Sunday, January 12, 2014

1984 Oldsmobile Cutlass Supreme Coupe Hurst (Hurst Olds) 2012 The Hot Ones Series 1/5 Diecast Scale 1:68 plus 1984 Oldsmobile Cutlass Supreme Coupe Hurst (Hurst Olds) 2013 Hot Wheels Boulevard Series 5/5 Diecast Scale 1:68 by Hot Wheels


Las empresas conjuntas son frecuentemente, experimentos interesantes de sinergia con resultados grandiosos que son, de hecho, más que la suma de las partes. 

Ahora mismo, recuerdo una muestra bastante atípica de estas joint ventures, algo que no esperarías, ni siquiera en tus sueños más salvajes... 

Estoy hablando sobre una colaboración sin precedentes entre General Motors y Pininfarina... 

Tan extraño como suena, esto realmente pasó y el resultado fue el exquisito Chevrolet Corvette Rondine de 1963 que, desafortunadamente para la industria automotriz, nunca superó la etapa de auto conceptual, pero debutó en el Paris Auto Show. 

Sin embargo, no hablaré de proyectos automotrices tristemente frustrados del pasado remoto, sino sobre una alianza extremadamente buena entre dos marcas / compañías del mundo del automóvil: Oldsmobile y Hurst Performance Inc. 

Oldsmobile, como los entusiastas de los coches norteamericanos ya saben, fue eliminada del portafolio de General Motors, pero mientras estuvo en vigencia, su asociación con Hurst fue memorable. 

Desde 1968, la joint venture entre Olds y Hurst fue vista, no pocas veces, y esos carros son altamente codiciados por los coleccionistas. 

El Oldsmobile 442, también conocido como Cutlass Supreme, fue el modelo base para crear este increíble semental de alto rendimiento y los primeros modelos producidos fueron básicamente Muscle Cars mejorados notablemente. 

Hurst es una empresa norteamericana, especializada en la fabricación de autopartes de recambio, principalmente para los Muscle Cars originales desde 1958. 

Tiene una reputación bien merecida entre los amantes de los autos de alto desempeño y obviamente, ellos saben exactamente como hacer tu auto, de por sí fabuloso, algo inolvidable. 

Estos de vehículos de edición limitada podrían pasar desapercibidos, de no ser por el hecho que presentan un esquema de color especial y distintivo, el cual combina cinco colores: dorado, plateado, negro, blanco y rojo (los colores corporativos de Hurst Performance Inc.). 

La última edición de estos exclusivos modelos fue lanzada en 1983-1984 y como podría esperarse, se convirtieron en clásicos instantáneos. 

Fue la edición del 15º Aniversario y el trabajo de carrocería grita estilo y desempeño; su diseño es encajado con bordes nítidos, siguiendo la tendencia de esa época, pero extremadamente atractivo y musculoso. 

El modelo base fue el Cutlass Supreme Coupé, que tiene tracción trasera, a diferencia de su "hermano": el Cutlass Ciera con tracción delantera. 

¡El Oldsmobile Cutlass Supreme Coupé Hurst de 1984 (Hurst Olds) nunca lució tan bien!... 

Fue "vestido" con un trabajo de pintura en negro brillante combinado con plateado en los paneles inferiores y acentos estratégicos en rojo; tenía una radical palanca de cambios Lightning Rods de Hurst, un capó con campana para incremento de potencia, un deflector de aire trasero, ruedas cromadas de 15", exhostos dobles con silenciadores, un nuevo emblema de Hurst / Olds e incluso la opción de un techo T-Top estaba disponible. 

La potencia venía de un motor modificado Oldsmobile 307 CID, V8, ayudado por un carburador Rochester Quadrajet y aunque la producción inicial planeada era de 2.500 unidades para 1983, debido a la fuerte demanda, finalmente 3.500 unidades fueron hechas... 

Pero eso no fue suficiente y para 1984 otras 3.500 unidades fueron producidas, presentando esquema de color invertido con plateado como el color principal y negro brillante en los paneles inferiores... 

¡Uno de estos monstruos totalmente cargado de opciones, marcaba US$19.500 en la caja registradora, eso es una ganga completa!... 

Puesto que me encantan estos coches encajados de los 80s, un Hurst / Old del 84 es una NECESIDAD en mi garaje y estoy complacido de presentar no uno sino dos modelos a escala de Hot Wheels. 

Este es un molde muy reciente de HW que me hace suspirar, fue diseñado por Brendon Vetuskey (¡DIOS lo bendiga!) y lanzado en 2012. 

Ambos modelos publicados pertenecen a líneas Adultas (The Hot Ones y Boulevard) y presentan carrocería y chasis en diecast. 

El nivel de detalle, proporción y trabajos de pintura / tampos son muy buenos y los dos esquemas de color disponibles para el carro real, fueron agradablemente representados; el modelo de la Serie The Hot Ones tiene el esquema de color de 1984, mientras que el modelo de la Serie Boulevard tiene el esquema de color de 1983 con algunas adiciones / modificaciones. 

Ambos tiene interiores en borgoña, a juego con el color del vehículo real, pero mientras el modelo de la Serie The Hot Ones tiene las ruedas plásticas Basic Wheel / Black Wall de las líneas vintage, el modelo de la Serie Boulevard tiene llantas en caucho tipo Real Riders con líneas rojas y rimes Larry Wood 5 Spoke Wheels cromados. 

Me tomó un tiempo conseguir este par de bellezas, ¡pero estoy muy satisfecho, la espera valió la pena!... 

Mar 8:34-38 "Y llamando a la gente y a sus discípulos, (Jesucristo) les dijo: si alguno quiere venir en pos de MÍ, niéguese a sí mismo, y tome su cruz, y sígame. Porque todo el que quiera salvar su vida, la perderá; y todo el que pierda su vida por causa de MÍ y del Evangelio, la salvará. Porque ¿qué aprovechará al hombre si ganare todo el mundo, y perdiere su alma? ¿O qué recompensa dará el hombre por su alma? Porque el que se avergonzare de MÍ y de Mis Palabras en esta generación adúltera y pecadora, el HIJO DEL HOMBRE se avergonzará también de él, cuando venga en la Gloria de Su Padre con los santos ángeles."

ENGLISH 
The joint ventures are often, interesting experiments of sinergy with great results which are, in fact, more than the sum of the parts. 

Right now, I remember a quite atypical sample of these joint ventures, something you would not expect, not even in your wildest dreams... 

I’m talking about an unprecedented collaboration between General Motors and Pininfarina... 

As weird as it sounds, this really happened and the outcome was the exquisite 1963 Chevrolet Corvette Rondine which unfortunately, for the automotive industry, never exceeded the concept car stage, but it debuted in the Paris Auto Show. 

However, I will not talk about the sadly frustrated car projects from the remote past, but about an extremely good alliance between two brands / companies of the car world: Oldsmobile and Hurst Performance Inc. 

Oldsmobile, as the american car enthusiasts already know, was removed from the General Motors portfolio, but while it was in force, its partnership with Hurst was memorable. 

Since 1968, the joint venture between Olds and Hurst was seen, not unfrequently, and those cars are highly coveted by collectors. 

The Oldsmobile 442, also known as Cutlass Supreme, was the base model to create this incredible high performance stallion and the first models produced were basically Muscle Cars improved markedly. 

Hurst is an american company, specialized in manufacturing automotive aftermarket parts, mainly for the original Muscle Cars since 1958. 

It has a well-deserved reputation among the high performance cars lovers and obviously, they know exactly how to make your already great car, something unforgettable. 

These limited edition vehicles could go unnoticed, if not for the fact that they feature a special and distinctive color scheme, which combines five colors: golden, silver, black, white and red (the corporate colors of Hurst Performance Inc.). 

The last run of these exclusive models was released in 1983-1984 and as it could be expected, they became instant classics. 

It was the 15th Anniversary edition and the bodywork screams style and performance; its design is boxy with sharp edges, following the trend of that time, but extremely appealing and muscular. 

The base model was a Cutlass Supreme Coupe, featuring rear-wheel drive, unlike its "brother": the Cutlass Ciera with front-wheel drive. 

The 1984 Oldsmobile Cutlass Supreme Coupe Hurst (Hurst Olds) never looked this good!... 

It was "dressed" with a paint job in glossy black combined with silver in the rocker panels and strategic accents in red; it has a radical Lightning Rods shifter by Hurst, a power bulge hood, a rear spoiler, 15" chromed wheels, dual exhaust with rumbling mufflers, a new Hurst / Olds emblem and even the option of T-Top was available. 

The power came from a modified Oldsmobile 307 CID, V8 engine, helped by a Rochester Quadrajet carburetor and although the initial production planned for 1983 was 2,500 units, due to the strong demand, finally 3,500 units were made... 

But that was not enough and for 1984 other 3,500 units were produced, featuring a reversed color scheme with silver as the main color and glossy black for the rocker panels... 

One of these monsters fully loaded marked in the cash register US$19,500, that’s a whole bargain!... 

Since I love these boxy cars from the 80s, a 1984 Hurst / Olds is MUST in my garage and I’m glad to introduce not one but two scale models by Hot Wheels. 

This is one of the very recent casts by HW that makes me sigh, it was designed by Brendon Vetuskey (GOD bless him!) and released in 2012. 

Both models published belong to Adult lines (The Hot Ones and Boulevard) and feature diecast body and chassis. 

The level of detail and paint job / tampos are very good and the two color schemes available for the actual car, were nicely represented; the model from The Hot Ones Series has the 1984 color scheme, while the model from the Boulevard Series has the 1983 color scheme with a few modifications / additions. 

Both have interiors in burgundy, matching the color of the actual vehicle, but while the model from The Hot Ones Series has the Basic Wheel / Black Wall plastic wheels from the vintage lines, the model from the Boulevard Series have Real Riders rubber tires with red lines and Larry Wood 5 Spoke Wheels chrome. 

It took me some time to get this pair of beauties, but i am very pleased, the wait was worth!... 

Mar 8:34-38 "And when HE (JESUS CHRIST) had called the people unto Him with His disciples also, HE said unto them: whosoever will come after ME, let him deny himself, and take up his cross, and follow me. For whosoever will save his life shall lose it; but whosoever shall lose his life for My Sake and the Gospel's, the same shall save it. For what shall it profit a man, if he shall gain the whole world, and lose his own soul? Or what shall a man give in exchange for his soul? Whosoever therefore shall be ashamed of ME and of My Words in this adulterous and sinful generation; of him also shall the SON OF MAN be ashamed, when HE cometh in the Glory of HIS Father with the holy angels."

2 comments:

Dennis aka Katsuden said...

Happy for u pal that your patience paid off now that u got what u deared for. Looks like HW did put in more effort this for this car especially the one in black. I can see the details like tyre treads. Some cars never broke thru the prototype to mass produced but I guess good concept would get adopted and used in future project.

chrismandesign said...

is incredible how the same model changes a lot with the addition of Real Riders rubber tires !!!... the wheels design by Hot Wheels are very well developed, some of them are quite realistic, but i still appreciate the old plastic wheels (which happen to be more sturdy and durable)... as you said, some diecast projects never surpass the prototype stage and there are many reasons for that, althought the production costs usually are the main factor... =/