Wednesday, July 24, 2013

1970 Plymouth Duster F/C (Funny Car) - "Tarmac Twister" 2009 Hot Wheels Dragstrip Demons Series 15/25 Scale 1:64 by Hot Wheels


Me pregunto, ¿qué se siente ser un piloto de Funny Cars?... 

La primera cosa que cruza por mi mente es: ¡debes estar totalmente demente!... 

Una carrera de cuarto de milla, dentro de un Funny Car, es un asunto de segundos, a diferencia de las carreras F1, Touring Car, Sports-Car, Stock Car o Rally, pero el riesgo es igual o incluso mayor... 

La mayoría de carreras que ya mencioné, usan autos ligera o moderadamente modificados para su propósito específico. 

Los Funny Cars, por otra parte, tienen una vaga semejanza con los respectivos modelos de concesionario y no estoy hablando sobre lo que puedes ver por fuera... 

Permítanme compartir un poco más de estas monstruosidades sobre ruedas... 

Algo que no mencioné en mi anterior publicación sobre los Funny Cars (que pueden ver aquí), tiene que ver con el combustible usado para alimentar los voraces motores V8 ultramodificados dentro de estos vehículos. 

Los coches F1, por ejemplo, usan básicamente gasolina ordinaria con una mejor mezcla para aumentar los octanos y por tanto, reducir la tendencia del combustible a la ignición/detonación, lo cual es indispensable en los motores de alta compresión usados en esos carros. 

Pero el combustible basado en petróleo simplemente no es suficiente para liberar el poder de estas bestias, así que usan combustible basado en alcohol, el cual es una mezcla de 85-90% de nitrometano y 10-15% de metanol. 

¡Durante una sola carrera, un Funny Car devora algo así como 57 L de este combustible!... 

¡Esta mezcla es altamente explosiva, por eso dije que debes estar completamente loco para conducir un auto como ese!... 

Aquí vamos de nuevo con un pedazo de locura que pertenece a otra línea Adulta de Hot Wheels, conocida como Dragstrip Demons. 

Esta línea tiene varios ejemplos aparentemente basados en Funny Cars reales, pero no pude encontrar información específica acerca de este, excepto que está basado en un Plymouth Duster de 1970

Estamos observando un modelo bellamente detallado con carrocería / chasis en diecast, ruedas en caucho realistas tipo Real Riders (puedes notar el "divertido" contraste entre las ruedas traseras y delanteras, pero es fiel con respecto a los autos reales) y un trabajo de pintura / tampos increíble, donde los diminutos logos de patrocinadores son totalmente legibles... 

¡Mi concepto personal sobre Hot Wheels ha cambiado bastante por modelos como estos!... 

Gal 2:16-17 "Sabiendo que el hombre no es justificado por las obras de la ley, sino por la fe de Jesucristo, nosotros también hemos creído en Jesucristo, para ser justificados por la fe de Cristo y no por las obras de la ley, por cuanto por las obras de la ley nadie será justificado. Y si buscando ser justificados en Cristo, también nosotros somos hallados pecadores, ¿es por eso Cristo ministro de pecado? En ninguna manera." 

¡Más rarezas vienen en camino!... =)

ENGLISH 
I wonder, what it feels like to be a pilot of Funny Cars?... 


The first thing that crosses my mind is: you must be totally nuts!... 

A quarter mile race inside a Funny Car is a matter of seconds, unlike the F1, Touring Car, Sports-Car, Stock Car or Rally racing, but the risk is the same or even greater... 

Most of the races I already mentioned, use cars slightly or moderately modified for their specific purpose. 

The Funny Cars, on the other hand, have a vague similarity with the respective showroom models and I’m not talking about what you can see outwardly... 

Let me share a little bit more about these monstrosities on wheels... 

Something I didn’t mention in my previous post about the Funny Cars (which you can see here), has to do with the fuel used to feed the voracious ultramodified V8 engines inside these vehicles. 

The F1 cars, for instance, use basically ordinary gasoline with a better mixture to increase the octanes and hence, reduce the fuel’s trend to ignition / detonation, which is essential in the high-compression engines used in those cars. 

But the oil based fuel simply is not enough to unleash the power of these beasts so, these use an alcohol based fuel which is a mixture of 85-90% of nitromethane and 10-15% of methanol. 

During a single run, a Funny Car devours something like 57 L of this fuel!... 

This mix is highly explosive and that’s why I said that you should be totally nuts to drive a car like that!... 

Here we go again with a piece of madness belonging to another Adult line by Hot Wheels, known as Dragstrip Demons. 

This line has several examples apparently based on real Funny Cars, but I couldn’t find specific info about this one, except that is based on a 1970 Plymouth Duster

We are looking at a beautifully detailed model with body / chassis in diecast, realistic rubber tires Real Riders type (you can notice the "funny" contrast between the rear and front tires, but is faithful with regard to the actual cars) and an incredible paint job / tampos, where the tiny sponsors logos are totally legible... 

My personal concept about Hot Wheels has changed quite a bit for models like these!... 

Gal 2:16-17 "Knowing that a man is not justified by the works of the law, but by the faith of Jesus Christ, even we have believed in Jesus Christ, that we might be justified by the faith of Christ, and not by the works of the law: for by the works of the law shall no flesh be justified. But if, while we seek to be justified by Christ, we ourselves also are found sinners, is therefore Christ the minister of sin? God forbid." 

More rarities on the way!... =)

6 comments:

David John Shewsbury said...

I don't really fancy drag racing but I do like this die cast scale model you have... I like the fact that you can lift up the chasis to reveal the engine and interior. I love that feature very much!!!!

chrismandesign said...

HEHEHE... THX for beign the first commenting here... for a while i thought that nobody would care LOL... the drag racing are niche competitions so, is understandable that some people like and some don’t, but i seriously love the adrenaline wasted in these races and all the mechanical engineering involved... of course, it’s entertainment but there is a lot of science involved as well... the openable body, yeah, is a great feature and the work on the mold of the engine is a candy eye !!! =)

Dennis aka Katsuden said...

The race ended too soon. It's like me taking the shutter run. Lolz. Those rear wheels are cute and the toy has extra gimmick. Cool..

chrismandesign said...

HEHEHE... it was as fast as 6.29 sec, to be precise LOLOLOLOL !!! a quarter mile in less that seven seconds, is a bit too much !!! the fastest super sport car would be humiliated !!! =OOOOO... well, they were made with that purpose in mind... i love this diecast, i thought that Hot Wheels only could make the average and childish models you can see usually, but i was quite wrong... XDDDDD

cortesmachineart said...

... es gustoso ver este tipo de naves en la web pero la verdad no me trasnochan ... despues que participe en un cuarto de milla y se me chupo hasta las medias , decidi manejar un bajo perfil... espero algun dia me sorprenda con alguna monstruocidad de 2 ruedas...

chrismandesign said...

mijo, este es de los fierros que le ponen a uno las tripas de gargantilla, porque a esa velocidad tan hijuemaisa, estando en Soacha Compartir, uno no acaba de poner el pie en el acelerador, cuando ya ha llegado a Suba Compartir... así, cualquiera termina manejando un triciclo pa’ proteger la integridad física y mantener controlados los nervios... HAHAHAHAHAHAHA =D