Sunday, May 5, 2013

1927 Ford Model T Custom 2007 Custom Classics Fresh Paint Series Scale 1:50 by Hot Wheels


La historia automotriz está llena de autos icónicos, ya sea porque estos son portentos de ingeniería, estética, economía, velocidad, practicidad, etc., y algunos de ellos reunen todas esas cualidades en un solo modelo. 

En el pasado, cuando esta historia estaba apenas comenzando, surgió uno de esos íconos y de acuerdo con una encuesta global, es de hecho el auto más influyente del siglo XX. 

La fama precede a un modelo que fue creado para las masas, en la primera línea de ensamblaje para producción conocida, y fue fabricado desde 1908 hasta 1927. 

Henry Ford, junto con un equipo de al menos siete visionarios, inventaron el fenómeno del Ford Modelo T, el cual fue fabricado simultáneamente en Canadá, Inglaterra, Alemania, Argentina, Francia, España, Dinamarca, Noruega, Bélgica, Brasil, México, Japón y desde luego, E.E.U.U.A... ¡Eso es lo que yo llamo mundial!...

Sobre la misma plataforma fueron construidos sedanes, coupés, camionetas (pickups) y algo llamado autos turismo de carrocería abierta (lo que hoy llamaríamos convertibles). 

Este vehículo usó luces delanteras de gas de acetileno (más o menos como los viejos carruajes) y en 1913 introdujo las lámparas eléctricas (junto con el encendido eléctrico, ambos toda una novedad por esos días). 

El motor estándar para este viejito fue uno de 177 pulgadas cúbicas, 2,9 L, 4 cilindros en línea, clasificado en 20 hp y una "velocidad máxima" de 40-45 mph (¡realmente una ráfaga en la segunda década del siglo pasado! HAHAHA)... 

Puedes ver aún muchos "Ts" funcionales hoy, restaurados meticulosamente o personalizados, porque este es considerado uno de los mejores Hot Rods jamás creados. 

¡Muy pocos autos pueden "alardear" de esto, quiero decir, un auto centenario todavía haciendo de las suyas!. 

Aquí vamos de nuevo con Hot Wheels, pero esta vez devolví el reloj quizás demasiado =PPPPP. 

Este fue el primer diecast que compré a un apreciado amigo / colega mío y no estaba muy seguro sobre el tamaño del artículo antes de la compra... 

¡Cuando lo ví en persona, fuí sorprendido por un diecast grande y fabuloso de escala 1:50!... 

Lo que más me impresionó, es el esquema de color y decoración en amarillo brillante y negro, con unos pocos detalles cromados o plateados. 

Carrocería en diecast, chasis plástico y ruedas de caucho, ¡conseguí lo que pague! =DDDDD. 

La sensación que este Ford Modelo T de 1927 produce es muy estilo Rat Rod, especialmente por la forma en que la carrocería y chasis fueron cortados y rebajados, también el diseño de las ruedas... 

La única excepción aquí es que los Rat Rods usualmente tienen una apariencia "sin terminar"... Es decir, sin pintura, sin adornos, sólo lo que necesitas apenas para conducir. 

Jer 6:16 "Así dijo JEHOVÁ:  Paraos en los caminos y mirad; y preguntad por las sendas antiguas, cuál sea el buen camino y andad por él, y hallaréis descanso para vuestra alma. Mas dijeron: No andaremos." 

Hasta el próximo bocado de mi colección... =)

ENGLISH 
The automotive history is full of iconic vehicles, either because these are portents of engineering, aesthetics, economy, speed, practicality, etc and some of them meet all these qualities in a single model. 


In the past, when this story was just beginning, arose one of those icons and according to a global poll, is in fact the most influential car of the 20th century. 

The fame precedes a model that was created for the masses, in the first assembly line of production ever known, and it was produced from 1908 to 1927. 

Henry Ford, along with a team of at least seven visionaries, invented the phenomenon of the Ford Model T, which was manufactured simultaneously in Canada, England, Germany, Argentina, France, Spain, Denmark, Norway, Belgium, Brazil, Mexico, Japan and of course, U.S.A... That’s what i call worldwide!...

On the same platform were built sedans, coupes, trucks (pickups) and something called open-bodied touring cars (that we would call today convertibles). 

This vehicle used acetylene gas headlights (pretty much like the old chariots) and in 1913 introduced the electric lamps (along with the electric starter, both a whole novelty in those days). 

The standard engine for this old guy was a 177 cu in, 2.9 L, inline 4-cylinder, rated at 20 hp and a "top speed" of 40-45 mph (a real blast in the second decade of the last century! LOLOLOL)... 

You can still see many "Ts" functional today, restored meticulously or customized, because this is considered one of the best Hot Rods ever created. Very few cars can "brag" about it, I mean, a centennial vehicle still making the rounds!

Here we go again with Hot Wheels, but this time I turned back the time a bit too much =PPPPP. 

This was the first diecast I bought from an appreciated friend / colleague of mine and I was not pretty sure about the size of the item before the purchase... 

When I saw it in person, I was surprised by a big and great 1:50 scale diecast!... 

What impressed me most is the color scheme and decor in bright yellow and black with a few details chrome or silver. 

Diecast body, plastic chassis and rubber tires, I got what I paid! =DDDDD. 

The feeling that this 1927 Ford Model T produces is very Rat Rod style, specially by the way the body and chassis were chopped and lowered, also the wheels design... 

The only exception here is that the Rat Rods usually have an "unfinished" appearance... Ergo, no paint, no trims, only what you hardly need to drive. 

Jer 6:16 "Thus saith the LORD, stand ye in the ways and see, and ask for the old paths, where is the good way, and walk therein, and ye shall find rest for your souls. But they said, We will not walk therein." 

Until next bite of my collection... =)

6 comments:

David John Shewsbury said...

This is one of those Hot Rods models right?... I like the no roof concept and also the yellow/black color scheme.

chrismandesign said...

yep, you’re totally right =D... but not just one Hot Rod, but the father of Hot Rods !!!... in the past, the concept of retractable roof (used in the convertibles/roadsters nowadays) was very artisanal and impractical to install, that’s why these models (open-bodied touring cars) had no roof at all... i agree that the color scheme and decor work really good on this model and you already know that i love flames everywhere !!!... =)

Dennis aka Katsuden said...

Unique design in my opinion.. It's classic but in a way a touch of futuristic judging from the rear section. Bold design indeed with the naked engine and non canopy. Nice effort by HW for that change and Hot Rod paint job.

chrismandesign said...

there is always a strange charm in the models of the first decades of the last century... they were basically chariots with an engine instead of horses, so they have a super retro look, but i guess that’s precisely what the customizers look for in a car, to create something bizarre... the relative slowness of the original models contrast with the unbridled performance of this customized "T"... thanks for your timely comments pal !!! =D

cortesmachineart said...

...brrrrrrrrruuuuuuuuuuunnnnnnnn...bueno mijo haga pipi haga popo haga de todo que nos vamos pa punta gallinas... avísele al rogelio que partimos en 15 que si algo nos alcance en moto...( si claro mijo como no...)jajajajaja... super super cool ese hot road... que detalle... a y no se le olvide... me lo cuida mijo...jajajalo felicito nuevamente...

chrismandesign said...

bien mi bocachico (pez) !!! HOHOHOHO... aquí se le tiene la merca vieja guardia, ya sabe que uno tiene su toque vintage (hasta en la cara HEHEHE)...

y pues lo de invitar al Rogeliano, ese man es de los más cumplido !!! (ya voy Toño HAHAHAHAHA)... tanto que provoca fumigarlo en el paint ball, pa que afine...