Wednesday, September 4, 2013

1992 BMW M3 2013 HW Showroom - All Stars Series - New Models 172/250 Diecast Scale 1:60 by Hot Wheels


"Compacto" es una palabra que evito usar con frecuencia... 

No sé, tal vez sea la sensación claustrofóbica que me produce... 

De hecho, "compacto" implica la carencia de amplitud y los espacios amplios son más mi tipo... 

Sin embargo, cuando estamos hablando de coches, el término puede describir desde una horrible "lata de sardinas" hasta un espléndido "cohete en mi bolsillo"

Saben, es un asunto de creatividad, buen gusto y sentido común, conseguir lo mejor de las cosas más pequeñas y un dicho reza: los mejores perfumes vienen en las botellas más pequeñas. 

Por supuesto, no cualquiera es capaz de construir un vehículo excepcional, incluso emblemático, con una configuración compacta... Pero estoy bastante seguro que BMW puede. 

El BMW Serie 3, más exáctamente el modelo E30, es la tercera generación del auto ejecutivo compacto que BMW creó desde 1962. 

También es el modelo base para el BMW M3 de 1992 -Coupé Deportivo Compacto- (a propósito, 1992 fue el último año de producción del E30, que fue reemplazado por el E36 al final del mismo año). 

La etiqueta "M" no es sólo un adorno añadido al baúl del auto (que luce bastante deportivo en todo caso), de hecho la "M" (para la división Motorsport de BMW) implica muchas modificaciones del modelo base, para crear una clase aparte donde un rendimiento más alto, es el objetivo. 

Las modificaciones más notorias están en la carrocería con paneles laterales completamente nuevos (cuyo diseño es conocido como "caja abombada" a fin de hacer más espacio para ruedas deportivas más anchas y altas), la aerodinámica fue mejorada con entradas de aire adicionales frontales y un deflector de aire trasero. 

Otro tanto fue hecho con la suspensión (también con el chasis, lo que no es mencionado en mi "fuente" secreta, pero siempre es algo necesario cuando añades potencia a tu máquina), sistema de frenos traseros especial, caja de cambios (Getrag 265, de 5 velocidades) y los acentos y adornos usuales, dentro y fuera así que, tú puedes estar seguro que es un "M". 

Bueno, pero este paquete no estaría completo sin un buen motor que haga el trabajo y obviamente la "M" tiene algunas opciones para arreglarte el día. 

El motor base era el BMW S14, que empezaba con una configuración de 2.3 L, 16v, I4, clasificado en 192 hp, hasta una de 2.5 L, 16V, I4, clasificado en 235 hp... 

¡Nada mal, especialmente para un auto con un peso en vacío de apenas 1.300 kg y tracción trasera!... 

Si han llegado a conocer al dueño de este blog hasta ahora (¡adivinaste!... ¡YO!), entonces creo que ya saben que NO soy el coleccionista "superestrella", el tipo con todos los últimos lanzamientos en diecast y coleccionables relacionados. 

¡Primeramente, porque no tengo que probarle nada a nadie (la fama no me desvela) y en segundo lugar, porque los últimos lanzamientos no son necesariamente / automáticamente mi más grande sueño hecho realidad! =PPPPP... 

No obstante, algunas veces sucede que marcas como Hot Wheels, crean nuevos moldes o relanzan antiguos moldes con trabajos de pintura/decoraciones deliciosas y sólo entonces es cuando escojo algo reciente. 

Este es el caso con el modelo que estoy publicando hoy, que debutó en 2012 como parte de la Serie Hot Wheels Racing - Roadracers (una línea Adulta) y arribó a las líneas Regulares en 2013, el diseñador a cargo fue Jun Imai. 

El modelo es un clásico moderno, uno de mis autos europeos/alemanes favoritos de todos los tiempos. 

El molde es increíblemente bueno (vino de una línea Adulta después de todo), fiel al auto real, lleno de detalles, el trabajo de pintura es fantástico y realista tanto como la decoración (si ellos al menos hubieran pintado la parrilla frontal y las luces delanteras / traseras *suspiro*...). 

Carrocería en diecast con chasis en plástico negro y el diseño de rimes no pudo ser mejor (es conocido como Wire Spoke Lace Wheels)... 

En ocasiones tienes que preguntar: "¿realmente, éste es un Hot Wheels?" =OOOOO... 

1 Tes 1:8-10 "Porque partiendo de vosotros ha sido divulgada la Palabra del SEÑOR, no sólo en Macedonia y Acaya, sino también en todo lugar vuestra fe en DIOS se ha extendido, de modo que nosotros no tenemos necesidad de hablar nada; porque ellos mismos cuentan de nosotros la manera en que nos recibisteis, y cómo os convertisteis de los ídolos a DIOS, para servir al DIOS Vivo y Verdadero, y esperar de los cielos a Su Hijo, al cual resucitó de los muertos, a Jesús, Quien nos libra de la ira venidera." 

¿Qué tal más placer sobre ruedas?... =)

ENGLISH 
"Compact" is a word I avoid to use frequently...

I don’t know, maybe is the claustrophobic feeling that it produces me... 

In fact, "compact" implies the lack of amplitude and the wide spaces are more my kind... 

However, when we are talking about cars, the term could describe from an ugly "sardines can" to a gorgeous "rocket in my pocket"

You know, is a matter of creativity, good taste and common sense, getting the best of the smaller things and a saying says: the best perfumes come in the smallest bottles. 

Of course, not everyone is able to build a car exceptionally good, even emblematic, with a compact configuration... But I’m pretty sure that BMW can. 

The BMW 3 Series, more exactly the E30 model, is the third generation of the compact executive car that BMW created since 1962. 

This is also the base model for the 1992 BMW M3 -Compact Sport Coupe- (by the way, 1992 was the last year of production for the E30, which was replaced by the E36 at the end of the same year). 

The "M" tag is not only a trim added to the car trunk (which looks quite sporty anyway), indeed the "M" (for Motorsport division of BMW) implies several modifications of the base model, to create a class apart where a higher performance is the aim. 

The more noticeable modifications are in the bodywork with side panels completely new (whose design is known as "box flared" to make more space for wider and taller sport wheels), the aerodynamics was improved with additional air intakes in the front and a rear spoiler. 

As much was done with the suspension (also the chassis, which is not mentioned in my "secret" source, but is something always necessary when you add power to your machine), special rear brake system, gearbox (Getrag 265, 5 speed) and the usual accents and trims inside and outside so, you can be sure this is a "M"

Well, but this package wouldn’t be complete without a good engine to do the job and obviously the "M" had some options to make your day. 

The base engine was the BMW S14, which began with a configuration of 2.3 L, 16v, I4, rated at 192 hp, to a 2.5 L, 16V, I4, rated at 235 hp... 

Not bad at all, specially for a car with a curb weight of barely 1,300 kg and rear wheel drive!... 

If you have gotten to know the owner of this blog so far (you got it!... ME!), then I guess you already know that I’m NOT the collector "superstar", the guy with all the latest releases in diecast and collectibles related. 

Firstly, because I don’t have to prove anything to anybody (the fame doesn’t make me lose sleep) and secondly, because the latest releases are not necessarily / automatically my ultimate dream come true! =PPPPP... 

However, sometimes happens that brands like Hot Wheels, create new castings or relaunches old castings with delicious paint jobs/decors and only then is when I pick something recent. 

This is the case with the model I’m publishing today, which debuted in 2012 as part of the Hot Wheels Racing - Roadracers Series (an Adult line) and arrived to the Regular lines in 2013, the designer in charge was Jun Imai. 

The model is a modern classic, one of my favorite European / German cars ever. 

The casting is incredibly good (it came from an Adult line after all), faithful to the actual car, full of details, the paint job is fantastic and realistic as much as the decor (if only they had painted the front grille and the head / rear lights *sigh*...). 

Diecast body with black plastic chassis and the wheels design couldn’t be any better (known as Wire Spoke Lace Wheels)... 

Sometimes you have to ask: "actually, this is a Hot Wheels?" =OOOOO... 

1 The 1:8-10 "For from you sounded out the Word of the LORD not only in Macedonia and Achaia, but also in every place your faith to GOD-ward is spread abroad; so that we need not to speak any thing. For they themselves show of us what manner of entering in we had unto you, and how ye turned to GOD from idols to serve the Living and True GOD; and to wait for His SON from Heaven, Whom He raised from the dead, even Jesus, which delivered us from the wrath to come." 

How about more pleasure on wheels?... =)

6 comments:

Dennis aka Katsuden said...

First look, I know it's a BMW. My dad used to own one similar to this but once the automation failed, there goes the car. I'm not really impressed by the effort put in by HT in this car. In fact the I would consider the work shabby with with some decals. Anyway, good narration of the car as always pal...

chrismandesign said...

shabby ??? uhmmmm, i don’t think so... obviously it could be improved, but actually the mold is very good, the work on the front is remarkable for its scale and has lot of details !!! the paint job and decor is nice and well done, it has even rearview windows, which is very unusual in HW... there are many disappointing models made by Hot Wheels, its QC for the regular lines is, well, poor, but not in this case... i think you should give another chance to this guy, pal LOLOLOL !!! =)

David John Shewsbury said...

BMW M3 series is the best car ever made by BMW as it has perfect balance between speed and fun factor. As for this die-cast model, its from Hot Wheels so as expected its pretty minimalist but with a little bit of touch up, you can improved the details further.

chrismandesign said...

i’m starting to make some slight touch ups in specific models (very few) that will be published... well, someday LOL... it’s great how a bit of extra detail adds "a lot" of realism to the piece and it mades the diecast a bit more yours (since it has something YOU put there)... according as i got more practice, i will try with models like this one (which requires more precision)... =)

cortesmachineart said...

...es bonito el carrito no lo niego pero ... pero... matarme NO¡ para nada...

chrismandesign said...

amigo, este diecast no es solo bonito, de hecho es uno de los mejores castings que ha sacado Hot Wheels últimamente y viene de una línea adulta... puede que a sumercé no lo mate, pero a mí si me movió el piso y logra un rating alto, con muy buenas opciones para personalización... =OOOOO