Friday, December 25, 2015

1999 Phaeton - Concept Car - 2+2 Open Sport Convertible Custom Collector 916 1999 First Editions Series 14/26 Diecast No Scale plus 1999 Phaeton - Concept Car - 2+2 Open Sport Convertible Custom Collector 005 2000 Hot Rod Magazine Series 1/4 Diecast No Scale plus 1999 Phaeton - Concept Car - 2+2 Open Sport Convertible Custom Collector 059 2001 Rat Rods Series 3/4 Diecast No Scale plus 1999 Phaeton - Concept Car - 2+2 Open Sport Convertible Custom 2003 Hot Wheels 100% Preferred Street Rodder Series 4/4 Diecast No Scale plus 1999 Phaeton - Concept Car - 2+2 Open Sport Convertible Custom 2013 HW Showroom Series American Turbo 182/250 Diecast No Scale by Hot Wheels


¿Cuándo se trata de transporte, cómo te imaginaste un viaje por tierra, digamos en los siglos XVIII o XIX?... 

Si tu respuesta fue: "como una larga, larga, larga tortura de la edad media, porque viajar en esa época, era asunto de días, incluso si solo tenías que ir a la otra esquina", entonces somos personas de ideas afines... 

Y estamos también, hasta cierto punto, bastante equivocados al respecto... 

Obviamente, cuando estamos hablando de distancias largas, como un viaje interestatal (interdepartamental), tu opción más rápida era a lomo de caballo o en diligencias; los viajes en tren solo estuvieron disponibles hasta bien entrado el siglo XIX. 

Con el fin de tener una idea más cercana de esto: un viaje antes de la era del tren, para cubrir la distancia entre Nueva York y California (costa a costa), podía tomar 1 ó 2 meses, dependiendo de varias circunstancias... 

¡Para los estándares de hoy, sería muy largo para siquiera considerarlo!... 

Por otro lado, para distancias más cortas, viajar a lomo de caballo podía ser en realidad más rápido de lo que piensas; debes considerar que los primeros automóviles, construidos a finales del siglo XIX, no pudieron igualar la velocidad de un caballo durante varios años. 

Las diligencias fueron la opción para viajes en grupo y transporte público, las cuales normalmente viajaban en caravana o escoltadas en distancias largas, por razones de seguridad; estas eran, en términos generales, vehículos pesados tirados por dos, cuatro o hasta seis caballos, utilizados para cargar gente y mercancías dentro. 

Hoy en día, el equivalente de las diligencias son los buses intermunicipales y difícilmente relacionarías un viaje emocionante con esta clase de vehículos, ¿verdad?... 

Pero no todo tenía que ser tedioso en los tiempos del viejo oeste, NO; había opciones para aquellos que querían sentir mariposas en el estómago (no estoy hablando de enamoramiento =PPPPP) o para tener una experiencia casi suicida. 

Mientras las diligencias eran vehículos grandes, fornidos y totalmente cubiertos, hechos para las "algo" brutales condiciones de un recorrido largo; hubo algunas variaciones de un carruaje ligero, rápido y peligroso, conocido por el apelativo de Phaeton. 

Este último, era el equivalente de un auto de turismo actual, un vehículo abierto, lujoso y deportivo para dos o cuatro pasajeros; pero a diferencia de los coches de turismo, los Phaetons carecían de cualquiera de los sistemas de seguridad pasiva y activa disponibles hoy. 

El ligero y veloz carruaje Phaeton entonces, es más o menos un ataúd deportivo que, en las manos equivocadas o en circunstancias desafortunadas, ¡podían llevarte a la muerte, con toda la elegancia del caso!... 

Así es como la gente acaudalada solía (o suele) divertirse y emulando esos refinados carruajes, las marcas más reputadas de fabricantes de carros, hicieron innumerables versiones motorizadas de estos vehículos, conocidas también como Phaetons... 

Ya que el convertible y los estilos cerrados de carrocería (como sedanes, coupés, station wagons, etc.) fueron desarrollados décadas después, los phaetons disfrutaron de un largo reinado, pero esto no duraría para siempre. 

El último modelo de producción Phaeton en los Estados Unidos, fue lanzado en 1948 y es el Willys-Overland Jeepster, un automóvil muy inusual, el cual es en realidad un cruce entre un auto de pasajeros y un camión utilitario; pero con la configuración de carrocería Phaeton, gana una dignidad rara vez vista... 

En caso que no lo hayas notado aún, esta publicación introduce un modelo que verdaderamente refleja lo que esta clase de vehículos es y fue apodado simplemente Phaeton, por Hot Wheels. 

El artículo es un modelo de diseñador o un vehículo conceptual, no está basado exactamente en un coche real (al menos, no uno que haya visto todavía), pero ciertamente tiene algunos elementos que puedes encontrar en el Ford Coupé de 1932 ó 1933, bastante personalizado. 

Me encanta este modelo, porque me encantan los Carros Custom, es así de simple; pero, independientemente de mi opinión o mi gusto personal, tiene un diseño pulcro, clásico y con todo, moderno, con paneles limpios, una silueta muy aerodinámica, una linda parrilla frontal, tubos de escape espléndidos a ambos lados y una buena cantidad de detalles; el crédito por esto va para Gary Saffer, un miembro de la nueva escuela en Hot Wheels. 

El mérito del modelo explica su popularidad y ha sido lanzado consistentemente, desde su debút en 1999, casi sin falta, hasta hoy; tiene más de 26 iteraciones (incluyendo variaciones) y es algo que no vez muy a menudo, en un modelo que no está basado en un carro real y que está altamente modificado. 

Quiero aclarar, de nuevo, que este modelo es parte de mi colección, no porque es popular o una "tendencia de moda", sino porque me gusta y soy lo suficientemente mayor para saber lo que quiero; lo lamento, pero en mi humilde opinión, las tendencias son para novatos =PPPPP... 

Conseguí cinco ejemplos (con la ayuda de dos amigos, colegas coleccionistas e importadores, en una cacería que me tomó más de 2 años) del Phaeton y este solo hecho muestra claramente que es uno de mis favoritos; no obstante, la construcción completa en diecast, así como las decoraciones de buen gusto en todos lo casos y el techo desmontable, hicieron la decisión más fácil para mí. 

La primera muestra pertenece a la Serie First Editions, parte de la Línea Principal; el trabajo de pintura fue hecho en verde azulado con acabado Metalflake, complementado por pinstripes plateados y dorados sobre los paneles laterales y un logo diminuto plateado de Hot Wheels sobre el panel trasero izquierdo, mientras el chasis está sin pintar; el techo es beige así como los interiores, el parabrisas es ahumado, las ruedas plásticas presentan diseño de rimes 5 Spoke en cromado y fue hecho en Malasia. 

La segunda muestra pertenece a la Serie Hot Rod Magazine, una línea Regular; el trabajo de pintura fue hecho en rojo oscuro con acabado Metalflake, complementado por una hermosa ornamentación sobre los paneles laterales y el capó, en negro y dorado, con franjas finas en naranja oscuro y un diminuto logo dorado de Hot Wheels en el panel trasero izquierdo, el chasis está sin pintar también; el techo es beige mientras los interiores son negros, el parabrisas es ahumado, las ruedas plásticas presentan diseño de rimes Lace Wheels en dorado y fue hecho en Malasia. 

La tercera muestra pertenece a la Serie Rat Rods, parte de la Línea Principal (pero mucho mejor que varias líneas Adultas hoy en día); el trabajo de pintura fue hecho en café con acabado satinado, complementado por llamas pinza de cangrejo en un tono de café ligeramente diferente, con contorno negro sobre los paneles laterales y un logo diminuto blanco de Hot Wheels en el panel trasero izquierdo, el chasis recibió pintura negra brillante; el techo y los interiores son negros, el parabrisas es transparente, las ruedas plásticas presentan el diseño de rimes clásico White Wall Basic Wheels en cromado y fue hecho en China. 

La cuarta muestra pertenece a la Serie Hot Wheels 100% Preferred Street Rodder, una línea Adulta / De Lujo; el trabajo de pintura fue hecho en magenta metalizado, complementado por vistosas calcomanías presentando franjas gruesas con un degradé de amarillo a rojo y la fotografía de un motor en los paneles laterales, indudablemente un toque bizarro, también un grandioso pinstripe y un par de luces de cola, el chasis está sin pintar, pero los tubos de escape recibieron toques de pintura plateada; el techo es beige oscuro así como los interiores, el parabrisas es transparente con tampos plateados, las ruedas son multiparte presentando diseño de rimes Real Riders 5 Spoke Mag Style en cromado, llantas en caucho labradas y fue hecho en Malasia. 

La quinta y final muestra pertenece a la Serie HW Showroom American Turbo, parte de las líneas Regulares; el trabajo de pintura fue hecho en negro brillante, complementado por tampos prolijos sobre los paneles laterales y el capó, con llamas, parte de una guitarra eléctrica, los textos "Stockton - Custom Guitars" y un logo blanco diminuto de Hot Wheels Logo debajo, nuevamente el chasis está sin pintar; el techo es beige oscuro mientras los interiores son plateados, el parabrisas es transparente, las ruedas plásticas presentan diseño de rimes Phil Riehlman 5 Spoke en cromado y fue hecho en Malasia... 

Rom 1:17-20 "Porque en el Evangelio la Justicia de DIOS se revela por fe y para fe, como está escrito: más el justo por la fe vivirá. Porque la Ira de DIOS se revela desde el cielo contra toda impiedad e injusticia de los hombres que detienen con injusticia la verdad; porque lo que de DIOS se conoce les es manifiesto, pues DIOS se los manifestó. Porque las cosas invisibles de ÉL, SU Eterno Poder y Deidad, se hacen claramente visibles desde la creación del mundo, siendo entendidas por medio de las cosas hechas, de modo que no tienen excusa..."

P.D. Mis mejores deseos por un Año Nuevo auspicioso para todos, lleno de las bendiciones del DIOS de la Biblia !!! =D

ENGLISH 
When it comes to transportation, how you pictured an overland trip, let’s say in the eighteenth or nineteenth centuries?... 

If your answer was: "like a long, long, long torture from the medieval age, because traveling at that time, was a matter of days, even if only you had to go to the other corner", then we are like-minded people... 

And we are also, up to a point, pretty wrong thereon... 

Obviously, when we are talking about long distances, like an interstate trip, your faster option was on horseback or in stagecoaches; train travel only were available well into the nineteenth century. 

In order to have a closer idea of this: a travel before the train era, to cover the distance between New York and California (coast to coast), could take 1 or 2 months, depending on several circumstances... 

By today standards, it would be just too long to even consider it!... 

On the other hand, for shorter distances, travel on horseback could be actually faster than what you think; you must consider that the first automobiles, built in the late nineteenth century, could not match the speed of a horse over several years. 

Stagecoaches were the option for group travel and public conveyance, which normally were traveling in caravan or escorted in long distances, for safety reasons; these were, in general terms, heavy vehicles drawn by two, four or up to six horses, used to carry people and goods inside. 

Nowadays, the equivalent of the stagecoaches are the intercity bus and you hardly could relate a thrilling ride with this kind of vehicles, would you?... 

But not everything had to be tedious in the old west times, NO; there were options for those who wanted to feel butterflies in the stomach (I’m not talking about amorousness =PPPPP) or to have an almost suicidal experience. 

While the stagecoaches were big, strapping and fully covered vehicles, made for the "kinda" brutal conditions of a long trip; there were some variations of a light, fast and dangerous carriage, known by the appellative of Phaeton. 

The latter, was the equivalent of a current touring car, an open, luxurious and sporty vehicle for two or four passengers; but unlike the touring cars, the Phaetons lacked of any of the passive and active security systems available today. 

The light and fast Phaeton carriage then, is pretty much a sporty coffin that, in the wrong hands or in unfortunate circumstances, could lead you to death, with all the elegance of the case!... 

That’s how rich people used (or use) to have fun and emulating those refined carriages, the most reputable car makers, made countless motorized versions of these vehicles, known as Phaetons too... 

Since the convertible and closed body styles (like sedans, coupes, stations wagons, etc) were developed decades later, the Phaetons enjoyed a long reign, but it would not last forever. 

The last production Phaeton model in the United States, was released in 1948 and is the Willys-Overland Jeepster, a very unusual automobile, which is actually a crossover between a passengers car and an utilitarian truck, but with the Phaeton body configuration, gains a dignity rarely seen... 

In case you have not noticed yet, this publication introduces a model that truly reflects what this kind of vehicles is and it was dubbed simply Phaeton, by Hot Wheels. 

The item is a designer’s model or a concept vehicle, it’s not based exactly on an actual car (at least, not one that I have seen yet), but certainly it has some elements that you can find in the 1932 or 1933 Ford Coupe, quite customized. 

I love this model, because I love Custom Cars, is that simple; but, irrespective of my opinion or my particular taste, it has a neat, classic and yet, modern design, with clean panels, a very streamlined silhouette, a nice front grille, splendid exhausts on both sides and a good deal of detail; the credit for this goes to Gary Saffer, a member of the new school in Hot Wheels. 

The merit of the model explains its popularity and it has been consistently released, since its debut in 1999, nearly without gaps, until today; it has more than 26 iterations (including variations) and it’s something you don’t see so often, in a model that is not based on an actual car and that is heavily modified. 

I want to clarify, again, that this model is part of my collection, not because it’s popular or a "hot trend", but because I like it and I’m old enough to know what I want; sorry, but in my humble opinion, trends are for rookies =PPPPP... 

I got five samples (with the help of two friends, fellow collectors and importers, in a hunt that took me more than 2 years) of the Phaeton and this only fact clearly shows that it’s one of my favorites; nonetheless, the full diecast construction, as well as tasteful decorations in all cases and detachable roof, made the decision easier for me. 

The first sample belongs to the First Editions Series, part of the Mainline; the paint job was made in teal with Metalflake finishing, complemented by silver and golden pinstripes on the side panels and a tiny silver Hot Wheels Logo on the left rear panel, while the chassis is unpainted; the roof is beige as well as the interiors, the windshield is smoked, the plastic wheels feature 5 Spoke rims design in chrome and it was made in Malaysia. 

The second sample belongs to the Hot Rod Magazine Series, a Regular line; the paint job was made in dark red with Metalflake finishing, complemented by a beautiful ornamentation on the side panels and the hood, in black and golden, with fine stripes in dark orange and a tiny golden Hot Wheels Logo on the left rear panel, the chassis is unpainted too; the roof is beige while the interiors are black, the windshield is smoked, the plastic wheels feature Lace Wheels rims design in golden and it was made in Malaysia. 

The third sample belongs to the Rat Rods Series, part of the Mainline (but much better than several Adult lines nowadays); the paint job was made in brown with satin finishing, complemented by crab claw flames in a slightly different shade of brown, with black outline on the side panels and a tiny white Hot Wheels Logo on the left rear panel, the chassis received glossy black paint; the roof and the interiors are black, the windshield is clear, the plastic wheels feature the classic White Wall Basic Wheels rims design in chrome and it was made in China. 

The fourth sample belongs to the Hot Wheels 100% Preferred Street Rodder Series, an Adult / Deluxe line; the paint job was made in metallic magenta, complemented by colorful decals featuring thick stripes with a gradient from yellow to red and the picture of an engine on the side panels, undoubtedly a bizarre touch, also a great pinstripe and a pair of tail lights, the chassis is unpainted, but the exhausts received silver paint touches; the roof is beige as well as the interiors, the windshield is clear with silver tampos, the wheels are multipart featuring Real Riders 5 Spoke Mag Style rims design in chrome, styled rubber tires and it was made in Malaysia. 

The fifth and final sample belongs to the HW Showroom American Turbo Series, part of the Regular lines; the paint job was made in glossy black, complemented by prolix tampos on the side panels and the hood, with flames, part of an electric guitar, the texts "Stockton - Custom Guitars" and a tiny white Hot Wheels Logo below, again the chassis is unpainted; the roof is dark beige while the interiors are silver, the windshield is clear, the plastic wheels feature Phil Riehlman 5 Spoke rims design in chrome and it was made in Malaysia... 

Rom 1:17-20 "For therein is the Righteousness of GOD revealed from faith to faith: as it is written. The just shall live by faith. For the Wrath of GOD is revealed from heaven against all ungodliness and unrighteousness of men, who hold the truth in unrighteousness; because that which may be known of GOD is manifest in them; for GOD hath showed it unto them. For the invisible things of HIM from the creation of the world are clearly seen, being understood by the things that are made, even HIS Eternal Power and Godhead; so that they are without excuse..."

P.D.
My best wishes for an auspicious New Year for all, full of the blessings of the GOD of the Bible !!! =D

4 comments:

David John Shewsbury said...

I think I like the pink one because of the unique and feminine color for such classic car and of coz the black one with fire decals bcoz that is simply the typical trademarks of classic American muscle cars...

chrismandesign said...

Well, those were nice selections indeed !!!... I find also, that apparently the classic or neo-classic Hot Rods, combine pretty fine with almost any crazy decoration you can imagine and I think that’s because they have a strong and daring character !!!... The most recent cars, on the other hand, would look "kinda" ridicule with these paint jobs or decorations, they can’t afford to be this cool, LOL !!!... =D

Dennis aka Katsuden said...

A good narrative post of 'Back to the Future' ... A true classic with design of a horse carriage yet aerodynamic. At some edges, it even look like an eagle's beak. Yeah, it looks good with hot rod decals.

chrismandesign said...

HEHE, definitely we have great old memories, aren’t we ???... Yeah, sometimes we forget that some of the coolest things we see nowadays, had an equivalent in the past, we are somehow a "retro-futuristic" society LOL...

This model has a lot of charisma and is, at the same time, somewhat caricaturesque, the bodywork is sharp like the beak of an eagle, as you said and I love the way the designer combined simplicity in the mold, with complexity in the decorations... It has the soul of a Hot Rod !!!... =D