Sunday, April 28, 2013

1964 Pontiac GTO Hardtop Coupe - 2001 Pontiac GTO Series 1/6 Diecast Scale 1:71 by Johnny Lightning


Si grito: "¡PONTIAC TEMPEST!"... La gente a mi alrededor diría: "¡deja de decir idioteces!... ¡El cielo esta despejado y el sol está calentando!... ¿Estás loco?"... 

Pero si grito: "¡PONTIAC GTO!"... La gente a mi alrededor diría: "¿dónde, dónde?... ¡Mataríamos por ver una vez más ese dulce Muscle Car!... General Motors arderá en el in..." HAHAHA... 

Por sí acaso, NO, no soy guionista de películas surrealistas, porque no tengo tiempo para eso. 

Sí, el comienzo de ésta publicación podría no tener sentido para la mayoría de ustedes y yo no pretendo ser lógico todas las veces. 

Pero es un ejemplo de cómo la misma cosa puede pasar desapercibida y ser de dominio público simultáneamente. 

¿Todavía no tiene sentido? =PPPPP... 

Bueno, permítanme explicar lentamente (ésta vez con plastilina XDDDDD). 

La historia comenzó con un compacto de nivel de entrada (económico) creado en 1961, sobre la misma plataforma del Buick Special / Skylark y el Oldsmobile F-85 / Cutlass. 

El Pontiac Tempest fue un auto con poco impacto entre los clientes, tan poco, que es apenas recordado como modelo de Pontiac. 

De hecho, este nombre fue descontinuado en 1970 y cambiado por LeMans, algo más llamativo... "¡TEMPEST!... ¿Estás loco?..." 

En 1964, la plataforma "Y" monococo (tamaño compacto) fue cambiada por la nueva carrocería-A, para alcanzar el tamaño mediano y algo más sucedió... 

El paquete GTO fue ofrecido y nada volvería a ser lo mismo. 

El Pontiac (Tempest) GTO de 1964 es oficialmente el primer Muscle Car en todo el sentido de la palabra. 

Russell Gee (especialista en motores), Bill Collins (ingeniero de chasises) y John DeLorean (ingeniero en jefe), fueron los culpables de este sorprendente "error"

¿Podrían creer que el gerente de ventas en esa época, Frank Bridge, no creyó que el GTO encontraría un mercado?... 

Cuéntame más acerca del fulminante rechazo de un paquete GTO Bobcat con un motor de 421 pulgadas cúbicas, 6.9 L, V8, clasificado en algo así como 400 hp, palanca de cambios Hurst y otras delicadezas, por parte de los posibles compradores... =PPPPP 

El mítico Coupé Techo Duro Pontiac GTO de 1964 (justo así) es ahora parte de mi colección, gracias al tremendo trabajo de mi querida Johnny Lightning. 

¡Esta serie es vintage de hecho (lanzada más de 10 años atrás), pero ustedes pueden ver todo el primoroso detalle logrado, es maravilloso!... 

Viene en una bonita tarjeta grande, pues es una línea especial de JL, el trabajo de pintura y los tampos son esmerados. 

Hay un contraste grandioso entre el diseño clásico de los rimes (con líneas rojas sobre las ruedas) y los colectores de aire tipo flauta emergiendo del capó (gritando alto desempeño por doquier). 

Carrocería / chasis en diecast (un verdadero coleccionable), interiores detallados en negro ("marca registrada" en JL)... ¡Este diecast es genial! =DDDDD... 

1 Cro 29:11-12 "Tuya es, oh JEHOVÁ, la magnificencia y el poder, la gloria, la victoria y el honor; porque todas las cosas que están en los cielos y en la tierra son tuyas. Tuyo, oh JEHOVÁ, es el reino, y Tú eres excelso sobre todos. Las riquezas y la gloria proceden de Tí, y Tú dominas sobre todo; en Tu Mano está la fuerza y el poder, y en Tu Mano el hacer grande y el dar poder a todos.." 

Nos vemos después... =)

ENGLISH 
If I shout: "PONTIAC TEMPEST!"... People around me would say: "stop saying idiocies, man!... The sky is clear and the sun is burning!... Are you nuts?"... 


But if I shout: "PONTIAC GTO!"... People around me would say: "where, where ?... We would kill for looking once more that sweet Muscle Car!... General Motors will burn in he..." HAHAHA... 

By the way, NO, I’m not a screenwriter for surrealist movies, because I don’t have time for that. 

Yeah, the start of this publication could make no sense for most of you and I don’t mean to be logical all the times. 

But is a sample of how the same thing can go unnoticed and be public domain simultaneously. 

It doesn’t make any sense yet? =PPPPP... 

Well, let me explain it slowly (with modeling clay this time XDDDDD). 

The story began with an entry-level (economic) compact created in 1961, on the same platform of the Buick Special / Skylark and the Oldsmobile F-85 / Cutlass. 

The Pontiac Tempest was a car with little impact on the customers, so little that is barely remembered as a Pontiac model. 

As a matter of fact, this name was discontinued in 1970 and changed by LeMans, something more appealing... "TEMPEST!... Are you nuts?..." 

In 1964, the monocoque "Y" platform (compact size) was changed by the new A-body, to reach the medium size and something else happened... 

The GTO package was offered and nothing would be the same. 

The 1964 Pontiac (Tempest) GTO is officially the first Muscle Car in all the sense of the word. 

Russell Gee (engine specialist), Bill Collins (chassis engineer) and John DeLorean (chief engineer), were the guilty for this amazing "mistake"

Could you believe that the sales manager at that time, Frank Bridge, didn’t believe that the GTO would find a market?... 

Tell me more about the fulminating rejection of a GTO Bobcat package with a 421 cu in, 6.9 L, V8 engine, rated at something like 400 hp, Hurst shifter and other delicacies, by the potential buyers =PPPPP 

The mythical 1964 Pontiac GTO Hardtop Coupe (just like that) is now part of my collection, thanks to the great work of my dear Johnny Lightning. 

This series is in fact vintage (released more than 10 years ago) but you can see all the lovely detail achieved, is stunning!... 

It comes in a nice big card, since it’s a special line of JL. 

The paint job and tampos are neat and there is a great contrast between the classic wheels design (with red lines on the tires) and the flute type scoops emerging from the hood (screaming high performance everywhere). 

Diecast body / chassis (a true collectible), and detailed black interiors ("trade mark" in JL)... This diecast rocks! =DDDDD... 

1 Chr 29:11-12 "Thine, Oh LORD, is the greatness, and the power, and the glory, and the victory, and the majesty: for all that is in the heaven and in the earth is thine; Thine is the kingdom, oh LORD, and Thou art exalted as head above all. Both riches and honor come of thee, and Thou reignest over all; and in Thine Hand is power and might; and in Thine Hand it is to make great, and to give strength unto all." 

See you later... =)

4 comments:

David John Shewsbury said...

Ah... another great item from JL - I love the wheels and of coz that openable engine hood.... nothing beats that!!!

Dennis aka Katsuden said...

Another great addition of sweet Muscle Car pal.. Agreed with the even print job by JL and nice that some red were added to the tires. The opened bonnet is not my kind of practicability, but it's cool..

chrismandesign said...

@ Shewsbury:

JL never fails to surprise me with all the great detail i demand from an american car... they conquered me since the first time i bought one of their models and my "love" for JL is still growing healthy !!!... =D

chrismandesign said...

@ Dennis:

The red lines on the tires are in the actual/real model too !!!... they were indeed part of the "trims" available for certain models, mainly the luxury or high performance lines of the american car industry... it’s curious how the same great feature could like or dislike, depending on the personal tastes... for me, the openable hood is a gimmick always welcome !!!... =D