Sunday, March 28, 2021

2015 Volkswagen Golf 1.8 TSI S VII (MK7) American Specs - Compact 3-Door Hatchback Coupe Custom 2016 Car Culture - Euro Style Series Release 1 Diecast Scale 1:64 by Hot Wheels


Ocho generaciones de un auto que se suponía reemplazaría al Escarabajo, este último un vehículo que es materia de "culto" entre sus dueños mayoritariamente peculiares, es evidencia que si bien falló "miserablemente" cumpliendo su propósito principal (el Escarabajo es más o menos irremplazable), es muy exitoso en todo lo demás... 

De hecho, el Golf ha creado un "culto" propio, con un perfil diferente de dueños: personas que quieren un coche familiar de tamaño pequeño, con un cierto toque de deportividad y en un sentido general, con gustos más convencionales en términos de estilo... 

Es de todas maneras un carro basado en un paradigma diferente, porque las personas que vieron y compraron el Golf original (que fue lanzado en 1974), eran más reposadas, más analíticas, más prácticas y bueno, los estragos de la inflación (que desde los 70s empezó a crecer desproporcionadamente), la crisis petrolera y otros factores económicos y políticos, hicieron a la gente mucho más conservadora que en los alocados 60s... 

Muy pocos autos han definido un segmento propio, el Golf es uno de ellos: creó el segmento de coches familiares (sub)compactos con configuración de carrocería hatchback, también conocidos como hot hatches y no es que esta tipología no haya existido antes, es que el Golf se convirtió en el patrón por el cual el resto de carros en este segmento son evaluados. 

¿Cómo llego a ser un patrón?, será tema para una publicación futura, pero esta vez mi invitado será un buen parámetro para evaluar la evolución de este auto emblemático: el Volkswagen Golf 1.8 TSI S VII (MK7) Especificaciones para Norteamérica de 2015, un Coupé Compacto 3 Puertas Hatchback que por cierto no es una versión de serie, porque fue visiblemente personalizado para lucir más agresivo y deportivo de lo que en realidad es. 

Para la séptima generación, el Golf ha cambiado bastante, a pesar de las afirmaciones que Volkswagen ha tratado de "mantener la esencia intacta", porque obviamente le conviene a la empresa de Wolfsburgo y puede ser visto en el tamaño del coche: comenzó como un carro familiar subcompacto y prácticamente desde la segunda generación creció para convertirse en un vehículo compacto, más o menos lo que sucedió más tarde con el mismo Escarabajo y su contraparte Nuevo Escarabajo... 

Sin embargo, hay más cambios no solo en el ámbito del diseño (exterior e interior), sino también en otras áreas que hacen a este auto diferente de su referente original y tal vez hablaré sobre esto en una reseña futura así que cambiemos el foco a mi invitado... 

Hot Wheels ha recorrido un largo camino para descubrir lo que los coleccionistas (no solamente los compradores) quieren encontrar en sus coches de juguete, fallando muchas veces en el intento y las fallas continúan, diría desde mediados de los 90s... 

A pesar de la opinión de algunas personas allá afuera que están mostrando su lado de promotores de marca un poquitín demasiado, la evolución y consolidación de líneas en la categoría Adulta de la marca del logo llameante, no empezó en la segunda década del presente siglo... 

De hecho, durante los 90s y más consistentemente en su segunda mitad, hubo varios cambios en el enfoque que Hot Wheels tenía hasta ese momento con respecto a sus líneas destinadas a los coleccionistas adultos, no solo con sus carros de juguete, sino también explorando productos con un perfil mucho más cercano a las réplicas a escala apropiadas... 

Estaré profundizando en lo que he encontrado y mi evaluación acerca de esta evolución, que ha tenido sus altibajos (en realidad más bajonazos si me lo preguntas) en publicaciones futuras... 

Lo que puedo decir en adelanto es que el "éxito" de muchas series de la categoría Adulta, engañosamente etiquetadas como "premium", como: The Hot Ones, Boulevard, Dragstrip Demons, Flying Colors, Since 68, HW Racing, HW Vintage Racing, NHRA Drag Racing, Car Culture y similares, es solo aparente... 

El auto de juguete que estoy presentando hoy está basado en el Volkswagen Golf MK7 y pertenece a una de las series que ya he mencionado o más bien a una subserie llamada Euro Style, parte de la Serie Car Culture, la cual a su vez es parte de la categoría Adulta y es el primer lanzamiento de esta subserie, consistente en 5 modelos. 

Este artículo fue diseñado por Mark Jones y es un molde bonito, teniendo en mente lo que puedes esperar de un coche de juguete; lo conseguí a través del mercado secundario, con la ayuda de un amigo mío, colega coleccionista e importador, hace más o menos 5 años.. 

Para el debút de esta subserie, justo como ocurrió con la introducción de otra subserie de Car Culture, a saber Japan Historics, presentaba una tarjeta con el mismo tamaño de las regulares (más pequeña que la que se usa actualmente), pero hay un factor diferencial más importante para este debút, que ya no puedes encontrar, una desventaja seria que me hizo rechazar de forma definitiva cualquier cosa de las líneas Adultas de Hot Wheels recientes. 

Este carro de juguete ha tenido 7 iteraciones, incluyendo variaciones, para líneas de la categorías Regular y Adulta; ofrece construcción completa en diecast (carrocería y chasis), con un nivel de detalle decente; hablando del factor diferencial que mencioné antes, bueno a diferencia de los lanzamientos actuales, el trabajo de pintura en azul oscuro con acabado Metalflake, está complementado por una decoración CON TAMPOS Y/O CALCOMANÍAS, no la horrible, más barata impresión digital en inyección de tinta y este solo factor pone aparte este lanzamiento de los siguientes en términos de lo que esperas como coleccionista adulto en este nivel de precio. 

Precisamente, a un precio similar o ligeramente más alto de lo que pagabas por un auto de juguete como este de Hot Wheels, podías conseguir algo sustancialmente mejor en todos los aspectos, una réplica a escala hecha por Greenlight, M2 Machines, ERTL y más tarde por Johnny Lightning o Auto World, las cuales ofrecían DECORACIÓN COMPLETA CON TAMPOS Y/O CALCOMANÍAS luego, ¿cuál es la excusa de Hot Wheels para ofrecer un producto que llegó a tener sobreprecio por esa misma razón?... 

NINGUNA, no hay excusa para eso, excepto la mezquindad, tanto que si Hot Wheels (Mattel) tiene que perjudicar sus productos con el fin de ahorrar dinero, lo hará y encima de eso, cobrando aún más por sus artículos, después de todo, los meros compradores continuarán comprando estos productos con sobreprecio, pero no puedo darme el lujo de decir lo mismo acerca de los coleccionistas, porque a nosotros sí nos importa la buena relación calidad-precio. 

No obstante, vale la pena aclarar que este modelo no ofrece decoración completa, tuve que añadir detalles pintados para las luces frontales y de cola, fue la misma historia con los 5 modelos incluidos para este set y cuando las personas se quejaron de esta pifia, la respuesta de Hot Wheels fue otra pifia: la deficiente impresión digital en inyección de tinta... 

Como si a Hot Wheels realmente le importaran los coleccionistas de cualquier forma, cuando evidentemente le importan los compradores y recortar costos a toda costa... 

El modelo ofrece interiores negros con el nivel básico de detalle esperado para un coche de juguete y ventanas ahumadas; las ruedas multiparte Real Riders presentan diseño de rimes Modern Concave en cromado (que luce como una actualización del diseño de Wire Spokes Lace -Encaje de Radios / Entrecruzados-) y llantas en caucho lisas, fue hecho en Malasia... 

Hch 16:1-7 "Después llegó a Derbe y a Listra; y he aquí, había allí cierto discípulo llamado Timoteo, hijo de una mujer judía creyente, pero de padre griego; y daban buen testimonio de él los hermanos que estaban en Listra y en Iconio. Quiso Pablo que éste fuese con él; y tomándole, le circuncidó por causa de los judíos que había en aquellos lugares; porque todos sabían que su padre era griego. Y al pasar por las ciudades, les entregaban las ordenanzas que habían acordado los apóstoles y los ancianos que estaban en Jerusalén, para que las guardasen. Así que las iglesias eran confirmadas en la fe, y aumentaban en número cada día. Y atravesando Frigia y la provincia de Galacia, les fue prohibido por el ESPÍRITU SANTO hablar la palabra en Asia; y cuando llegaron a Misia, intentaron ir a Bitinia, pero el ESPÍRITU no se lo permitió."

ENGLISH 
Eight generations of a car that was supposed to replace the Beetle, the latter a vehicle that is matter of "cult" among its mostly quirky owners, is evidence that while it failed "miserably" accomplishing its main purpose (the Beetle is pretty much irreplaceable), is very successful in everything else... 

In fact, the Golf has created a "cult" of its own, with a different profile of owners: people who want a small size family car, with a certain touch of sportiveness and in a general sense, with more conventional tastes in terms of style... 

It’s anyway a car based on a different paradigm, because the people who saw and bought the original Golf (that was released in 1974), were more rested, more analytical, more practical and well, the ravages of inflation (that since the 70s started to grow disproportionately), the oil crisis and other economical and political factors, made people much more conservative than in the crazy 60s... 

Very few cars have defined a segment of its own, the Golf is one of them: it created the segment of (sub)compact family cars with hatchback body configuration, also known simply as hot hatches and it’s not that this typology of vehicles has not existed before, is that the Golf became the pattern by which the rest of cars in this segment are evaluated. 

How it became a pattern?, it will be topic for a future publication, but this time my guest will be a good parameter to evaluate the evolution of this emblematic car: the 2015 Volkswagen Golf 1.8 TSI S VII (MK7) American Specs, a Compact 3-Door Hatchback Coupe that by the way is not a stock version, because it was visibly customized to look more aggressive and sporty than what it actually is. 

For the seventh generation, the Golf has changed quite a bit, despite the claims that Volkswagen has tried to "keep the essence intact", because obviously it suits the company of Wolfsburg and it can be seen in the size of the car: it began as a subcompact family car and virtually since the second generation it grew to become a compact vehicle, pretty much what happened later with the Beetle itself and its New Beetle counterpart... 

However, there were more changes not only in the field of design (exterior and interior), but also in other areas that make this car different to its original referent and maybe I will talk about it in a future review so let’s change the focus to my guest... 

Hot Wheels has come a long way to figure out what collectors (not just buyers) want to find in their toy cars, failing many times in the attempt and the failures continue, I would say since the mid 90s... 

Despite the opinion of some people out there who are showing their brand promoters side a bit too much, the evolution and consolidation of lines in the Adult category of the flaming logo brand, didn’t started in the second decade of the present century... 

In fact, during the 90s and more consistently in its second half, there were several changes in the approach that Hot Wheels had until that moment regarding its lines aimed at adult collectors, not only with its toy cars, but also exploring products with a profile much more closer to proper scale replicas... 

I will be delving into what I have found and my evaluation about this evolution, that has had its ups and downs (actually more downs if you ask me) in future publications... 

What I can say in advance is that the "success" of many series of the Adult category, deceivingly tagged as "premium", like: The Hot Ones, Boulevard, Dragstrip Demons, Flying Colors, Since 68, HW Racing, HW Vintage Racing, NHRA Drag Racing, Car Culture and the like, is only apparent... 

The toy car I’m introducing today is based on the Volkswagen Golf MK7 and it belongs to one of the series I have already mentioned or rather to a subseries called Euro Style, part of the Car Culture Series, which in turn is part of the Adult category and it’s the first release for that subseries, consisting of 5 models. 

This item was designed by Mark Jones and it’s a nice casting, bearing in mind what you can expect from a toy car; ; I got it through the secondary market, with the help of a friend of mine, fellow collector and importer, pretty much 5 years ago. 

For the debut of this subseries, just like it happened with the introduction of another subseries of Car Culture, namely Japan Historics, featured a card with the same size of the regular ones (smaller than the one used currently), but there is a more important differential factor for this debut, that you don’t find anymore, a serious drawback that made me reject definitely anything of the recent Adult lines by Hot Wheels. 

This toy car has had 7 iterations, including variations, for lines in the Regular and Adult categories; it offers full diecast construction (body and chassis), with a decent level of detail; speaking about the differential factor I mentioned previously, well, unlike the current releases, the paint job made in dark blue with Metalflake finishing, is complemented by a decoration WITH TAMPOS AND/OR DECALS, not with the hideous, cheaper digital injet print and that single factor sets apart this release from the followings in terms of what you expect as adult collector at this level of price. 

Precisely, at a similar price or slightly higher than what you paid for a toy car like this by Hot Wheels, you could get something susbtantially better in all aspects, a scale replica made by Greenlight, M2 Machines, ERTL and later even by Johnny Lightning or Auto World, which offered FULL DECORATION WITH TAMPOS AND/OR DECALS so, what’s the excuse of Hot Wheels to offer a product that became overpriced for that very reason?... 

NONE, there is no excuse for that, except petty-mindedness, so much that if Hot Wheels (Mattel) has to prejudice its products in order to save money, it will do it and on top of that, charging even more for their items, after all, mere buyers will continue buying these overpriced products, but I could not afford to say the same about collectors, because we do care about the good value for money. 

Nonetheless, it’s worth to clarify that this model doesn’t offer complete decoration, I had to add painted details for the front and tail lights, it was the same story with the 5 models included for this set and when people complained about this blunder, the answer of Hot Wheels was another blunder: the subpar digital inkjet print... 

As if Hot Wheels really cared about collectors anyway, when it evidently cares about buyers and cutting costs at all cost... 

The model offers black interiors with the basic level of detail expected for a toy car and smoked windows; the multipart Real Riders wheels feature Modern Concave rims design in chrome (which looks like an update of the Wire Spokes Lace / Crisscrossed design) and slick rubber tires, it was made in Malaysia... 

Act 16:1-7 "Then came he to Derbe and Lystra: and, behold, a certain disciple was there, named Timothy, the son of a certain woman, which was a Jewess, and believed; but his father was a Greek: which was well reported of by the brethren that were at Lystra and Iconium. Him would Paul have to go forth with him; and took and circumcised him because of the Jews which were in those quarters: for they knew all that his father was a Greek. And as they went through the cities, they delivered them the decrees for to keep, that were ordained of the apostles and elders which were at Jerusalem. And so were the churches established in the faith, and increased in number daily. Now when they had gone throughout Phrygia and the region of Galatia, and were forbidden of the HOLY GHOST to preach the word in Asia, after they were come to Mysia, they attempted to go into Bithynia: but the SPIRIT suffered them not."

No comments: