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Me gusta ver cómo los fanáticos a rabiar o los engreídos dueños de un Ferrari, alardean sobre un auto que es supuestamente el pilar supremo del universo del automóvil...
Pero no por las razones que podrías pensar, NO, más bien porque los fanfarrones siempre enfrentarán el ridículo, cuando alguien o algo los pone en su lugar y porque la historia ha demostrado que en realidad hay varios coches que son más exquisitos, más exclusivos y que han derrotado o superado a los Ferraris en sus propios territorios, más de una vez, sin aspavientos...
Probablemente, debido a lo anterior, concluirás que soy alguien que claramente desconoce los méritos que un Ferrari tiene, pero por el contrario, pienso que esta marca desarrolla y produce carros extraordinarios, que complacen tus sentidos...
Mi problema es con la gente prepotente alrededor de los Ferraris quienes, supongo, tratan de emular la arrogancia del creador de esta marca: Enzo Anselmo Ferrari, como si fuera algo digno de admiración...
Tal vez porque ellos quieren generar un halo de grandeza a su alrededor y es patético cuando la única cosa que tienes para probar tu "grandeza", es un auto costoso...
Desde que el Ferrari 166 S de 1948, dió visibilidad a esta marca, en diferentes competiciones mundiales, la Escudería Ferrari fue uno de los rivales a vencer y para 1954, había ganado el respeto de sus contendores, por ejemplo, en las 24 Horas de Le Mans.
Sin embargo, no estaba sola, dado que hubo otros ilustres ejemplos de coches de carreras, como el Triumph TR2, el Cunningham C4-R, el Porsche 550, el Gordini T15, el Frazer Nash, el Bristol 450 o el Monopole X84, los cuales tenían oportunidades serias de ganar en esta exigente competencia...
Puedes notar que el Reino Unido estaba muy bien representado en el mundo de las carreras, con varias marcas reconocidas y hubo un carro particular que, a pesar de terminar segundo en las 24 Horas de Le Mans de 1954, detrás del Ferrari 375 Plus, mostró su pasmosa superioridad sobre el modelo del cavallino rampante...
A esta altura, podrías adivinar que el auto que estoy mencionando es el que estoy publicando hoy y si, lo tienes, es precisamente el Coche de Carreras Roadster 2 Puertas Jaguar Tipo D Nariz Corta de 1954...
Tengo el presentimiento que los fabricantes británicos de carros, no desperdician su tiempo fanfarroneando o siendo estúpidamente engreídos; ellos están más enfocados en producir vehículos maravillosos y el Tipo D es definitivamente una prueba de esta afirmación.
De acuerdo con sus creadores, este auto fue hecho específicamente para ganar la competición Le Mans de 1954; sin duda, Jaguar era ambiciosa, pero ellos sabían que tenían lo que se necesita para estar en el podio.
Este coche fue hecho para correr desde fábrica y es una de las mezclas más sobresalientes entre una ingeniería eficiente y un diseño magnífico; ¡en realidad es tan veloz como luce!...
Malcolm Sayer fue el responsable del diseño de carrocería del Tipo D, que fue probado en túnel de viento, haciendo gala de una efectividad extrema; presentaba una construcción monocasco que permite una mayor rigidez estructural con menos peso.
El motor a gasolina de 210 pulgadas cúbicas, 3.4 L, 6 Cilindros en Línea (XK-6), clasificado en 250 hp, con 3 carburadores Weber DCO3 de 45 mm y acoplado a una transmisión manual de 4 velocidades, quizás no era el más poderoso comparado con sus contendientes; pero combinado con el resto de elementos, el desempeño de este carro era abrumador...
Después de un problema serio con los filtros de combustible, que casi arruinaron el debút del Jaguar Tipo D, estos autos tuvieron una recuperación tremenda; es más que probable que con un poquitín más de tiempo, ellos hubieran sido los ganadores, sin discusión...
De hecho, los siguientes tres años (1955-1957) fueron inalcanzables y se llevaron todas las victorias, superando las expectativas de sus creadores...
Mientras que la velocidad máxima en la Recta Mulsanne del Ferrari 375 Plus, con un motor de 4.9 L fue 160.1 mph, el Jaguar Tipo D, con un motor de 3.4 L hizo 172.8 mph; estas cifras, en un coche de carreras, hacen un "universo" de diferencia así que, no me culpen por avergonzar a Ferrari =PPPPP...
¿No piensas que un pura sangre como este, con una producción total de apenas 4 unidades para las 24 Horas de Le Mans de 1954, merece un lugar en cualquier colección?...
Porque yo sí y gracias a la ayuda de un amigo mio y colega coleccionista obtuve un par, pero tuve que espera con el fin de conseguirlos...
Este molde fue creado en 1998, lanzado para las líneas Regulares y su producción fue suspendida en 2004 por motivos que desconozco; fue un trabajo de Mark Jones y este es el quinto modelo de este diseñador, publicado en mi blog.
Hay cuatro cosas que me gustan más en este molde: el gran nivel de detalle, la excelente proporción (aunque NO es escala 1:64, sino 1:56), la construcción completa en diecast (carrocería y chasis) y los insertos plásticos para las luces delanteras; este es uno de esos modelos que hacen a Hot Wheels digna y últimamente no puedes decir eso muy a menudo.
La primera versión que conseguí, pertenece a la Serie First Editions, parte de la Línea Principal y una de las tres variaciones hechas para ese año (la mejor en mi opinión); el trabajo de pintura fue hecho en azul oscuro con acabado Metalflake, que emula uno de los colores oficiales para los Tipo D y complementado por un par de emblemas circulares con el número 4, un par de franjas en el frente y un logo de Hot Wheels sobre el baúl; la ventana envolvente es transparente, los interiores y el exhosto en el lado derecho son plateados, las ruedas plásticas tienen el diseño de rimes Wire Spoke Lace Wheels en cromado y fue hecha en Malasia.
La segunda versión que conseguí (varios meses después), pertenece a la Serie Bruce Wayne Collection, parte de las líneas Adultas, con una producción limitada de 10.000 unidades en todo el mundo; un trabajo de pintura clásico y muy apropiado en verde británico con acabado Metalflake fue escogido para esta versión, junto con cuatro emblemas circulares mostrando el número 7, además tampos extra para las luces de cola y la toma de aire frontal; la ventana envolvente es transparente, los interiores son beige oscuro mientras que el exhosto en el lado derecho fue pintado en plateado, las ruedas son multiparte presentando rimes de diseño Preferred Series en cromado, llantas labradas en caucho Real Riders y fue hecho en China...
Efe 4:17-19 "Esto, pues, digo y requiero en el SEÑOR: que ya no andéis como los otros gentiles, que andan en la vanidad de su mente, teniendo el entendimiento entenebrecido, ajenos de la vida de DIOS por la ignorancia que en ellos hay, por la dureza de su corazón; los cuales, después que perdieron toda sensibilidad, se entregaron a la lascivia para cometer con avidez toda clase de impureza."
ENGLISH
I like to see how the hardcore fanatics or the conceited owners of a Ferrari, flaunt about a car that is supposedly the supreme pillar of the automobile’s universe...
But not for the reasons you might think, NO, rather because the braggarts will always face the ridicule, when someone or something puts them in place and because the history has proven that actually there are several cars which are more exquisite, more exclusive and have defeated or surpassed the Ferraris in their own territories, more than once, without fuss...
Probably due to the foregoing, you will conclude that I’m someone who plainly disown the merits that a Ferrari has, but by contrast, I think that this brand develops and produces extraordinary cars, which indulging your senses...
My problem is with the prepotent people around the Ferraris who, I guess, try to emulate the arrogance of the creator of this brand: Enzo Anselmo Ferrari, like it were something worthy of admiration...
Maybe because they want to generate an aura of greatness around them and is pathetic when the only thing you have to show your "greatness", is an expensive car...
Since the 1948 Ferrari 166 S gave visibility to this brand, in different competitions worldwide, the Ferrari Scuderia was one of the rivals to beat and for 1954, it had earned the respect of its contenders, for instance, in the 24 Hours of Le Mans.
However, it was not alone, given that there were other illustrious examples of racing cars, like the Triumph TR2, the Cunningham C4-R, the Porsche 550, the Gordini T15, the Frazer Nash, the Bristol 450 or the Monopole X84, which had serious chances to win in this demanding competition...
You can notice that the United Kingdom was very well represented in the racing world, with several recognized brands and there was one particular car that, despite finished second in the 1954 24 Hours of Le Mans, behind the Ferrari 375 Plus, showed its stunning superiority over the model of the cavallino rampante...
At this point, you might guess that the car Ii’m mentioning is the one I’m publishing today and yeah, you got it, is precisely the 1954 Jaguar D-Type Short Nose 2-Doors Roadster Racing Car...
I have the feeling that the british carmakers, don’t waste time bragging or being stupidly conceited; they are more focused into produce wonderful vehicles and the D-Type is definitely a proof of this affirmation.
According to its creators, this car was made specifically to win the 1954 Le Mans competition; no doubt, Jaguar was ambitious, but they knew that they had what it takes to be in the podium.
This car was made to race from factory and is one of the most outstanding blends between efficient engineering and magnificent design; actually it’s as fast as it looks!...
Malcolm Sayer was the responsible for the D-Type’s body design, which was tested in wind tunnel, displaying an extreme effectiveness; it featured a monocoque construction that allows greater structural rigidity with less weight.
The 210 cu in, 3.4 L, Inline 6 (XK-6) Petrol engine, rated at 250 hp, with 3 DCO3 45 mm Weber carburetors and coupled to a 4-speed manual transmission, perhaps was not the most powerful compared with their contenders; but combined with the rest of elements, the performance of this car was overwhelming...
After a serious issue with the fuel filters, that almost ruined the debut of the Jaguar D-Type, these cars had a tremendous recuperation; it’s more than likely that with a bit more time, they had been the winners, hands down... In fact, the following three years (1955-1957) they were unrivaled and carried all the victories, exceeding the expectations of their creators...
While the top speed in the Mulsanne Straight of the Ferrari 375 Plus, with a 4.9 L engine was 160.1 mph, the Jaguar D-Type, with a 3.4 L engine made 172.8 mph; these figures, in a racing car, make a "universe" of difference so, don’t blame for embarrassing to Ferrari =PPPPP...
Don’t you think that a purebreed like this, with a total production of barely 4 units for the 1954 24 Hours of Le Mans, deserves a place in any collection?...
Because I do and thanks to the help of a friend of mine and fellow collector, I got a pair, but I had to wait in order to get them...
This cast was created in 1998, released for the regular lines and its production was suspended in 2004 for unknown reasons; it was a work by Mark Jones and this is the fifth model of this designer, published in my blog.
There are four things I love most in this mold: the great level of detail, the excellent proportion (albeit is NOT 1:64 scale, but 1:56), the full diecast construction (body and chassis) and the plastic inserts for the head lights; this is one of those models that makes Hot Wheels worthy and lately you can’t say such thing so often.
The first version I got, belongs to the First Editions Series, part of the Mainline and one of the three variations made for that year (the best in my opinion); the paint job was made in dark blue with Metalflake finishing, which emulates one of the official colors for the D-Type and complemented by a pair of circular emblems with the number 4, a pair of stripes on the front and a Hot Wheels logo on the trunk; the wraparound window is clear, the interiors and the exhaust in the right side are silver, the plastic wheels have the Wire Spoke Lace Wheels design in chrome for the rims and it was made in Malaysia.
The second version I got (several months later), belongs to the Bruce Wayne Collection Series, part of the Adult lines, with a limited production of 10,000 units worldwide; a classic and very appropriate british green paint job with Metalflake finishing was chosen for this version, along with four circular emblems displaying the number 7, also tampos extra for the tail lights and the front air intake; the wraparound window is clear, the interiors are dark beige while the exhaust in the right side was painted in silver, the wheels are multipart featuring the Preferred Series design in chrome for the rims, Real Riders styled rubber tires and it was made in China...
Eph 4:17-19 "This I say therefore, and testify in the LORD, that ye henceforth walk not as other Gentiles walk, in the vanity of their mind, having the understanding darkened, being alienated from the life of GOD through the ignorance that is in them, because of the blindness of their heart: who being past feeling have given themselves over unto lasciviousness, to work all uncleanness with greediness."
2 comments:
The classic numbering and design of the racing car reminds me of the anime Speed Racer. It's like the predecessor of F1 motor. The cover on the left looks like a metal bin which can be opened and mod for passenger.
i’m pretty sure that the cars designed for the Speed Racer anime series, were inspired by these prototypes, developed during the 50s, to race in competitions of the stature of the 24 Hours of Le Mans; just because the original anime was aired back in the 60s (1967-1968)...
these long breath racing, are much more demanding than the F1, since you’re running a whole day and some prototypes are slightly faster than an average F1 car...
in these cars, everything is meticulously planned and the space for the pilot is rather tight so, no wonder why you had that "metal bin" feeling... =)
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