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Sobre el tema de los Hot Rods, estoy bastante seguro que ríos de tinta (tanto física como digital) han corrido; yo mismo he publicado varios artículos al respecto en mi blog y no creo que esto agotará esta fuente de deleite y controversia...
Deleite, porque para muchas personas, especial pero no exclusivamente de los Estados Unidos, un Hot Rod es mucho más que simplemente un auto: es un patrimonio personal que pasa de padres a hijos, justo como algo que realmente aprecias...
Y controversia, porque los "puristas" (esa gente obsesionada con "deja el coche tal cual, no lo toques, no lo cambies, no lo conduzcas o incluso, no los restaures en absoluto"), consideran a los Hot Rods y consecuentemente a los Customs Cars, como una completa blasfemia contra el automóvil y su historia...
Me encantan los Hot Rods, no es siquiera algo que haya desarrollado como adulto; los autos que me gustaban en mi infancia, aquellos que observaba más atentamente en películas o series de TV (porque en mi ciudad natal, era extremadamente raro ver uno en la vida real), eran principalmente de este tipo.
Probablemente, esa evidente (aún para un niño) escasez de Hot Rods aquí, me hizo más sensible a estas maravillas sobre ruedas así que, no es tan difícil darse cuenta que los considero un gran deleite.
Los Hot Rods fueron mis favoritos y ni siquiera sabía lo que eran o lo que significaban, fue algo simplemente instintivo, natural, fluía...
¡Quiero decir, esa pinta rara, los colores oscuros o brillantes, combinados muy a menudo con llamas, franjas o cualquier otra decoración ostentosa, en contraste (la clase de elementos que hacen hervir la sangre de los "puristas"), motores enormes y cromados, las ruedas pequeñas / delgadas al frente y las ruedas traseras grandes / anchas, todas esas cosas me fascinaban!...
Fue una tremenda novedad para mí, completamente diferente a los vehículos que podía ver, rodando las calles de Bogotá, D.C., la ciudad donde nací y donde he vivido prácticamente toda mi vida.
Mas tarde, esa preferencia "primitiva" por los Hot Rods, llegó a ser más fuerte, gracias al conocimiento que atesoré como adulto, a través de mi afición y fue complementado por una nueva simpatía por los carros de fábrica, "en traje civil" o sin modificar.
Así es como salió a la luz para mí, el hecho que modelos Ford, especialmente de la década de los 30s del siglo pasado, fueron el "lienzo" por excelencia para los Hot Rods más icónicos jamás creados.
Sin embargo, entre todos esos fabulosos modelos construidos por Ford en esa época, el Ford Modelo B / 18 Deluxe Deuce Highboy Roadster 2 Puertas de 1932, descolla como el padre (¿o debería decir, el "padrino"?) de todos los Hot Rods, tanto que Ford Deuce Highboy Roadster del 32 y Hot Rod, se convirtieron en sinónimos.
Ahora, ninguno de estos Ford Deuce fue dejado intacto, de otra forma, no serían Hot Rods luego, es absolutamente correcto decir que son Custom Cars también; algunos expertos podrían evitar dicha correlación, pero una vez cambias algo en un auto hecho de fábrica, es un custom en esencia.
Y las modificaciones en estos modelos, estaban lejos de ser ligeras; solo para mencionar unas pocas de las más obvias: todos los guardafangos, estribos laterales y bómperes frontal / trasero son removidos, las luces delanteras son rebajadas y reducidas en tamaño la mayoría de veces, el sistema completo de suspensión está re-trabajado y sin mencionar el motor...
Tal fue el frenesí provocado por la Cultura Hot Rod y también, por la Cultura Custom, que encontrar un Ford Modelo B / 18 roadster original, es prácticamente imposible y principalmente por esta misma razón, los "puristas" están visceralmente ofendidos por la sola existencia de estas culturas...
Lo que tengo que decir sobre el punto de vista sostenido por los "puristas", en este asunto particular, es algo que sabrás en una publicación futura así que, quizás deberías visitar mi blog de forma regular y unirte a mi lista de seguidores, por si acaso =PPPPP...
En la vida real, podrías encontrar cientos, miles de ejemplos magníficos del santo grial de los Hot Rods, pero cuando se trata de encontrar ejemplos en escala 1:64 y similares, las opciones no son tan numerosas como podrías pensar.
Puedo recordar ahora mismo: Johnny Lightning, con tres moldes vintage, uno Coupé 4 Ventanas, uno Coupé 5 Ventanas y un par de Roadsters (incluyendo variaciones con o sin capó), muy lindos...
Motormax, Racing Champions y Revell ofrecen una versión Coupé de 5 Ventanas, mientras que Jada tiene un Coupé 4 Ventanas Custom, todos ellos en una escala ligeramente más grande (aunque ellos reclaman que es 1:64)...
También M2Machines y Muscle Machines con más Roadsters (este último, en estilo "superdeformado"); pero Hot Wheels tiene la selección más amplia de Ford del 32 disponible.
En la Línea Principal con algunas versiones de líneas Adultas también, Hot Wheels ofrece un bonito Coupé 4 Ventanas (ya publicado aquí e incluido en la sesión de fotos), un Coupé Delivery, una Pickup Custom (Hooligan), un Roadster Custom (molde vintage), otro Roadster modificado para competencia y un Coupe 5 Ventanas (t.c.c. Vicky)...
En cuanto a las líneas Premium, en la Serie Hot Wheels 100%, el Coupé 5 Ventanas, un Custom conocido como "0032", un Sedán 2 Puertas, una Pickup (Coupé Utilidad) y el Highboy Roadster tienen excelentes interpretaciones; un modelo de este último, es presentado en esta reseña.
Como he señalado en publicaciones anteriores, solo las líneas Regulares de Hot Wheels están disponibles en las tiendas mayoristas y por departamentos locales; difícilmente puedes conseguir algunas líneas Adultas a través de tiendas de juguetes o minoristas y líneas De Lujo o Premium, solo con la ayuda de colegas coleccionistas, importadores especializados o tiendas de coleccionables (of which there are very few)...
2 + 2 = 4 y adivina ¿cómo conseguí este diecast? =PPPPP...
No podría pedir más: el Hot Rod más icónico, de la serie que más me encanta en el catálogo de Hot Wheels; cuando vi este modelo disponible a través de uno de mis contactos "clandestinos" (¡HA!), fue asunto de centésimas de segundo tomar mi decisión.
No tengo información confiable, sobre cuántas versiones exactamente han sido hechas, del Ford (Deuce Highboy) Roadster del 32, exclusivamente para la Serie Hot Wheels 100%, pero desde que la fama precede este modelo, estoy seguro que hay mucho más de 2.
Este artículo pertenece a la Serie Rod & Custom Magazine y supuestamente, representa un coche real introducido en dicha revista, pero no pude encontrar ninguna fotografía para probarlo y sabes que Hot Wheels ejerce mucha libertad con respecto a las decoraciones y esquemas de color, lo cual está bastante, bastante bien en este caso.
Tiene carrocería y chasis en diecast, profusamente detallados como es usual y ambos recibieron pintura; el trabajo de pintura para el chasis es negro con acabado semi-brillante, mientras que la carrocería fue trabajada en gris mate, con varios tampos / calcomanías, sobre los paneles laterales, la tapa del baúl, la cola y el cortafuegos.
El hermoso motor, parrilla frontal y luces delanteras son una pieza separada en plástico, con acabado cromado y delicados toques de pintura; los interiores fueron agradablemente trabajados también en negro, los asientos de banco recibieron una colorida calcomanía que crea un contraste fantástico con la carrocería en gris y el parabrisas, con estilo DuVall, es un inserto plástico transparente con tampos plateados.
Finalmente, siendo un modelo de una serie Premium, las ruedas son multiparte, presentando un diseño clásico que combina perfecto con el resto; los rimes vintage de 5 Ranuras en rojo, tienen un contorno cromado, que es complementado por llantas de banda blanca labradas en caucho y fue hecho en China...
Efe 4:8-12 "Por lo cual dice: Subiendo a lo alto, llevó cautiva la cautividad, y dio dones a los hombres. Y eso de que subió, ¿qué es, sino que también había descendido primero a las partes más bajas de la tierra? EL que descendió, es EL mismo que también subió por encima de todos los cielos para llenarlo todo. Y ÉL mismo constituyó a unos, apóstoles; a otros, profetas; a otros, evangelistas; a otros, pastores y maestros, a fin de perfeccionar a los santos para la obra del ministerio, para la edificación del cuerpo de CRISTO..."
ENGLISH
About the topic of Hot Rods, I’m pretty sure that rivers of ink (both physical and digital) have run; I myself have published several articles in my blog and I don’t think it will deplete this source of delight and controversy...
Delight, because for many people, special but not exclusively from the United States, a Hot Rod is much more than simply a car: it’s a personal heritage that passes from father to son, just like anything you really appreciate...
And controversy, because the "purists" (those people obsessed with "let that car as it is, don’t touch it, don’t change it, don’t drive it or even, don’t restore it at all"), consider the Hot Rods and consequently the Customs Cars, as a complete blasphemy against the automobile and its history...
I love Hot Rods, it’s not even something I have developed as adult; the cars I liked in my childhood, those I looked more attentively in movies or TV series (because in my hometown, it was extremely rare to see one in the real life), were mainly of this kind.
Probably that evident (even for a kid) shortage of Hot Rods here, made me more responsive to these marvels on wheels so, it’s not that hard to realize that I consider them a great delight.
The Hot Rods were my favorites and I didn’t even know what they were or what they meant, it’s was just instinctive, natural, it flowed...
I mean, that weird look, the dark or brilliant colors, combined very often with flames, stripes or any other flashy decoration, in contrast (the kind of elements that makes boil the blood of "purists"), the huge and chrome engines, the small / thin wheels in front and the big / wide rear wheels, all those things fascinated me!...
It was a terrific novelty for me, completely different to the vehicles that I could see, rolling the streets of Bogotá, D.C., the city where I was born and where I have lived virtually all my life.
Later, that "primal" preference for the Hot Rods, became something stronger, thanks to the knowledge I treasured as adult, through my hobby and it was complemented by a new sympathy for the factory-made, "in civvies" or unmodified cars.
That’s how it came to light for me, the fact that Ford models, specially from the 30’s decade of the last century, were the "canvas" par excellence for the most iconic Hot Rods ever created.
However, among all those fabulous models built by Ford at that time, the 1932 Ford Model B / 18 Deluxe 2-Door Deuce Highboy Roadster, stands out as the father (or should I say, the "godfather"?) of all the Hot Rods, so much that ’32 Ford Deuce Highboy Roadster and Hot Rod, became synonyms.
Now, none of these Ford Deuce was left intact, otherwise, they wouldn’t be Hot Rods so, it’s absolutely correct to say that they are Custom Cars as well; some experts might avoid such correlation, but once you change something in a factory-made car, it’s a custom in essence.
And the modifications in these models, were far from being slight; just to mention few of the more obvious: all the fenders, running boards and front / rear bumpers are removed, the head lights are lowered and reduced in size most times, the whole suspension system is re-worked and not to mention the engine...
Such was the frenzy sparked by the Hot Rod Culture and also, by the Custom Culture, that to find an original Ford Model B / 18 roadster, is virtually impossible and mainly for this very reason, the "purists" are viscerally offended by the sole existence of these cultures...
What I have to say about the point of view held by "purists", on this particular subject, is something you will know in a future publication so, perhaps you should visit in a regular basis my blog and join my lists of followers, just in case =PPPPP...
In the real life, you could find hundreds, thousands of magnificent examples of the holy grail of Hot Rods, but when it comes to find examples in 1:64 and similar scales, the options are not so numerous as you might think.
I can recall right now: Johnny Lightning, with three vintage casts, one Coupe 4-Windows, one Coupe 5-Windows and a pair of Roadsters (including variations with or without hood)...
Motormax, Racing Champions and Revell offer a 5-Windows Coupe version, while Jada has a 4-Windows Coupe Custom, all of them in a slightly bigger scale (albeit they claim that is 1:64)...
Also M2Machines and Muscle Machines with more Roadsters (the latter, in "superdeformed" style); but Hot Wheels has the wider selection of ’32 Ford available.
In the mainline, with some versions from adult lines too, Hot Wheels offers a nice 4-Windows Coupe (already published here and included in the photo shoot), a Coupe Delivery, a Custom Pickup (Hooligan), a Custom Roadster (vintage mold), another Roadster modified for competition and a 5-Windows Coupe (a.k.a. Vicky)...
As to Premium lines, in the Hot Wheels 100% Series, the 5-windows Coupe, a Custom known as "0032", a 2-Door Sedan, a Pickup (Coupe Utility) and the Highboy Roadster have excellent renditions; one model of the latter, is featured in this review.
As I have pointed in previous publications, only the Regular lines of Hot Wheels, are available in the local wholesale or department stores; you can hardly get some Adult lines through retail or toy stores and Deluxe or Premium lines, only with the help of fellow collectors, specialized importers or collectibles stores (of which there are very few)...
2 + 2 = 4 and guess how I got this diecast? =PPPPP...
I couldn’t ask for more: the most iconic Hot Rod, from the series I love the most in the Hot Wheels catalog; when I saw this model available through one of my "clandestine" contacts (LOL!), it was a matter of hundredths of a second to make my decision.
I have no reliable information, about how many versions exactly have been made, of the ’32 Ford (Deuce Highboy) Roadster, exclusively for the Hot Wheels 100% Series, but since the fame precedes this model, I’m sure that there are much more than 2.
This item belongs to the Rod & Custom Magazine Series and supposedly, represents an actual car introduced in such magazine, but I couldn’t find any picture to prove it and you know that Hot Wheels exerts much freedom regarding decorations and color schemes, which for me is pretty, pretty fine in this case.
It has diecast body and chassis, profusely detailed as usual and both received paint; the paint job for the chassis is black with semi-glossy finishing, while the body was worked in grey matte, with several tampos / decals, on the side panels, the trunk lid, tail and firewall.
The beautiful engine, front grille and head lights are a separate piece in plastic, with chrome finishing and delicate touches of paint; the interiors were nicely worked as well in black, the bench seats received a colorful decal that creates a fantastic contrast with the body in gray and the windshield, with DuVall style, is a clear plastic insert with silver tampos.
Finally, being a model from a Premium series, the wheels are multipart, featuring a classic design that combines perfect with the rest; the vintage 5-Slots rims in red, have a chrome contour, that is complemented by white wall styled rubber tires and it was made in China...
Efe 4:8-12 "Wherefore HE saith, when HE ascended up on high, HE led captivity captive, and gave gifts unto men. (Now, that HE ascended, what is it but that HE also descended first into the lower parts of the earth? HE that descended is the same also that ascended up far above all heavens, that HE might fill all things.) And HE gave some, apostles; and some, prophets; and some, evangelists; and some, pastors and teachers; for the perfecting of the saints, for the work of the ministry, for the edifying of the body of CHRIST..."
4 comments:
A vintage with a touch of of colors. The undercarriage looks like a grasshopper buggy. I guess the design of engine expose for vintage car makes repair easier.
I would say that these Hot Rods were stripped of anything unnecessary regarding performance; the hood in that sense, was a sort of "dispensable accessory" that adds weight, but yeah, maintenance should be easier without hood !!!... The chassis (undercarriage) in these old cars, is much simpler than in the current ones; in some way, they look like buggies or off-road vehicles, but the frame is stiffer and much lower in the Hot Rods than in the Off-Roads... =D
No doubt that this is easily the Godfather of Hot Rod but I don't really fancy this model much, however, I can't help but noticed that the rainbow color scheme on the seat, that is quite cool.... so far so good for you this new year I believe, I haven't bought anything new and was quite busy with work, need to catch up with all those audit deadline... pretty sucks but that's work and that's life.... need to do those work to get money to buy toys LOL LOL LOL.....
This kind of oldies, in the suit of a Hot Rod, never "played safe" when it comes to color schemes or decorations, they were meant to be flashy, a personal statement, as their owners, I’m pretty sure of that !!!...
On the other hand, either you’re working for a company or independently (like I do), you will always have to deal with less spare time; but man, as you wisely pointed: no work, no money; no money, no toys... We have to live with that and collectibles will be waiting for us, at the end of a month of hard work, LOL !!!... =D
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