Sunday, June 15, 2014

1961 Ford Thunderbird Convertible - Full Size 2-Doors Convertible / Personal Luxury Car 2002 Ford Thunderbird Series Legendary Bad Birds of the 50’s & 60’s 3/6 Scale 1:68 by Johnny Lightning


Tú siempre verás gente que quiere sobresalir de la multitud, romper el molde, buscar exclusividad, con una autoestima enorme y los medios para conseguir lo que "necesitan" para mostrar que están por encima del resto de los mortales... 

Para mí, en este grupo, hay tres tipos de personas: los que prefieren la extravagancia descarada, los que prefieren la clase y los que quieren un cierto punto en medio de ellas... 

Con esta gente en mente, la industria automotriz creó un segmento de vehículos que fue denominado Auto Personal de Lujo. 

Este concepto estuvo literalmente rodando desde las décadas de los 20s y 30s, cuando los más ricos en la aristocracia, las artes, la industria e incluso entre los gansters, querían un símbolo de estatus sobre ruedas, algo para hacerle juego a sus ostentosas mansiones y que no los dejara pasar desapercibidos dondequiera que fueran. 

Estos coches estaban en el extremo más alto de la industria automotriz, donde el término "producción en masa" era simple y llanamente un insulto. 

Sin embargo, en esa época, estos automóviles eran llamados "a medida", lo que significa que eran especialmente comisionados y adaptados a las demandas específicas de sus adinerados dueños, hechos por encargo desde fábrica, a diferencia de los personalizados posventa o simplemente carros personalizados que solemos ver en revistas especializadas como: Rod & Custom, Custom Car, Hot Rod, Lowrider y otras alrededor del mundo. 

El precio final era la menor de las preocupaciones así que, los fabricantes de autos fueron generosos en todo el sentido de la palabra, dándole a estos coches carrocerías, chasises, interiores, trabajos de pintura personalizados y una lista de accesorios / extras fuera de proporción para gente común, como tú y yo. 

La única especie de "patrón" en estos vehículos extremadamente costosos, lujosos y poderosos era su configuración de carrocería: usualmente roadster de dos asientos o coupés 2+2. 

Siguiendo el camino de estos excéntricos vehículos, pero décadas después, en Estados Unidos, el concepto de Auto Personal de Lujo fue usado oficialmente, por primera vez, con un nuevo desarrollo de Ford: el Thunderbird. 

Este modelo fue pionero en muchos sentidos y puso en las manos de la pujante clase media de los 50s, un carro que podría ser un símbolo de estatus, pero con una etiqueta de precio sustancialmente más asequible que los antiguos y épicos autos a medida. 

El T-Bird estuvo prácticamente solo, por largo tiempo, en este segmento del mercado; por lo tanto, logró un lugar cardinal y los contendores arribaron solo hasta 1963, con el Buick Riviera, el Studebaker Avanti y después el Oldsmobile Toronado. 

El Ford Thunderbird Convertible de 1961 fue el primer ejemplar de la tercera generación y recibió un diseño totalmente nuevo, que para mí es tan innovador como el T-Bird del 55 (el origen del linaje). 

En una publicación futura, profundizaré en las especificaciones de los modelos en esta generación, así que sigan atentos... 

Si estás acostumbrado a escoger "aleatoriamente" los modelos para tu colección, justo como lo hago yo, es poco probable encontrar más de un artículo de la misma serie, especialmente cuando estás hablando de Johnny Lightning. 

Algunas veces busco series específicas y trato de completarlas, pero no fue el caso con esta réplica en diecast y estoy encantado pues lo hice, incluso con la ayuda de dos diferentes proveedores. 

Puedes echarle un vistazo al otro modelo de la serie en esta publicación

La interpretación aquí es igualmente hermosa, con una sólida construcción toda en diecast (carrocería y chasis) y pletórica en detalles. 

El molde no solo está muy bien hecho, también tiene la proporción correcta, aunque luce un poquitín más alto de lo que debería, ya el el carro real es prácticamente un Lowrider, pero no es un gran problema. 

El excepcional trabajo de pintura en azul índigo policromado está coronado por tampos precisos, el trabajo en el parabrisas e interiores en azul medio metalizado es sorprendente, tiene apertura de capó con motor detallado / pintado y hay ruedas multiparte con llantas plásticas y rimes cromados Cragar para crear una pieza de historia muy realista... 

En serio, no entiendo porque esta marca exquisita ha sido bastante subestimada por muchos así llamados "coleccionistas de diecast", ¡pero yo continuaré dándole el lugar que merece y el tiempo me dará la razón!... 

Gen 35:9-12 "Apareció otra vez DIOS a Jacob, cuando había vuelto de Padan-aram, y le bendijo. Y le dijo DIOS: tu nombre es Jacob; no se llamará mas tu nombre Jacob, sino Israel será tu nombre; y llamó su nombre Israel. También le dijo Dios: YO SOY el DIOS Omnipotente: crece y multiplícate; una nación y conjunto de naciones procederán de tí, y reyes saldrán de tus lomos. La tierra que he dado a Abraham y a Isaac, la daré a tí, y a tu descendencia después de tí daré la tierra."

ENGLISH 
You always will see people who wants to excel from the crowd, to brake the mold, looking for exclusiveness, with a huge self-esteem and the means to get what they "need" to show that they are above the rest of the mortals... 

For me, in this group, there are three types of persons: those who prefer the sassy extravagance, those who prefer the class and those who want a certain point in the middle of them... 

With these people in mind, the automotive industry created a segment of vehicles which was denominated Personal Luxury Car. 

This concept was literally rolling since the 20s and 30s decades, when the wealthiest in the aristocracy, the arts, the industry and even among the gangsters, wanted a symbol of status on wheels, something to match their swanky mansions and which doesn’t let them go unnoticed wherever they went. 

These cars were in the highest extreme of the automotive industry, were the term "mass production" was plain and simple an insult. 

However, at that time, these automobiles were called "bespoke", which means that these were specially commissioned and tailored to the specific demand of their wealthy owners, made to order from factory, unlike the aftermarket customs or just custom cars we use to see in specialized magazines like: Rod & Custom, Custom Car, Hot Rod, Lowrider and others around the world. 

The final price was the least of the concerns so, the automakers were generous in all the sense of the word, giving these cars customized bodies, chassis, engines, interiors, paint jobs and a list of accessories / extras completely out of proportion, for common people like you and me. 

The only sort of "pattern" in these extremely expensive, luxurious and powerful vehicles was their body configuration: usually two-seat roadsters or 2+2 coupes. 

Following the path of these eccentric vehicles, but decades later, in Unites States, the Personal Luxury Car concept was used officially, for the first time, with a new development by Ford: the Thunderbird. 

This model was a pioneer in many senses and put in the hands of the thriving middle class of the 50s, a car which could be a symbol of status, but with a price tag substantially more affordable than the old and epic bespoke cars. 

The T-Bird was virtually alone, for a long time, in this segment of the market; therefore, achieved a cardinal place and the contenders arrived only until 1963, with the Buick Riviera, the Studebaker Avanti and later the Oldsmobile Toronado. 

The 1961 Ford Thunderbird Convertible was the first specimen of the third generation and received a brand new design, which for me is as groundbreaking as the ’55 T-Bird (the origin of the lineage). 

In a future publication, I will delve in the specifications of the models in this generation so, stay tuned... 

If you’re used to choose "randomly" the models for your collection, just like I do, is unlikely to find more than one item from the same series, specially when you’re talking about Johnny Lightning. 

Sometimes I look for specific series and try to complete them, but that was not the case with this diecast replica and I’m glad i did it, even with the help of two different providers. 

You can check the other model from the series in this publication

The rendition here is equally beautiful, with a solid construction in full diecast (body and chassis) and eventful in details. 

The cast is not only very well done, it has the correct proportion too, albeit it looks a tad higher than it should, since the actual car is virtually a Lowrider, but is not a big deal. 

The outstanding paint job in indigo blue polychrome is topped by accurate tampos, the work on the windshield and interiors painted in metallic medium blue is amazing, it has openable hood with detailed/painted engine and there are multipart wheels with plastic tires and chrome Cragar rims to create a very realistic piece of history in scale... 

Seriously, I don’t understand why this exquisite brand of diecast has been highly underrated by many so called "diecast collectors", but I will continue giving it the place it deserves in my collection and time will prove I’m right!... 

Gen 35:9-12 "And GOD appeared unto Jacob again, when he came out of Padan-aram, and blessed him. And GOD said unto him: thy name is Jacob: thy name shall not be called any more Jacob, but Israel shall be thy name: and he called his name Israel. And GOD said unto him: I AM GOD Almighty: be fruitful and multiply; a nation and a company of nations shall be of thee, and kings shall come out of thy loins; and the land which I gave Abraham and Isaac, to thee I will give it, and to thy seed after thee will I give the land."

2 comments:

Dennis aka Katsuden said...

Thunderbird is nice name as long as it's not Angry Bird... On a serious note, for those for could hardly afford any car, like me in Singapore though having a driving license. Any cars be it plain and simple is never an insult.. Lol.. I just hope to own my car ^_^ sorry to hear about the general sigma that JL had been under-rated. I personally think the company is focused and dedicated to vintage western cars. They are pretty niche thou...

chrismandesign said...

Angry Bird bleaghhhh !!! LOL... although the massive production of cars has make them more accessible, a car is still a far expectation for me too... that’s why i collect diecast models and other stuff, which are within my budget HEHEHE... on the other hand, there are always cars made to stand out for their uniqueness and some aspirational cars as well, like the one i’m publishing, that can make you dream !!!... OH and Johnny Lightning will be appreciated in the long term, in the end, products with this level of quality, don’t go unnoticed by the true enthusiasts !!! =D