Creo que probablemente, al menos una vez, mencioné el término "Funny Car" y no pretendía ser coloquial o figurativo.
¡De hecho, estaba usando un término técnico, porque esto es realmente una clase de autos en las carreras tipo drag!...
Claro, ustedes no están obligados a saberlo, pero para alguien como yo es un "deber".
Bueno, me siento un poco pedagógico hoy, así que compartiré algo de información sobre este tipo de vehículo, que puede parecer "divertido", pero es totalmente serio cuando estás hablando de alto rendimiento =PPPPP...
Ahora, quizás hayan oido hablar de la NHRA, ¿cierto?...
Si ese no es el caso, NHRA es la sigla para National Hot Rod Association (Asociación Nacional de Hot Rod), una organización que regula varios tipos de carreras en los E.E.U.U.A. (así que cuando dices: "¡NHRA manda!"... Es en serio XDDDDD).
Hay muchas "circunstancias" que tienes que considerar cuando quieres construir un Funny Car (empezando por una enorme cantidad de dinero) y mencionaré algunas de ellas para tener una breve idea...
Por ejemplo, la carrocería (que es usualmente la única parte "divertida" de estos vehículos) es hecha en fibra de carbono, no sólo por su estética o ligereza, sino debido a su resistencia al fuego y la reducción subtancial de peso que esta ofrece, dos factores críticos.
El chasis tiene muchos refuerzos y modificaciones para manejar el monstruoso torque del motor...
El promedio en estos Funny Cars es alrededor de 7.000 ft/lbs (en comparación, en un Dodge Viper SRT-10 de 2013 es alrededor de 600 ft/lbs y en el Lamborghini Aventador LP700-4 de 2011 es alrededor de 690 ft/lbs).
Y hablando del motor, digamos que es... "Especial"...
...
...
¡HAHAHA!... ¡Está bien, está bien, sé lo que estaban esperando, EH!...
Una demostración de mi "supuesta" experticia... ¡No los decepcionaré!...
De acuerdo con las normas de la NHRA, el motor deber ser únicamente un V8, que no supere las 500 pulgadas cúbicas (8.19 L) de desplazamiento, pero las modificaciones extremas (¿mencioné esa palabra antes? =PPPPP) en los materiales, estructura, etc., ¡le permiten producir unos 8.000 hp!...
¿Es suficiente rendimiento para ustedes? =PPPPP...
Más información en próximas publicaciones.
Por ahora, echemos un "vistazo" a este regalo que recibí en 2012.
Primera cosa, este modelo viene en tarjeta corta la cual es una presentación para Europa, no muy usual y por lo tanto es ligeramente más costosa que su contraparte de tarjeta internacional.
Si me lo preguntan, no pagaría un centavo más, por algo que sé que vale menos y en este caso, mientras más grande el empaque, más costoso de producir así que, mientras más pequeño...
Es un asunto de sentido común y recuerden que estoy involucrado en la industria de las artes gráficas, así que sé exactamente de lo que estoy hablando.
¡Lo que realmente importa, el auto mismo, es impresionante y pesado!...
Carrocería y chasis en diecast (como debe ser), muchos lindos detalles aquí y allá, me encanta el trabajo en la jaula de seguridad, por ejemplo; este es el trabajo de Larry Wood.
El modelo base para este Funny Car es un Plymouth Barracuda de 1970.
El trabajo de pintura y decoración es más bien simple para este tipo de vehículo y aún el diseño de los rimes parece un poco raro, pero pienso que está bastante bien.
Deu 8: 19-20 "Más si llegares a olvidarte de JEHOVÁ tu DIOS y anduvieres en pos de dioses ajenos, y les sirvieres y a ellos te inclinares, YO lo afirmo hoy contra vosotros, que de cierto pereceréis. Como las naciones que JEHOVÁ destruirá delante de vosotros, así pereceréis, por cuanto no habréis atendido a la voz de JEHOVÁ vuestro DIOS."
Nos vemos la próxima semana... =)
ENGLISH
I think that probably at least once, I have mentioned the term "Funny Car" and I didn’t mean to be colloquial or figurative.
In fact, I was using a technical term, because this is truly a drag racing car class!...
Of course, you’re not required to know, but for someone like me that’s a "must".
Well, I feel a tad pedagogical today so, I will share some info about this kind of vehicle that could look "funny" but is totally serious when you’re talking about high performance =PPPPP...
Now, perhaps you have heard about the NHRA, don’t you?...
If that’s not the case, NHRA are the initials for National Hot Rod Association, an organization that regulates many types of races in the U.S.A. (so when you say: "NHRA rules!"... You mean it XDDDDD).
There are a lot of "circumstances" that you have to consider when you want to build a Funny Car (starting with a huge amount of money) and I will mention a few of them to have a brief idea...
For example, the body (which is usually the only "funny" part of these vehicles) is made of carbon fiber, not only because of its aesthetics or lightness, but due to its fire resistance and the substantial reduction in weight that it offers, two critical factors.
The chassis has many reinforcements and modifications to deal with the monstrous torque of the engine...
The average in these Funny Cars is about 7,000 ft/lbs (in comparison, in a 2013 Dodge Viper SRT-10 is about 600 ft/lbs and in the 2011 Lamborghini Aventador LP700-4 is about 690 ft/lbs).
And talking about the engine, let’s say that is... "Special"...
...
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HAHAHA!... OK, OK, I know what you were expecting, HUH!...
A demonstration of my "supposed" expertise... I will not disappoint you!...
According to the rules of the NHRA, the engine must be only a V8, with no more than 500 cu in (8.19 L) of displacement, but the extreme modifications (did I mention this word before? =PPPPP) in the materials, structure, etc., enable it to produce 8,000 hp!...
It’s enough performance for you? =PPPPP...
More info in future publications.
For now, let’s have a "look" at this gift I received in 2012.
First thing, this model comes in a short card which is a presentation for Europe, not so usual and hence it’s slightly more expensive than its international card counterpart.
If you ask me, I wouldn’t pay a cent more for something that I know it’s worth less and in this case, the bigger is the packaging, the more expensive to produce so, the smaller...
Is a matter of common sense and remember that I’m involved in the graphic arts industry, so I know exactly what I’m talking about.
What really matters, the car itself, is awesome and heavy!...
Diecast body and chassis (as things should be), a lot of nice details here and there, I love the work on the safety cage, for instance; this is the work of Larry Wood.
The base model for this Funny Car is a 1970 Plymouth Barracuda.
The paint job and decor is rather simple for this kind of vehicle and even the wheels design seems a bit weird but I think is pretty fine.
Deu 8: 19-20 "And it shall be, if thou do at all forget, the LORD thy GOD, and walk after other gods, and serve them, and worship them, I testify against you this day that ye shall surely perish. As the nations which the LORD destroyeth before your face, so shall ye perish; because ye would not be obedient unto the voice of the LORD your GOD."
See you next week... =)
4 comments:
Happy (belated) Easter, may the Lord bless you and your family.
The most amazing thing that I love the most on this car is the fact that you can easily see the interior by lifting up the body - that is simply awesome!!!!
I would like to have this for sure!!!
thank you very much for your wishes !!!... believe it or not, this is pretty much the way these cars can be opened in the real life, the lightness of the carbon fiber body makes it possible... there is a lot of detail inside as you can see, and i love this car too !!!... =)
Happy Easter to you bro! I'm just back from my trip! The focus on this car is a lot on the decals on the side. It's cool that the casing can be removed to show the safety frame bars. Nice feature.
Thanks a lot pal, i wish you the same !!! =)... uhmmm, in the real life, this kind of vehicles have a lot more of logos from sponsors, since these races have "tons" of fans in the U.S.A. (that’s why i mentioned that this diecast has a rather "simple" decor)... oh yeah, this gimmick helps quite a bit to the realism of the piece... welcome back, pal !!!... =)
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