premium collectible. 

However, I would dare to say that the main reason for this phenomenon, is that a good portion of the production goes to cater the local (japanese) demand and what remains, an amount that can be very small in the case of certain models, goes for the rest of the world. 

Besides, these models come in "blind boxes", so the buyers don’t know previously which model of the series or which color variation they will get and that’s something normal in the japanese collectionism culture. 

For this reason, is not rare that the japanese collectors buy several simultaneously, in order to find a particular model and with some of them, they will eventually make barter. 

In the rest of the world, nonetheless, we are used to buy and pay for a specific model, from a specific series, in a specific color (the last factor is the least relevant for me) and all of this makes even harder to collect models of this brand, in this scale. 

Having said that, this sample belongs to the 2011 AMG Minicar Collection Series, consisting of 8 models, with three variants each one; the SLK 55 AMG is also available in white glossy and silver glossy. 

As always with this brand, the model has an incredible level of detail, the right proportion and excellent finishes; a few years ago, I wouldn’t think that such thing could be even possible in this scale, but the industry has evolved notably. 

This model has diecast body and black plastic chassis; the paint job is very well done, but I think that it was a bit too thick and covered some fine details in front; the tampos, on the other hand, were nicely applied on the front (the Mercedes Benz logo, fog lights and air inlets), the tail (stop light in the back of the spoiler, Mercedes Benz, AMG logos and model label), the frame of the windshield and even the chassis received a silver paint touch for the exhaust system. 

There are plastic inserts for the head and tail lights, also for the front grille and air inlets on the hood. 

The interiors in black are beautiful, the wheels are multipart with realistic rims in silver and styled rubber tires; finally, it includes a display base in black, with the name of the model printed, a trading card featuring some specifications in japanese and it was made in China... 

Rut 1:14-18 "And they lifted up their voice, and wept again: and Orpah kissed her mother-in-law; but Ruth cleaved unto her. And she said: behold, thy sister-in-law is gone back unto her people, and unto her gods: return thou after thy sister-in-law. And Ruth said: entreat me not to leave thee, or to return from following after thee: for whither thou goest, I will go; and where thou lodgest, I will lodge: thy people shall be my people, and thy GOD my GOD: where thou diest, will I die, and there will I be buried: the LORD do so to me, and more also, if aught but death part thee and me. When she saw that she was steadfastly minded to go with her, then she left speaking unto her."

2 comments:

Dennis aka Katsuden said...

Quite the detail history of the model and good things comes in small quantity. A real nice piece with high degree of realism. A cool black colour scheme for sportier image.

chrismandesign said...

AMG is a good sample of how two guys, with ambition and passion for high performance, can be part of the big names in the automotive industry; not many independent businesses in this segment last long enough to make a reputation...

Kyosho has put a very high standard in the industry of diecast but, as any other brand, has its pros and cons... I’m glad that at least I have managed to get a few of their models, since these tend to be very scarce outside Japan... In the case of this particular model, I wanted to get the silver one, but once I saw the black one in person, I thought it was a better option and the pictures speak by themselves !!!... =D