Sunday, November 2, 2014

1971 Ford Mustang Mach 1 429 Fastback Coupe with Drag-Pack 2002 40th Anniversary 007 James Bond Heroic Horsepower Series 4/4 Diecast Scale 1:60 by Johnny Lightning



Incluso los caballeros se cansan... 

Yo añadiría, justo como cualquier otro, porque los seres humanos no están dispuestos a estar atados perpetuamente a la misma situación, haciendo las mismas cosas una y otra vez y esta vida nos obliga a reinventarnos cada momento, así podemos sentirnos vivos... 

Le pasa a la gente común, como tú y yo, pero también le pasa a las grandes personalidades en cualquier campo de la ciencia, el arte, el entretenimiento, etcétera... 

Por ejemplo, el notable actor escocés, sir Sean Connery, pensó que 6 películas de Bond eran demasiado de lo mismo para su carrera y la séptima entrega de esta franquicia fue la última vez para él. 

El sexto filme de Bond: Al Servicio Secreto De Su Majestad, con el actor australiano George Lanzenby, no fue bien recibido en aquella época (aunque la película misma fue reconocida después, como uno de los mejores y más distintivos filmes de Bond hecho jamás) y los dueños / productores de la franquicia estaban tratando desesperadamente de volver a la "vieja fórmula", con el fin de conquistar de nuevo a los fanáticos, supuestamente decepcionados. 

Ellos convencieron a Connery, no sin un as en la mano o debería decir 1,25 millones de ases (la cantidad de dólares pagados a Sean, por su retorno a la saga del agente 007, ¡toda una fortuna es esa época!), pero de acuerdo con los conocedores de la filmografía Bond, a pesar del jugoso pago, Connery lo hizo a regañadientes y esto es notorio en su actuación en la película que estoy mencionando... 

Los Diamantes Son Para Siempre, lanzada en 1971, fue el cierre de la era 007 de Connery y tuvo una trama algo apropiada, involucrando la creación de un satélite con un láser potenciado por diamantes por parte de SPECTRE, que sería usado para hacer estallar las armas nucleares de China, la Unión Soviética y Estados Unidos; obviamente, James Bond estaba destinado a ser el "salvador"... 

Hasta aquí, todo está bien, pero los críticos fueron implacables con este filme, diciendo que Bond lucía aburrido, el villano principal era caricaturesco, algunas escenas fueron simplemente ridículas (como la persecución en auto de Bond en un "buggy lunar" (!?) y ya que el presupuesto para los efectos especiales fue claramente cercenado (debido a los honorarios de Connery) el filme parecía barato y el resultado fue una de las peores películas del 007... 

Los diamantes son para siempre, pero los artistas Bond no... 

Uno de los muy pocos momentos brillantes en este filme, es la persecución de coches principal, protagonizada por el agente 007, a bordo de un masivo, extremadamente largo y, con todo, más bien sexy y veloz  Ford Mustang Mach 1 429 Coupé Fastback con Drag-Pack de 1971

Hablando de carros que salvan el día, este Mustang, que pertenece a la primera generación y experimentó un rediseño importante, fue muy criticado también por los fanáticos del modelo; las razones principales fueron que no tenía semejanza con los modelos anteriores, además creció demasiado en tamaño y peso, perjudicando notoriamente el desempeño e increíblemente, reduciendo el espacio en la cabina para los pasajeros... 

Un paso en falso, dirán los entusiastas del Mustang, pero en mi humilde opinión, el diseño de carrocería fue único y adelantado a su tiempo para el segmento de los Muscle Cars, con apenas un parecido lejano con el Dodge Charger Fastback de 1966. 

El auto sí luce rápido y ahora creo que la etiqueta de "gato gordo y lento" no aplica en este caso, tal vez en el modelo "básico", pero este era el tope de línea, con un motor de 429 pulgadas cúbicas, 7.0 L, V8 clasificado conservadoramente en 375 hp, con un carburador Holley de 4 barriles, acoplado a una transmisión manual de 4 velocidades y un diferencial 4.3 Detroit-locker, ¡haciendo la aceleración de 0-60 mph en pasmosos 5,4 segundos!... 

No tan perezoso si me lo preguntas =PPPPP... 

Tiempo para otra maravillosa replica en diecast, hecha por Johnny Lightning y de nuevo, un modelo relacionado con películas es publicado aquí, para el disfrute de todos mis visitantes. 

La calidad, nivel de detalle y proporción son realmente buenas, mucho mejores y más precisas que en la versión Hot Wheels hecha recientemente (gracias a la nueva licencia 007 adquirida por Mattel) para su línea Adulta Retro Entertainment. 

Esta Serie del 40º Aniversario del 007, fue una adición grandiosa al ya estupendo portafolio de Johnny Lightning y establece el estándar para cualquier réplica en esta escala, ofreciendo un surtido de modelos sin precedentes. 

Tiene construcción completa en diecast (carrocería y chasis) y el molde fue trabajado agradablemente por JL, como siempre; sin embargo, debo aclarar que el modelo exacto representado aquí, es el del 73 y no el del 71, como debería ser (puedes notarlo en las luces deportivas de la parrilla frontal, que son verticales en vez de horizontales, como en el modelo del 71), pero la inexactitud no me molesta en absoluto, ya que la diferencia en los modelos reales tampoco es significativa. 

El trabajo de pintura es de primera categoría y justo como en la película, lo mismo puede ser dicho sobre los finos tampos; tiene apertura de capó con motor detallado y pintado dentro (a propósito, el capó podría tener mejor detalle, luce algo plano para mi gusto, especialmente comparado con el resto del molde, que incluyó los espejos retrovisores con un toque de pintura); los interiores son realistas y pintados en naranja y eso, de nuevo, es fiel al auto original. Finalmente, tiene ruedas multiparte con rimes clásicos cromados y llantas en caucho labradas con franjas blancas... 

Isa 8:19-20 "Y si os dijeren: preguntad a los encantadores y a los adivinos, que susurran hablando, responded: ¿No consultará el pueblo a su DIOS?  ¿Consultará a los muertos por los vivos? ¡A la Ley y al Testimonio! Si no dijeren conforme a esto, es porque no les ha amanecido."

ENGLISH 
Even the gentlemen get tired... 

I would add, just like anybody else, because the human beings are not willing to be perpetually tied to the same situation, doing the same stuff time and time again and this life forces us to reinvent ourselves each moment, so we can feel alive... 

It happens to common people like you and me, but it also happens to great personalities in any field of the science, art, entertainment and so on... 

For instance, the noted scottish actor, sir Sean Connery, thought that 6 Bond movies was a bit too much of the same stuff for his career and the seventh installment of this franchise was the last one for him. 

The sixth Bond film: On Her Majesty’s Secret Service, with the australian actor George Lanzenby, was not well received at that time (albeit the movie itself was recognized later, as one of the best and most distinctive Bond’s film ever made) and the owners / producers of the franchise were desperately trying to return to the "old formula", in order to conquer again the allegedly disappointed fans. 

They convinced Connery, not without an ace in the hand or should I say 1.25 million aces (the amount of dollars paid to Sean, for his return to the 007 agent saga, a whole fortune at that time!), but according to the connoisseurs of the Bond filmography, despite the juicy payment, Connery did it grudging and it’s noticeable in his performance in the movie I’m mentioning... 

Diamonds Are Forever, released in 1971, was the closure of the 007 Connery’s era and it had a kinda appropriate plot, involving the creation of a satellite with a diamond powered laser by SPECTRE, which would be used to blow up nuclear weapons in China, the Soviet Union and United States; obviously, James Bond was meant to be the "savoir"... 

So far, everything is fine, but the critics were ruthless with this film, saying that Bond looked bored, the main villain was caricaturesque, some scenes were just ridicule (like the car chase with Bond in a "moon buggy" (!?) and since the special effects budget was plainly severed (due to Connery’s fees) the film seemed cheap and the overcome was one of the worst 007’s movies... 

Diamonds are forever but not the Bond performers... 

One of the very few brilliant moments in this film, is the main car chase in Las Vegas, starring by the 007 agent aboard a massive, extremely long and yet rather sexy and fast 1971 Ford Mustang Mach 1 429 Fastback Coupe with Drag-Pack

Talking about the cars saving the day, this Mustang, that belongs to the first generation and underwent a major restyling, was very criticized as well by the fans of the model; the main reasons were that it has no resemblance with the previous models, also it grew a bit too much in size and weight, notoriously hurting the performance and incredibly reducing the space in the cabin for passengers... 

A misstep, the Mustang enthusiasts will say but in my humble opinion, the body design was unique and ahead of its time for the Muscle Car segment, with barely a far resemblance with the 1966 Dodge Charger Fastback. 

The car does look fast and now i think that the tag "fat and lazy cat" doesn’t apply in this case, maybe in the "basic" model, but this was the top of the line with a 429 cu in, 7.0 L, V8 engine, rated conservatively at 375 hp, with a Holley 4-barrel carburetor, coupled to 4-speed manual transmission and a 4.3 Detroit-locker differential, making the 0-60 mph acceleration in stupefying 5.4 seconds!... 

Not so sluggish if you ask me =PPPPP... 

Time for another wonderful diecast replica, made by Johnny Lightning and again, a movie related model is published here for the enjoyment of all my visitors. 

The quality, level of detail and proportion are really good, much better and more accurate than in the Hot Wheels version made recently (thanks to the brand new 007 license acquired by Mattel) for its Retro Entertainment Adult line. 

This 40th 007 Anniversary Series was a great addition to the already marvelous portfolio of Johnny Lightning and sets the standard for any replica in this scale, offering an unprecedented assortment of models. 

It has full diecast construction (body and chassis) and the cast was worked nicely by JL, as always; however, i must clarify that the exact model represented here is the ’73 and not the ’71 as it should be (you can notice it in the sportlamps of the front grille, which are vertical instead of horizontal, like in the ’71 model), but the inaccuracy doesn’t bother me at all, since the difference in the actual models is not significant either. 

The paint job is top notch and just like in the movie, the same can be said about the fine tampos; it has openable hood with detailed and painted engine inside (by the way, the hood could have better detail, it looks kinda plain for my taste, specially compared with the rest of the casting, which included the rearview mirrors with a touch of paint); the interiors are realistic and painted in orange and that’s again faithful to the original car. Finally, it has multipart wheels with classic chrome rims and styled rubber tires with white stripes... 

Isa 8:19-20 "And when they shall say unto you: seek unto them that have familiar spirits, and unto wizards that peep, and that mutter, should not a people seek unto their GOD? for the living to the dead? To the Law and to the Testimony: if they speak not according to this Word, it is because there is no light in them."

2 comments:

Dennis aka Katsuden said...

Sexy yet manly designed car is always associated to these international spy spectaculars. Regrettably 'Diamonds are forever' wasn't in your 'A' list. Nonetheless, I'm sure this Ford Mustang is definitely in the good books. I see red and all auspicious and a good blend with some black. Like you had mentioned, the paint works are top notch and great detailing which we can expect from JL from chassis to tires. There's a lot of die-cast as well.

chrismandesign said...

I think all the Bond movies have the entertainment factor, but those who delve more in the original Ian Fleming’s work, are more prone to criticize the films... somehow the books are always better than the movies !!!...

Johnny Lightning has been consistently generous with the use of metal castings, unlike Hot Wheels, Matchbox and other similar brands... well, at least until Takara Tomy acquired the company and then dismantled it =/... this is a good sample of a wonderful model, paying attention to detail and resemblance with the actual car... JL hardly disappoints me !!! =D