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El mundo automotriz da muchas vueltas, cambia como lo hace el resto del mundo; hoy una marca de autos puede darse el lujo de estar más allá del bien y del mal, creando vehículos como le plazca, sin sonrojarse y mañana se declara en bancarrota o termina siendo comprada por sus competidores o por otras marcas de coches que sus fundadores originales solían mirar con desdén...
Desde luego, este fenómeno no es exclusivo de dicha industria, podría suceder con cualquier negocio o en nuestra vida personal; realmente no sabes cuando vas a necesitar rescate de alguien a quien solías tratar como basura...
Olvídalo, nunca puedes salirte con la tuya o si no mira el caso, por ejemplo, de Ferrari, la cual es ahora parte de Fiat Chrysler Automobiles S.p.A.; Enzo tuvo que bajarse de su "pedestal" y comenzar negociaciones con Fiat, en los 70s, con el fin de expandir su mercado y sobrevivir (puedo apostar que tuvo un momento difícil)...
Varias de las marcas más prestigiosas de carros en el mundo han cambiado de manos y si investigas un poco, notarás un hecho predominante: los nuevos dueños de esas marcas, son conocidos por fabricar vehículos mucho menos exóticos...
Sin desacreditar la reputación de Fiat en el universo automotriz (ya que es una marca con una importante presencia en el mercado de mi país, Colombia, desde hace décadas, luego no es extraña para mí), otro fabricante italiano de Super Autos únicos, tiene un futuro prometedor, en las manos de una marca clasificada aún más alto.
Estoy hablando de otra joya en la corona italiana, que fue adquirida en 1998, quizás en una forma más discreta, por Audi AG, subsidiaria del Volkswagen Group: Automobili Lamborghini S.p.A...
Nunca he tenido problema en expresar mi favoritismo, por la marca del "toro furente" (toro furioso) y cierto desapego por la marca del "cavallino rampante" (caballo encabritado); las razones para eso, no son los coches en sí, sino los respectivos fundadores de estas compañías y sus motivaciones particulares para estar en este negocio.
Aplaudo la decisión de Fiat y Audi, de continuar con el legado de Ferrari y Lamborghini respectivamente; con todo, honestamente me siento más feliz con la continuación de Lamborghini =PPPPP...
Precisamente, esta vez estoy presentando en mi blog un par de hermosas bestias, que representan elocuentemente la visión del fabricante alemán, con la marca de los toros de lidia sobre ruedas: el Lamborghini Gallardo LP 560-4 de 2010 y el Lamborghini Gallardo LP 570-4 Superleggera de 2011.
Dicha visión, como yo la veo, es ser el dueño que provee un sabio liderazgo y solidez financiera, mientras brinda rienda suelta a la creatividad e innovación, aprovechando los recursos humanos, técnicos y tecnológicos de una subsidiaria tan valiosa como Lamborghini.
El Gallardo es un Auto Deportivo Coupé 2 Puertas Fastback, la clase de modelo que Lamborghini crea con el fin de llenar la brecha entre sus exóticos Super Autos y el resto de los Autos Deportivos de Alta Gama luego, en ese sentido, es la opción "asequible" del portafolio.
Ahora, esta línea no fue una idea que la marca del toro furioso desarrolló recientemente, en un arrebato de locura; más bien, es un concepto de vehículos potenciados por motores V10 (o V8 anteriormente), que podían ser ofrecidos por un precio más bajo, expandiendo su cuota mercado.
Este concepto fue implementado en los 70s, cuando el Lamborghini Urraco vió la luz, luego complementado por el Lamborghini Silhouette P300 y después por el Lamborghini Jalpa y es correcto decir que el Gallardo es su descendiente.
En ese orden de ideas, este modelo es el equivalente del Ferrari Dino en el pasado y del Ferrari California en el presente...
La forma de cuña, tan característica en todos los modelos desarrollados por Lamborghini desde el lanzamiento del excepcional Countach, junto con un uso extensivo de triángulos y trapezoides en el lenguaje de diseño del Gallardo, lo hacen un digno portador de la insignia del toro furioso y un carro que representa el futuro en una forma más contundente que sus competidores.
Pero estos vehículos no son solo "caras bonitas", después de todo, Ferruccio Lamborghini no ganó su reputación fabricando autos parsimoniosos...
Mientras el LP 560-4, se jacta de un motor de 317 pulgadas cúbicas, 5.2 L, Lamborghini V10, clasificado en 552 hp, con un tiempo de 0-100 km/h de 3.7 segundos y una velocidad máxima de 325 km/h; el LP 570-4 Superleggera, que como su nombre lo implica, es más liviano que el Gallardo "básico" y ligeramente más poderoso (562 hp), ¡ofrece un desempeño incluso más asombroso, reduciendo el tiempo de 0-100 km/h a 3.4 segundos!...
Hay un dato interesante que me gustaría compartir, con mis visitantes y es que en mi país, Colombia, unos pocos modelos de Lamborghini han sido importados por clientes privados, ya que no hay representación oficial (concesionarios) de la marca localmente...
¿Cómo podría dejar este par de lindos diecast, huérfanos de un dedicado y sensato dueño, cuando mi admiración por Lamborghini está más allá de toda discusión, EH?...
Y mucho más, sabiendo que estos modelos son otro objetivo para la Mafia de los Hot Wheels, no tanto como los Super o Hidden Treasure Hunts, pero ciertamente otra forma de financiar sus negocios infames, vendiéndolos fácilmente entre dos y diez veces más caros que su precio regular.
¡NO, ellos no serán parte de semejante círculo vicioso, en vez de eso, están seguros en mi colección y ahora compartidos en mi humilde blog!...
Los conseguí hace unos cuatro años, con la ayuda de un apreciado amigo, colega coleccionista e importador, como es usual; pero tuve que esperar casi un año para conseguir ambos (prácticamente la diferencia entre los dos lanzamientos).
No hay información sobre el diseñador(es) involucrado en el desarrollo de estos moldes y obviamente es una falla grande, ya que el modelo tiene detalles nítidos y excelente proporción; cada modelo hecho por cualquier fabricante de diecast, debería dar crédito al diseñador del molde, ¡es un asunto de simple decencia!...
El molde es básicamente el mismo para ambos modelos, pero las diferencias están en la fascia frontal (que para el Superleggera tiene una extensión del chasis plástico, para los deflectores inferiores) y en la parte posterior (que para el Superleggera tiene un inserto plástico más grande para la tapa del motor y el alerón trasero).
Ambos modelos pertenecen a la Serie HW Premiere (2010 y 2011, respectivamente), parte de las líneas Regulares; el LP 560-4, ha aparecido siete veces (incluyendo variaciones) y fue parte de la línea Adulta Speed Machines; mientras el 570-4 Superleggera, ha aparecido diez veces (incluyendo variaciones) y fue parte de la línea especial para niños Color Shifters; ambos tienen carrocería en diecast y chasis en plástico plateado oscuro.
El trabajo de pintura fue el mismo para los dos modelos: blanco satinado, complementado por tampos que incluyeron las luces delanteras y de señal, el emblema Lamborghini al frente, luces de cola y el logo de Lamborghini para el LP 560-4; en el caso del 570-4 Superleggera, los tampos en la parte trasera fueron reemplazados por un par de cenefas sobre los paneles laterales.
Ambos modelos tiene ventanas ahumadas e interiores plateado oscuro para el 560-4 y negros para el 570-4 Superleggera; las ruedas plásticas tienen diseño de rimes Lace Wheels en cromado para el 560-4 y Japanese 5 Spoke en gris oscuro para el 570-4 Superleggera; finalmente, los dos fueron hechos en Malasia...
Mar 10:42-45 "Más JESÚS, llamándolos, les dijo: sabéis que los que son tenidos por gobernantes de las naciones se enseñorean de ellas, y sus grandes ejercen sobre ellas potestad. Pero no será así entre vosotros, sino que el que quiera hacerse grande entre vosotros será vuestro servidor, y el que de vosotros quiera ser el primero, será siervo de todos. Porque el HIJO del Hombre no vino para ser servido, sino para servir, y para dar su vida en rescate por muchos."
ENGLISH
The automotive world takes many turns, it changes as the rest of the world does; today a car brand can afford to be beyond good and evil, creating vehicles as they please, without blushing and tomorrow it files for bankruptcy or ends up being purchased by its competitors or by other car brands that its original founders used to see with disdain...
Of course, this phenomenon is not exclusive to such industry, it could happen with any business or in our personal life; you really don’t know, when you will need bailing out from someone you used to treat like trash...
Forget it, you cannot ever go away with it or else look at the case, for example, of Ferrari, which now is part of Fiat Chrysler Automobiles S.p.A.; Enzo had to get off his "pedestal" and start negotiations with Fiat, in the 70s, in order to expand his market and survive (I can bet that he had a hard time)...
Several of the most prestigious car brands in the world have changed hands and if you research a little, you will notice a predominant fact: the new owners of those brands, are known by manufacturing vehicles far less exotic...
Without discrediting the reputation of Fiat in the automotive universe (since it’s a brand with an important presence in the market of my country, Colombia, from decades ago, so it’s not strange for me), other italian manufacturer of unique Super Cars, has a promising future, in the hands of a brand ranked even higher.
I’m talking about another gem in the italian crown, that was acquired in 1998, perhaps in a more discreet way, by Audi AG, subsidiary of the Volkswagen Group: Automobili Lamborghini S.p.A...
I have never had trouble in expressing my favoritism, by the brand of the "toro furente" (raging bull) and certain detachment by the brand of the "cavallino rampante" (prancing horse); the reasons for that, are not the cars themselves, but the respective founders of these companies and their particular motivations to be in this business.
I applaud the decision of Fiat and Audi to continue with the legacy of Ferrari and Lamborghini respectively; yet, honestly I feel happier with the continuation of Lamborghini =PPPPP...
Precisely, this time I’m introducing in my blog a pair of beautiful beasts, that represent eloquently the vision of the german automaker, with the brand of the fighting bulls on wheels: the 2010 Lamborghini Gallardo LP 560-4 and the 2011 Lamborghini Gallardo LP 570-4 Superleggera.
Such vision, as I see it, is to be the owner that provides a wise leadership and financial soundness, while gives free rein to creativity and innovation, taking advantage of the human, technical and technological resources of a subsidiary so valuable as Lamborghini.
The Gallardo is a 2-Door Fastback Coupe Sports Car, the kind of model that Lamborghini creates in order to fill the gap between its exotic Super Cars and the rest of High-End Sports Cars so, in that sense, is the "affordable" option of the portfolio.
Now, this line is not an idea that the brand of the raging bull developed recently, in a fit of madness; rather, it’s a concept of vehicles powered by V10 engines (or V8 previously), that could be offered for a lower price, expanding its market share.
This concept was implemented in the 70s, when the Lamborghini Urraco saw the light, later complemented by the Lamborghini Silhouette P300 and later by the Lamborghini Jalpa and it’s right to say that the Gallardo is their descendant.
In that order of ideas, this model is also the equivalent of the Ferrari Dino in the past and the Ferrari California in the present...
The shape of wedge, so characteristic in all the models developed by Lamborghini since the release of the outstanding Countach, along with the extensive use of triangles and trapezoids in the design language of the Gallardo, make it a worthy holder of the raging bull insignia and a car that represents the future in a more forceful way than its competitors.
But these vehicles are not only a "pretty faces", after all, Ferruccio Lamborghini didn’t earn his reputation manufacturing parsimonious cars...
While the LP 560-4, boasts a 317 cu in, 5.2 L, Lamborghini V10 engine, rated at 552 hp, with a 0-100 km/h time of 3.7 seconds and a top speed of 325 km/h; the LP 570-4 Superleggera, which as its name implies, is lighter than the "basic" Gallardo and slightly more powerful (562 hp), offers an even more staggering performance, reducing the 0-100 km/h time to 3.4 seconds!...
There is an interesting fact that I would like to share, with my visitors and is that in my country, Colombia, a few Lamborghini models have been imported by private customers, since there is no official representation (dealers) of the brand locally...
How could I leave this pair of nice diecast, orphans of a devoted and sensible owner, when my admiration by Lamborghini is beyond dispute, HUH?...
And much more, knowing that these models are other target for the Mafia of Hot Wheels, not as much as the Super or Hidden Treasure Hunts, but certainly another way of financing their infamous business, reselling them easily between two and ten times more expensive than its regular price.
NO, they will not be part of such vicious circle, instead of that, they are safe in my collection and now shared in my humble blog!...
I got them about four years ago, with the help of an appreciated friend, fellow collector and importer, as usual; but I had to wait nearly a year to get both (virtually the difference between both releases).
There is no information about the designer(s) involved in the development of these casts and obviously is a big flaw, since the model has sharp details and excellent proportion; every model made by any diecast maker, should give the corresponding credit to the designer of the mold, is a matter of simple decency !...
The cast is basically the same for both models, but the differences are in the front fascia (that for the Superleggera has an extension of the plastic chassis, for the lower deflectors) and on the rear end (that for the Superleggera has a bigger plastic insert for the engine lid and the rear spoiler).
Both models belong to the HW Premiere Series (2010 and 2011, respectively), part of the Regular lines; the LP 560-4, has appeared seven times (including variations) and it was part of the Speed Machines Adult line; while the 570-4 Superleggera, has appeared ten times (including variations) and it was part of the Color Shifters special kids’ line; both have diecast body and dark silver plastic chassis.
The paint job was the same for both models: satin white, complemented by tampos which included the head and signal lights, Lamborghini emblem on front, tail lights and Lamborghini logo for the LP 560-4; in the case of the 570-4 Superleggera, the tampos on the rear end were replaced by a pair of edgings on the side panels.
Both models have smoked windows and dark silver interiors for the 560-4 and black for the 570-4 Superleggera; the plastic wheels have Lace Wheels rims design in chrome for the 560-4 and Japanese 5 Spoke in dark gray for the 570-4 Superleggera; finally, both were made in Malaysia...
Mar 10:42-45 "But JESUS called them to him, and saith unto them: ye know that they which are accounted to rule over the Gentiles exercise lordship over them; and their great ones exercise authority upon them. But so shall it not be among you: but whosoever will be great among you, shall be your minister: and whosoever of you will be the chiefest shall be servant of all. For even the SON of Man came not to be ministered unto, but to minister, and to give HIS Life a ransom for many."
4 comments:
The Lamborghini die cast is truly a beauty and choosing opaque over translucent window proof to be a better choice. The satin white paint gave a smoothing feel and the sculpt was accurate and was able to project those nice curves of the machine.
i have to say that i prefer the Gallardo model over the Murciélago, which is ranked higher, it’s in fact the Gallardo’s big brother and certainly Hot Wheels did a nice work on these diecast... HEHE, the satin white color scheme is not only attractive, but it also works better for the photo shoot !!!... =D
Wow, amazing!!! Today I just published a review of the same model (Lambo Gallardo) but from different manufacturer (Welly of China), you should go and check it out. The best part is, the color is the same plain white LOL LOL LOL - what a fantastic coincidence - probably it's fate for you and me hahahahahaha....
A decent one from Hot Wheels, I like the fact that the wheel/tire size are the same on the front and rear side.
HEHE, actually i have seen more Lambos published this very week, in other collector’s blogs, so the coincidence is even greater !!!... Strange fate for even more people, LOLOLOL !!!... Uhmmm, on the other hand, Lamborghini has an army of fans worldwide, which could explain somehow such coincidence...
I find these Hot Wheels very nice indeed, bearing in mind that they belong to the mainline and hence, you cannot expect that much; however, the work here, as a whole, is satisfying for me and the equal size wheels, helps in that sense !!!... =D
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