Algo perturbadoramente eficaz fue hecho cuando alguien acuñó el término "auto de la gente" para designar al proyecto Escarabajo (Tipo 1), durante el siniestro apogeo de la dictadura Nazi en Alemania, porque de algún modo estas dos palabras llegaron a ser equivalentes...
Ahora, ya sé que la palabra en alemán "Volkswagen" significa literalmente "auto de la gente" luego, esa no es la razón de mi perplejidad, más bien es el hecho que alguien se haya atrevido a usar un concepto con implicaciones tan profundas en una forma tan directa y altiva...
Quiero decir, suena tan prepotente, que emite un hedor a totalitarismo barato, pero no podría ser de otra forma, ya que, nos guste o no, fue parte de los artículos de propaganda de un régimen funesto...
Afortunadamente, durante el periodo de posguerra, le fue dada una segunda oportunidad a este proyecto y después de un largo proceso, Volkswagen y el Escarabajo fueron transformados en marcas respetadas, dejando a un lado sus orígenes oscuros y brindándonos un vehículo icónico, uno de los más representativos jamás producidos.
Sin embargo, el "auto de la gente" como concepto con implicaciones profundas, fue convertido en realidad décadas antes del desarrollo del Volkswagen Escarabajo Tipo 1, de la mano de un gran visionario: el sr. Henry Ford.
El Modelo T fue y es sin lugar a duda la más fiel representación de lo que un "auto de la gente" significa y no solo porque es el vehículo más influyente del siglo XX, sino porque es un símbolo de innovación, asequibilidad, versatilidad y en una forma muy particular, de la pujante clase media.
El Modelo T fue reemplazado por el Modelo A a finales de 1927 y luego, en 1932, este último fue reemplazado por el Modelo B, también conocido como Modelo 18 o Modelo 40, el cual es la referencia para los modelos publicados hoy.
Sí, en realidad esta reseña incluye no uno sino tres modelos, variantes para ser precisos, que pertenecen a la Clase de Tamaño Completo de esa época, los cuales serían clasificados como Compactos para los estándares de hoy.
A diferencia de la tendencia predominante por los 30s, no hubo diferencias sustanciales entre los modelos de 1933 y 1934, pero hey, estamos considerando coches populares y con todo icónicos.
El Roadster 2 Puertas de Tamaño Completo Ford 40B de 1933, el Roadster 2 Puertas de Tamaño Completo Ford 40B de 1934 y el Coupé 2 Puertas 3 Ventanas de Tamaño Completo Ford 40B de 1934, son Hot Rods esenciales por derecho propio y bastante apreciados entre coleccionistas y entusiastas de los carros.
El hecho que fueran populares no significa que fueran autos feos, más bien su diseño es brillante, con volumenes pulcros y curváceos que fluyen a través de la carrocería, lucen con clase a pesar de su tamaño, el segmento al que pertenecen y difícilmente podrías decir lo mismo sobre vehículos equivalentes fabricados hoy en día.
Ford hizo mucho más que simplemente satisfacer una necesidad, que fue su propósito principal con la creación del Modelo T y sus sucesores, él creó una leyenda y no precisamente por medio de una ideología alienante, si sabes a lo que me refiero...
En lo que a mí concierne, ser demasiado halagador con Hot Wheels, con respecto a los últimos lanzamientos en todas sus líneas, como muchos "portavoces" autoproclamados o patrocinados de esta afición hacen muy a menudo, es no solo incongruente, sino también sospechoso...
Incongruente, porque mientras que el realismo en los modelos de Hot Wheels basados en autos con licencia externa ha sido mejorado en todas las líneas, incluyendo la regular, no lo voy a negar, en esta última hay un uso excesivo de plástico y no necesariamente plástico de buena calidad, que te hacer preguntarte si sus productos merecen la designación de diecast (probablemente sonaría más coherente "plastcast")...
Tienes que agregar que el control de calidad en términos de acabados (trabajos de pintura irregulares, tampos y/o calcomanías mal colocados, ventanas y otros insertos plásticos rayados de fábrica, etc) es pobre, no solo en las líneas regulares, sino también en muchas líneas Adultas y De Lujo y si eso no fuera suficiente, los precios siguen subiendo así que, sientes que es necesario quejarte sobre tales cosas, porque si vas a pagar más por un artículo, mereces recibir más por tu dinero, no menos...
En mi patria, han habido dos incrementos de precio en menos de 6 meses y en términos de poder adquisitivo real, estás pagando el equivalente a más de 5 dólares americanos por un modelo de líneas regulares, ¿piensas que eso es barato?...
Y sospechoso, porque toda esta adulación sistemática a Hot Wheels de parte de los representantes de la "corriente principal de coleccionistas", deja un aroma a complicidad en el aire; ellos suenan más como voces parcializadas, por eso es que no puedo confiar en ellos y nadie con dos dedos de frente debería tampoco...
Lo que Mattel y su marca Hot Wheels necesitan no son portavoces adulando sus productos, lo que realmente necesitan es ofrecer productos de mejor calidad, como solían hacer en el pasado; esto hablará mucho mejor de estas marcas que un puñado de voces alquiladas y será mucho más convincente para los coleccionistas serios...
Ahora que el pasado es mencionado, estoy introduciendo un par de viejos moldes diseñados por Larry Wood, uno de ellos, el 3-Window ’34, fue lanzado en 1980 y reestructurado en 1987; el otro, el ’33 Ford Roadster o ’33 Roadster y uno más de una línea premium de la cual no hay información sobre el diseñador involucrado; conseguí 6 ejemplos en total, con la ayuda de dos amigos, colegas coleccionistas e importadores, en un lapso de tres años.
El primero pertenece a la Serie Hot Wheels 100% Street Rodder Magazine (America’s Street Rodding Authority); tiene carrocería y chasis en diecast, es de lejos el más preciso del grupo; el trabajo de pintura para la carrocería en naranja metalizado es complementado por una decoración de llamas en magenta y blanco sobre los paneles laterales y un pinstripe en el baúl, mientras que el chasis fue pintado en negro brillante con toques de pintura plateada para el sistema de escape, hay tampos y/o calcomanías adicionales para las persianas en el capó, las luces de cola y la placa trasera; hay insertos plásticos para el parabrisas, el sistema de suspensión, las luces frontales y la parrilla frontal, todos cromados; los interiores son beige, con el volante en cromado y pintado también en marrón; las ruedas multiparte presentan diseño realista de rimes en cromado, con llantas labradas en caucho y fue hecho en China.
El segundo pertenece a la Serie Pinstripe Power, parte de la línea Regular y es la versión Coupé 3 Ventanas; mientras que el nivel de detalle es muy bueno, la proporción falla en reproducir el coche real, haciéndolo lucir más caricaturesco, por causa de un chasis más corto y una carrocería ligeramente más alta, pero es admisible para mí, considerando que viene de la línea principal; tiene construcción completa en diecast, pero los guardafangos, estribos laterales, motor y parrilla frontal son plásticos, con todo, el modelo se siente lo suficientemente pesado para complacerme; el trabajo de pintura fue hecho en púrpura con acabado Metalflake, complementado por tampos y/o calcomanías de pinstripes en plateado y dorado sobre los paneles laterales, los guardafangos son también púrpura medio y los estribos laterales negros; las ventanas están tintadas en azul, con interiores negros; las ruedas presentan diseño de rimes 5 Spoke en cromado.
El tercero pertenece a la línea Regular; tiene un trabajo de pintura en verde oscuro con acabado Metalflake, complementado por ondas sobre los paneles laterales y llamas sobre el capó en amarillo, rojo y dorado, los guardafangos son verde medio y los estribos laterales blancos; las ventanas son tintadas en amarillo, mientras que los interiores son blancos; las ruedas plásticas presentan diseño de rimes 3 Spoke en cromado.
El cuarto pertenece a la Serie Hot Rod Magazine, parte de las líneas Regulares, es la versión Roadster; un verde medio fue escogido para el trabajo de pintura, con acabado Metalflake y de nuevo llamas en amarillo, rojo, negro y azul fueron escogidas para la decoración sobre los paneles laterales, los guardafangos son verde medio y los estribos laterales negros; a diferencia del resto de modelos, el motor, la parrilla frontal, el tablero de instrumentos y el timón son dorados en vez de cromados; el parabrisas es transparente, mientras los interiores son negros; la selección de ruedas fue 5 Spoke en cromado.
El quinto pertenece a la Serie Rat Rods, otra línea Regular; el trabajo de pintura fue hecho en negro mate, con solo un letrero diminuto "Lil Black & Red" y un logo Hot Wheels, en rojo y blanco sobre el panel trasero del lado derecho, los guardafangos son negros y los estribos laterales son rojos, el chasis fue pintado tambien en marrón claro; el parabrisas es transparente y los interiores fueron trabajados en rojo; las ruedas plásticas presentan un diseño de rimes Basic Wheel en cromado, con bandas blancas y los 4 modelos anteriores fueron hechos en Malasia.
El último pertenece a la Serie Flying Aces II, parte de la línea principal; el trabajo de pintura para esta versión, en rojo oscuro con acabado Metalflake y una decoración en negro, blanco y dorado, sobre todos los paneles de la carrocería, es más bien compleja y aprecio todo el trabajo involucrado aquí, aunque el diseño no es tan cautivador para mí, los guardafangos son rojo medio y los estribos laterales negros, el chasis recibió pintura negra brillante; el parabrisas es transparente también, con interiores negros; el diseño de rimes 5 Spoke en rojo cromado fue elegido para las ruedas plásticas, pero esta versión fue hecha en China, lo cual es muy inusual para un artículo relativamente reciente de las líneas Regulares...
Rom 3:21-26 "Pero ahora, aparte de la ley, se ha manifestado la Justicia de DIOS, testificada por la ley y por los profetas; la Justicia de DIOS por medio de la fe en Jesucristo, para todos los que creen en Él. Porque no hay diferencia, por cuanto todos pecaron, y están destituidos de la gloria de DIOS, siendo justificados gratuitamente por Su Gracia, mediante la redención que es en Cristo Jesús, a Quien DIOS puso como propiciación por medio de la fe en su sangre, para manifestar su justicia, a causa de haber pasado por alto, en Su Paciencia, los pecados pasados, con la mira de manifestar en este tiempo Su Justicia, a fin de que él sea el Justo, y el que justifica al que es de la fe de Jesús."
ENGLISH
Something disturbingly effective was done when someone coined the term "people’s car" to designate the Beetle (Type 1) project, during the sinister heyday of the Nazi dictatorship in Germany, because somehow these two words became equivalents...
Now, I already know that the german word "Volkswagen" means literally "people’s car" so, that’s not the reason for my perplexity, rather is the fact that someone has dared to use a concept with so deep implications in such a direct and haughty way...
I mean, it sounds so prepotent, that it gives off a stink of cheap totalitarism, but it couldn’t be otherwise, because either we like it or not, it was part of the propaganda items of a baneful regime...
Fortunately, during the postwar period, it was given a second chance to this project and after a long process, Volkswagen and the Beetle were transformed in respected brands, leaving behind their dark origins and providing us with an iconic vehicle, one of the most representative ever produced.
However, the "people’s car" as concept with deep implications, was turned into reality decades before the development of the Volkswagen Type 1, by the hand of a great visionary: mr. Henry Ford.
The Model T was and is without a doubt the most faithful representation of what a "people’s car" means and not only because it’s the most influential vehicle of the 20th century, but because it’s a symbol of innovation, affordability, versatility and in a very particular way, of the thriving middle class.
The model T was replaced by the Model A in late 1927 and then, in 1932, the latter was replaced by the Model B, also known as Model 18 and Model 40, which is the reference of the models published today.
Yeah, actually this review includes not one but three vehicles, variants to be precise, that belong to the Full Size Class of that time, that would be classified as Compacts by today standards.
Unlike the mainstream by the 30s, there were not substantial differences between the models for 1933 and 1934, but hey, we are considering popular and yet iconic cars.
The 1933 Ford 40B Full Size 2-Door Roadster, the 1934 Ford 40B Full Size 2-Door Roadster and the 1934 Ford 40B Full Size 2-Door 3-Window Coupe, are essential Hot Rods by their own right and fairly appreciated among collectors and car enthusiasts.
The fact that they were popular doesn’t mean that they are ugly rides, rather their design is brilliant, with neat and curvy volumes that flow through the body, they look classy despite their size, the segment to which they belong and you hardly could say the same about equivalent vehicles manufactured nowadays.
Ford made much more that just a meet a need, which was its main purpose with the creation of the Model T and its successors, he created a legend and not precisely by the means of an alienating ideology, if you know what I mean...
As far as I’m concerned, being too flattering with Hot Wheels, regarding the latest releases in all its lines, as many self-proclaimed or sponsored "spokesmen" of this hobby do very often, is not only incongruous, but also suspicious...
Incongruous, because while the realism in models by Hot Wheels based in external licensed cars has been improved in all lines, including the regular ones, I’m not gonna denied it, in the latter there is an excessive use of plastic and not necessarily good quality plastic, that makes you wonder if its products deserve the designation of diecast (probably it would sound more coherent "plastcast")...
You must add that the quality control in terms of finishes (irregular paint jobs, misplaced tampos and/or decals, windows and other plastic inserts scratched from factory, etc) is poor, not only in regular lines, but also in many Adult and Deluxe lines and if that weren’t enough, the prices are keeping rising so, you feel it’s necessary to complain about such things, because when you’re paying more for an item, you deserve to receive more for your money, not less...
In my homeland, there has been two price increases in less than 6 months and in terms of real purchasing power, you’re paying the equivalent of more than US$5 for a model of the Regular lines, do you think that’s cheap?...
And suspicious, because all this sistematic flattery to Hot Wheels from the representatives of the "mainstream of collectors", leaves a scent of complicity in the air; they sound more like biased voices, that’s why I can’t trust them and no one with half a brain should either...
What Mattel and its brand Hot Wheels need is not spokesmen flattering their products, what they really need is to offer better quality products, like they used to do in the past; it will speak much better of these brands than a handful of rented voices and it will be way more convincing for serious collectors...
Now that the past is mentioned, I’m introducing a pair of old casts designed by Larry Wood, one of them, the 3-Window ’34, was released in 1980 and retooled in 1987; the other, the ’33 Ford Roadster or ’33 Roadster and one more from a premium line of which there is no information about the designer involved; I got 6 examples in total, with the help of two friends, fellow collectors and importers, in a period of three years.
The first one belongs to the Hot Wheels 100% Street Rodder Magazine (America’s Street Rodding Authority) Series; it has diecast body and chassis, it’s by far the most accurate of the group; the paint job for the body in metallic orange is complemented by a flames decoration in magenta and white on the side panels and a pinstripe on the trunk, while the chassis was painted in glossy black with touches of silver paint for the exhaust system, there are additional tampos and/or decals for the louvres of the hood, the tail lights and the rear plate; there are plastic inserts for the windshield, the suspension system, the head lights and front grille, all chrome; the interiors are beige, with the steering wheel in chrome and painted also in brown; the multipart wheels feature realistic rims design in chrome, with styled rubber tires and it was made in China.
The second one belongs to the Pinstripe Power Series, part of the Regular line and it’s the Coupe 3-Windows version; while the level of detail is very good, the proportion fails to reproduce the actual car, making it look more caricaturesque, because of a shorter chassis and the slightly higher body, but it’s admissible for me, considering that it comes from the mainline; it has full diecast construction, but the fenders, running boards, engine and front grille are plastic, yet, the model feels heavy enough to please me; the paint job was made in purple with Metalflake finishing, complemented by pinstripe tampos and/or decals in silver and golden on the side panels, the fenders are medium purple too and the running boards black; the windows are blue tinted, with black interiors; the wheels feature 5 Spoke rims design in chrome.
The third one belongs to the Regular line; it has a dark green paint job with Metalflake finishing, complemented by waves on the side panels and flames on the hood in yellow, orange and golden, the fenders are medium green and the running boards white; the windows are yellow tinted, while the interiors are white; the plastic wheels feature the 3 Spoke rims design in chrome.
The fourth one belongs to the Hot Rod Magazine Series, part of the Regular lines, it’s the Roadster version; a medium green was chosen for the paint job, with Metalflake finishing and again flames in yellow, red, black and blue were chosen for the decoration on the side panels, the fenders are medium green and the running boards black; unlike the rest of the models, the engine, front grille, dashboard and steering wheel are golden instead of chrome; the windshield is clear, while the interiors are black; the wheels selection was 5 Spoke in chrome.
The fifth one belongs to the Rat Rods Series, another Regular line; the paint job was made in flat black, with just a tiny wording "Lil Black & Red" and a Hot Wheels logo, in red and white on the right side rear panel, the fenders are black and the running boards are red, the chassis was also painted in light brown; the windshield is clear and the interiors were worked in red; the plastic wheels feature a Basic Wheel rims design in chrome, with white walls and the previous 4 models were made all in Malaysia.
The last one belongs to the Flying Aces II Series, part of the Mainline; the paint job made for this version, in dark red with Metalflake finishing and a decoration in black, white and golden, over all the panels of the body, is rather complex and I appreciate all the work involved here, albeit the design is not so captivating for me, the fenders are medium red and the running boards black, the chassis received glossy black paint; the windshield is clear too, with black interiors; the 5 Spoke rims design in red chrome was chosen for the plastic wheels, but this version was made in China, which is very unusual for a relatively recent item of the Regular lines...
Rom 3:21-26 "But now the Righteousness of GOD without the law is manifested, being witnessed by the law and the prophets; even the Righteousness of GOD which is by faith of Jesus Christ unto all and upon all them that believe: for there is no difference: for all have sinned, and come short of the glory of GOD; being justified freely by His Grace through the redemption that is in Christ Jesus: Whom GOD hath set forth to be a propitiation through faith in His Blood, to declare His Righteousness for the remission of sins that are past, through the Forbearance of GOD; to declare, I say, at this time His Righteousness: that He might be Just, and the Justifier of him which believeth in Jesus."
6 comments:
I love the purple one
Ouchhh, no love for the others ??? ;( .... I guess that’s because of the unusual color scheme, now that you mention it, purple is a color that you hardly see in an actual car so I have to agree that it has a special charm !!!... =D
A lovely set I must say and I fond the orange most like a car charging and engulfing in flame, much like the Ghost Rider in Marvel. In overall, the quality exceeded expectation from the metallic paint finishing to those chrome plated bumpers. Not to mention the special attention given to the under side of the cars. The colours choosen are definitely non typical and decals displayed high level of details. Kudos
And essential part of any pure Hot Rod is that it must look HOT and I’m pretty sure flames play a critical role in that sense, they are a popular option for decoration in the actual cars and I think it’s a perfect option for the scale/toy version... Now, speaking of decorations and color selections for Hot Rods, the owners of this kind of vehicle hardly choose something "traditional" or "demure", rather they opt for something outlandish and any of these scale replicas offer precisely those things !!!... By the way, Ghost Rider will always look hotter in a Hot Rod !!!... =D
I don't like this classic car but if I were to choose between the 3 of them, black it will be...
OH !!!... I thought you had some love for the classic Hot Rods, just because this 33’-34’ Ford is one of the most iconic in its category, but I guess that for tastes there are colors, like a popular saying says... On the other hand, black is a rather conservative selection coming from you, but I have to agree that the black iteration of this model has a special charm and looks incredibly classic, complemented by those nice white wall wheels !!!... =D
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