skip to main |
skip to sidebar
La rivalidad entre los dueños de productos de Ford y Chevrolet, es un tema que ya he abordado brevemente en publicaciones anteriores; en verdad, cuando haz creado un lazo con tu auto y por extensión, con la marca a la que este pertenece, lo defenderás contra viento y marea...
Esta rivalidad tiene ciertos aspectos pintorescos y ha evolucionado manteniéndose al día con los cambios de nuestra sociedad moderna; ahora podemos ver, si hacemos algo de investigación, sus manifestaciones particulares en diferentes medios virtuales...
Foros, blogs, sitios web especializados y por supuesto, redes sociales, son los nuevos escenarios donde diferentes puntos de vista son expuestos sobre este asunto y no es extraño ver algunos videos, donde la "superioridad" de una u otra marca es demostrada supuestamente...
Las camionetas pickup no son ajenas a dicha rivalidad y hay en efecto una feroz competencia entre estas marcas, aunque no deberíamos olvidar Dodge, para completar el triumvirato que controla la mayor parte del mercado en los Estados Unidos.
Mucho puede ser dicho a favor y en contra de cada una de estas marcas, y los dueños de un modelo en particular pueden deshacerse en elogios todo lo que quieran, pero hay un hecho contundente sobre este segmento, en la tierra del "sueño americano": Ford es el líder en ventas, punto.
Sin demeritar los esfuerzos de otros fabricantes de coches en este amplio segmento de las camionetas pickup de tamaño completo, donde marcas como: Chevrolet, GMC, Dodge, Toyota, Nissan, Suzuki y Volkswagen tienen algo que ofrecer, Ford establece el estándar dorado, año tras año, desde 1978.
Leí recientemente en un sitio web llamado TTAC (La Verdad Sobre los Carros, por sus siglas en inglés) un tipo (omitiré su nombre por simple decencia), dijo que la F-150 ha "evolucionado muy lentamente" hasta ahora y para él, no hay mucha diferencia entre las actualmente trece generaciones de este modelo Ford de camioneta pickup.
Bien, sin considerarme a mí mismo un conocedor de autos, diría que debes estar más o menos ciego, para ignorar descaradamente el desarrollo y mejoras introducidas en la F-150 a través de los años y de generación en generación...
Uhmmm, no mucha "verdad" en las aseveraciones de ciertos autores de The Truth About Cars (La Verdad Sobre los Autos), si me lo preguntas =PPPPP...
Traje conmigo una muestra de la vieja escuela en esta materia, una de las principales razones de por qué Ford estableció su liderazgo en este mercado: la Camioneta Pickup de Tamaño Completo Platón Largo Cabina Regular - Ford Ranger XLT 4x4 Styleside de 1979.
Sí, este modelo consolidó la leyenda de Ford, marcó el fin de la sexta generación y definitivamente es una de mis grandes favoritas, principalmente porque recibí como regalo en mi infancia, un juguete de hojalata basado en la Ford Bronco de 1979 y viejo, ¡me gustaba demasiado esa camioneta!...
Debemos recordar, que este modelo fue desarrollado durante los tiempos más difíciles de la crisis petrolera de los 70s y este factor considerado por sí mismo, da incluso más mérito a un vehículo utilitario que llegó a ser una verdadera joya en la corona de Ford.
La Ford F-150 se jactaba de un diseño de carrocería más prolijo y lujoso que su contraparte Chevrolet C/K 10, lo mismo puede ser dicho de las ofertas contemporáneas de Dodge (D-100), International (Scout), pero pondría aparte al modelo Jeep J10 (justamente una preferencia personal =PPPPP).
El esquema de color de dos tonos disponible, era una excelente opción, porque añade exuberancia y un toque retro (esta opción fue creada en los 50s, la edad dorada de la industria automotriz), así como los adornos cromados a todo alrededor, luce simplemente con clase.
La F-150 hizo honor a su eslogan "Ford Construida Fuerte" con una selección de plantas de poder que empezaba con un motor de 300 pulgadas cúbicas, 4.9 L, 6 En Línea, acoplado a una transmisión manual de 3 velocidades y finalizaba con un motor de 460 pulgadas cúbicas, 7.5 L, V8, acoplado a una transmisión automática SelectShift...
Nada mal para un modelo producido en medio de una crisis petrolera, ¡EH!...
No puedo evitar notar que, con las mejoras en los procesos de producción introducidas a medida que pasa el tiempo, deberías esperar mejoras también en el control de calidad de los productos hechos por el fabricante de diecast más grande en todo el mundo: Hot Wheels, pero eso no es precisamente lo que encuentras en la actualidad...
Algunas de esas inconsistencias han sido reveladas en publicaciones previas, pero hay más por mencionar y las líneas regulares, que ya no son baratas, representan el lunar más grande para esta marca.
Por eso es que prefiero escarbar en las series más viejas, donde puedes encontrar muchos verdaderos tesoros; porque cuando analizas a este fabricante de diecast en perspectiva, concluyes que Hot Wheels era menos mezquina antes.
Una vez supe que había una Ford F-150 de 1979 en escala pequeña, hecha por Hot Wheels, hice mi investigación usual para encontrar una manera de conseguirla, pero me dí cuenta que su disponibilidad era muy baja, debido a su popularidad entre los compradores así que, pensé que debía renunciar a ella.
Pero entonces, un par de amigos, colegas coleccionistas e importadores, me dieron la oportunidad de traer dos ejemplos de esta fabulosa réplica a mi mini-garaje, hace alrededor de 4 o 5 años.
El modelo fue lanzado por primera vez en 1999, con iteraciones cada año hasta 2003, cuando desapareció de la escena; supuestamente, hubo una versión Sam’s Club Exclusive en 2007, pero no pude encontrar información confiable y una versión más como Wal-Mart Exclusive de 2013; este año, un par de variaciones fueron lanzadas para dos series diferentes; aparentemente todas ellas están basadas en una herramienta similar y una más, con una herramienta diferente, fue hecha para la línea Adulta Retro Entertainment.
Hasta aquí, 10 iteraciones han estado disponibles, cuatro de esas iteraciones fueron hechas para líneas Adultas y no hay indicio sobre el diseñador involucrado en el desarrollo de este modelo.
La primera muestra es precisamente el modelo debút, que pertenece a la Serie Hot Wheels Collectibles Wal-Mart Exclusive y curiosamente tiene una presentación similar a la usada para la línea Hot Wheels 100%, con la misma caja con ventana, pero sin la urna acrílica para exhibición usual.
Además, a diferencia de la línea 100%, tiene solo la carrocería en diecast y el chasis es plástico, con acabado cromado; estoy bastante seguro que este modelo merecía la construcción completa en diecast y la última interpretación de la línea Retro Entertainment no es tan buena como debería, honestamente.
Este modelo es una reproducción de la camioneta pickup favorita de Sam Walton (él fue el fundador de Wal-Mart, por si acaso), el trabajo de pintura replica el esquema de color de dos tonos original en rojo y blanco, con tampos adicionales para los adornos sobre los paneles laterales, las molduras de las ventanas y las luces delanteras, básicamente.
En el platón de la camioneta, una caja de herramientas blanca y otra caja plateada con tres perreras, una de ellas abierta y mostrando un bonito perro, fueron incluidas como un inserto plástico, mientras los interiores fueron trabajados en plástico rojo, con tampos blancos para el asiento de banco; las ruedas son multiparte Real Riders, presentando diseño de rimes Chrome Hub, ruedas en caucho labradas, con tampos blancos General Versa-Trac y fue hecha en Tailandia.
La segunda pertenece a la Serie Regular, con un cambio notable en la configuración del platón de la camioneta (con el fin de reducir costos, ya sabes); tiene la misma configuración de carrocería y chasis, pero el trabajo de pintura fue hecho en negro con acabado Metalflake, complementado por una vistosa decoración de Miller Hobbies - California Classics Since 1940, en blanco, amarillo y naranja, sobre los paneles laterales, también tres franjas y un logo de Hot Wheels sobre el capó; de hecho, una de las mejores disponibles para este modelo en la Línea Principal hasta aquí.
Los interiores son negros, el platón recibió una cubierta camper de una pieza, con ventanas simuladas y portezuela trasera, las ventanas fueron tintadas en naranja, las ruedas plásticas tiene el diseño de rimes 5 Spoke y fue hecha en Tailandia...
Rom 7:4-7 "Así también vosotros, hermanos míos, habéis muerto a la ley mediante el cuerpo de CRISTO, para que seáis de otro, del que resucitó de los muertos, a fin de que llevemos fruto para DIOS. Porque mientras estábamos en la carne, las pasiones pecaminosas que eran por la ley obraban en nuestros miembros llevando fruto para muerte. Pero ahora estamos libres de la ley, por haber muerto para aquella en que estábamos sujetos, de modo que sirvamos bajo el régimen nuevo del Espíritu y no bajo el régimen viejo de la letra. ¿Qué diremos, pues? ¿La ley es pecado? En ninguna manera. Pero yo no conocí el pecado sino por la ley; porque tampoco conociera la codicia, si la ley no dijera: no codiciarás."
ENGLISH
The rivalry between the owners of Ford and Chevrolet products, is a topic I have already addressed briefly in previous publications; in truth, when you have created a bond with your car and by extension, with the brand to which it belongs, you will defend it against all odds...
This rivalry has certain picturesque aspects and it has evolved keeping up with the changes of our modern society; now we can see, if we make some research, its particular manifestations in different virtual media...
Forums, blogs, specialized websites and of course, social networks, are the new scenarios where different points of view are exposed on this matter and it’s not strange to see some videos, where the "superiority" of one or another brand is allegedly demonstrated...
The pickup trucks are not alien to such rivalry and there is indeed a fierce competition between these brands, albeit we should not forget Dodge, to complete the triumvirate that controls the bulk of the market in the United States.
Much can be said in favor and against each of these brands, and the owners of a particular model can rave about it all they want, but there is an overwhelming fact about this segment, in the land of the "American dream": Ford is the leader in sales, period.
Without discrediting the efforts of the other carmakers in this wide market of the full size pickup trucks, where brands like: Chevrolet, GMC, Dodge, Toyota, Nissan, Suzuki and Volkswagen have something to offer, Ford establishes the golden standard, year after year, since 1978.
I read recently in a website called TTAC (The Truth About Cars) a guy (I will omit his name by simple decency), said that the F-150 has "evolved very slowly" until now and for him, there is not much difference between the currently thirteen generations of this Ford pickup truck model.
Well, without considering myself a car connoisseur, I would say that you must be pretty much blind, to ignore branzenly the development and improvements introduced in the F-150 over the years and over the generations...
Uhmmm, not much "truth" in the statements of certain authors of The Truth About Cars, if you ask me =PPPPP...
I brought with me a sample of the old school in this matter, one of the main reasons why Ford established its leadership in this market: the 1979 Ford F-150 Ranger XLT 4x4 Styleside - Regular Cab Long Bed Full Size Pickup Truck.
Yeah, this model consolidated the legend of Ford, it marked the end of the sixth generation and definitely is one of my great favorites, mainly because I received as gift in my infancy, a tin toy based on the 1979 Ford Bronco and man, I liked that truck too much!...
We must remember, that this model was developed during the hardest times of the 70’s oil crisis and this factor considered alone, gives even more merit to an utilitarian vehicle that became a true gem in the crown of Ford.
The Ford F-150 boasted a more prolix and luxurious body design than its Chevrolet C/K 10 counterpart, the same could be said about the contemporary offers by Dodge (D-100), International (Scout), but I would put apart the Jeep J10 model (just a personal preference =PPPPP).
The two tone color scheme available, was an excellent option, because it adds exuberance and a retro touch (this option was created in the 50s, the golden age of the automotive industry), as well as the chrome trims all around, it looks just classy.
The F-150 made lives up to its "Built Ford Tough" slogan with a selection of powerplants that began with a 300 cu in, 4.9 L Inline 6 engine, coupled to a 3-speed manual transmission and ended with a 460 cu in, 7.5 L, V8 engine, coupled to a SelectShift automatic transmission...
Not bad at all for a model produced amidst an oil crisis, HUH!...
I can’t help but notice that, with the improvements in the production processes introduced as times passes, you should expect improvements also in the quality control of the products made by the largest diecast maker worldwide: Hot Wheels, but that’s not precisely what you find currently...
Some of these inconsistencies have been revealed in previous publications, but there are more to mention and the Regular lines, which are no longer cheap, represent the greatest mole for this brand.
That’s why I prefer to dig into the older series, where you can find many true treasures; because when you analize this diecast maker in perspective, you will conclude that Hot Wheels was less hard-fisted before.
Once I knew there was a 1979 Ford F-150 in small scale, made by Hot Wheels, I made my usual research to find a way to get it, but I realized that its availability was very low, due to its popularity among buyers so, I thought that I should give up on it.
But then, a pair of friends, fellow collectors and importers, gave me the chance to bring two examples of this fabulous replica to my mini-garage, about 4 or 5 years ago.
The model was released for the first time in 1999, with iterations each year until 2003, when it disappeared from the scene; allegedly, there was a 2007 Sam’s Club Exclusive version, but I couldn’t find reliable information and one more version as a 2013 Wal-Mart Exclusive; this year, a pair of variations was released for two different series; apparently all of them are based on a similar tool and one more, with a different tool, was made for the Retro Entertainment Adult line.
So far, 10 iterations has been available; four of those iterations were made for Adult lines and there is no hint about the designer involved in the development of this model.
The first sample is precisely the debut model, which belongs to the Hot Wheels Collectibles Wal-Mart Exclusive Series and curiously it had a similar presentation to that used for the Hot Wheels 100% line, with the same window box, but without the usual acrylic urn for exhibition.
Also, unlike the 100% line, it has only diecast body and the chassis is plastic, with chrome finishing; I’m pretty sure that this model deserved the full diecast construction and the latest Retro Entertainment line rendition is not as good as it should be, honestly.
This model is a reproduction of the Sam Walton’s favorite pickup truck (he was the founder of Wal-Mart, by the way), the paint job replicates the two tone original color scheme in red and white, with additional tampos for the trims on the side panels, the windows moldings and the head lights, basically.
In the truck bed, a white tool box and other silver box with three kennels, one of them opened and showing a nice dog, were included as a plastic insert, while the interiors were worked in red plastic, with white tampos for the bench set; the wheels are multipart Real Riders, featuring Chrome Hub rims design, styled rubber tires, with General Versa-Trac white tampos and it was made in Thailand.
The second one belongs to the Regular Series, with a noticeable change in the configuration of the truck bed (in order to save costs, you know); it has the same configuration of body and chassis, but the paint job was made in black with Metalflake finishing, complemented by a colorful decoration of Miller Hobbies - California Classics Since 1940, in white, yellow and orange, on the side panels, also three stripes and a Hot Wheels logo on the hood; in fact, one of the best available for this model in the Mainline so far.
The interiors are black, the bed received a one piece camper shell, with simulated windows and tailgate, the windows were orange tinted, the plastic wheels have the 5 Spoke rims design in chrome and it was made in Thailand...
Rom 7:4-7 "Wherefore, my brethren, ye also are become dead to the law by the body of Christ; that ye should be married to another, even to HIM Who is raised from the dead, that we should bring forth fruit unto GOD. For when we were in the flesh, the motions of sins, which were by the law, did work in our members to bring forth fruit unto death. But now we are delivered from the law, that being dead wherein we were held; that we should serve in newness of spirit, and not in the oldness of the letter. What shall we say then? Is the law sin? GOD forbid. Nay, I had not known sin, but by the law: for I had not known lust, except the law had said: thou shalt not covet."
4 comments:
Did I saw a dog at the back of the truck? Lolz .. Sure is cute and I bet that's the most exclusive part from Wal-Mart ... JK... Smooth and neat paint works there and nice touch adding brand wording on the tires.. I also like the awesome Miller black version which is signature of Hot-Wheels. Ford really had come a long way with 13th generation truck ... At times, it voices down to robust versus cost. When we build a truck like a tank, it makes the vehicle so heavy that it consumes more fuel and cost more for stronger material. Very much depends on their targeted consumers.
Believe it or not, the dog, as well as other specific features, are exclusive of this version, pal =P... The red model is actually a good replica of the Sam Walton’s pickup, but what really caught my attention was the model itself, the F-Series by Ford has been one of my favorite brands of pickup trucks ever !!!... These old pickups are rather fuel consumers, compared with the current offers, but as any other old car, they were made to last, they were made tough and versatile, they will not leave you in the middle of nowhere because of an electronic issue and more than anything, they have lots of fans around the world (including me, of course), who value much more their advantages, their classy look and the privilege of keeping them alive for the next generations !!!... =D
in terms of color, I like the red but in terms of appearance, I prefer the black/yellow because it looks so feminine and absolutely gorgeous!!!
HEHEHE... Lately you seem to be quite connected with your "feminine side", don’t you think so ???... LOLOLOLOL... As far as I know and despite the opinion of the obsessive fans of the Chevy pickup trucks, the Ford F-100/150 line was always a hard worker and in that sense I consider it a classic macho truck by its own right !!!... =D
Post a Comment