Wednesday, March 5, 2014

1962 Chevrolet Apache (C/K) Fleetside Pickup Truck Custom (Custom ’62 Chevy) 2009 Rebel Rides Series 3/10 Diecast Scale 1:67 plus 1962 Chevrolet Apache (C/K) Fleetside Pickup Truck Custom (Custom ’62 Chevy) 2011 Treasure Hunts Series 4/15 Diecast Scale 1:67 plus 1962 Chevrolet Apache (C/K) Fleetside Pickup Truck Custom (Custom ’62 Chevy) 2012 HW Showroom Series 154/247 Diecast Scale 1:67 by Hot Wheels


Mientras los 50s fueron los tiempos del optimismo, la opulencia y el brillante futuro tecnológico; los 60s fueron los tiempos del activismo, la frugalidad y el futuro más consciente del medio ambiente. 

En los 50s, las personas en Norteamérica y probablemente en el resto del mundo eran optimistas, principalmente porque la II Guerra Mundial había terminado y un sentimiento de esperanza estaba alrededor. 

La economía global se contrae durante los tiempos de guerra, todos los recursos fueron destinados a la fabricación de material bélico y suministros así que, la "vida normal" se va por el caño. 

El periodo posguerra involucra usualmente un retorno paulatino a los negocios cotidianos, la economía es impulsada y la gente con dinero está dispuesta a pagar más por algo suntuoso y distintivo. 

Uno de los indicadores de estas tendencias es la industria automotriz y esa es la razón por la que la mayoría de los vehículos más extravagantes y lujosos jamás creados, pertenecen a esa era. 

Por ejemplo, podría mencionar al Continental Mark II de 1955 o el Cadillac Eldorado de 1954 y aunque los coches europeos fueron más pequeños, su extravagancia era equivalente. 

Pero en los 60s, el espíritu de la gente cambió considerablemente, eran más escépticos sobre el estado de cosas y tenían opiniones diferentes, no necesariamente en consonancia con las tendencias impuestas por "el sistema"

Todos esos hechos influenciaron la forma en que la industria en general, abordaba el desarrollo y mercadeo de sus productos. 

En la industria automotriz comenzó la tendencia de los autos especialidad, es decir, vehículos con las "necesidades básicas" cubiertas en el "modelo de entrada", pero con un montón de opciones y accesorios para adaptarlos al gusto y presupuesto específico del cliente final. 

Los Muscle Cars americanos son un ejemplo perfecto de vehículos especialidad, pero la idea fue aplicada en otros segmentos como las camionetas pickup. 

1960 fue el año cuando General Motors introdujo una nueva designación o nomenclatura para su línea de camionetas pickup ligeras: C/K. 

En una publicación anterior (que pueden chequear aquí), expliqué el significado de dicha designación / nomenclatura. 

Sin embargo, este fue más un cambio interno y lo que los clientes pudieron notar, es que las pickup tenían una apariencia más de auto que de camión. 

La Camioneta Pickup Chevrolet Apache (C/K) Fleetside de 1962, pertenece a la primera generación (1960-1966) de la línea C/K. 

La apariencia en conjunto es menos masiva que en los modelos anteriores, también más baja y más angulosa en las líneas de la carrocería. 

Dos niveles de acabados fueron ofrecidos para este modelo: Basic y Custom, pero el surtido de motores disponible (siete en total) fue más variado, comenzando con uno de 230 pulgadas cúbicas, 3.8 L, 6 cilindros en línea, clasificado en 140 hp y terminando con uno interesante de 327 pulgadas cúbicas, 5.3 L, V8 de bloque pequeño, clasificado entre 210 y 375 hp, dependiendo de las opciones de carburador o inyección de combustible, árbol de levas, cabezales de cilindros, pistones y colectores de admisión... 

¡Una selección sabrosa, si me lo preguntan!... 

Este es otro sorbo de mi colección de camionetas pickup y con optimismo habrá más de ellas. 

El modelo es una creación reciente (2008) de un nuevo diseñador de Hot Wheels: Rob Matthes. 

Su trabajo es muy interesante en la mayoría de los casos, pero sus contribuciones en las líneas Crooze, Fatbax, Tooned, Blings y Hardnoze no son de mi preferencia (simplemente porque esas líneas no me interesan) =PPPPP... 

Debo decir que el molde es realmente bueno y bastante detallado, eso es lo que un buen diseñador hace posible y siendo un diseñador gráfico, yo sí aprecio un buen diseño. 

Obviamente, el modelo es una versión personalizada y la suspensión extremadamente rebajada te da la impresión de que fue cortada; sin embargo, en el platón de la camioneta, los guardafangos traseros fueron ampliados para hacer espacio a ruedas más anchas, lo cual no fue parte de la versión real de concesionario e incluye una bonita tabla de surf. 

Esta vez conseguí tres versiones de este modelo. 

La primera pertenece a la Serie Rebel Rides, parte de las líneas Regulares; presenta carrocería en diecast con chasis negro plástico, también un rico trabajo de pintura en cobre satinado, una decoración llamativa con llamas negras en los paneles laterales y el capó; ventanas tintadas de amarillo y detalles dorados en el platón, los interiores, la parrilla frontal, los exhostos duales laterales y las ruedas plásticas Open Hole 5 Spoke. 

La segunda pertenece a la Serie Treasure Hunts, otra línea Regular; presenta carrocería en diecast con chasis en plástico gris oscuro metalizado, el trabajo de pintura en dorado satinado, es complementado por una decoración tribal en los paneles laterales y el capó con los logos TH incluidos; ventanas transparentes y detalles cromados en el platón, los interiores, la parrilla frontal, los exhostos duales laterales y las ruedas plásticas PR5. 

La última pertenece a la Serie HW Showroom, parte de las líneas Regulares también; tiene carrocería en diecast con chasis plástico negro, un azul rey policromado fue escogido para el trabajo de pintura, la decoración con llamas naranja delineadas en azul hielo en los paneles laterales y el capó es genial, ventanas transparentes y detalles cromados en el platón, los interiores, la parrilla frontal, los exhostos duales laterales y las ruedas plásticas PR5. 

Finalmente, las tablas de surf incluidas son: negra para la primera, verde para la segunda y naranja para la tercera... 

¡Este modelo es definitivamente otro hit para Hot Wheels!... 

Jud 1:5-7 "Mas quiero recordaros, ya que una vez lo habéis sabido, que el SEÑOR, habiendo salvado al pueblo sacándolo de Egipto, después destruyó a los que no creyeron. Y a los ángeles que no guardaron su dignidad, sino que abandonaron su propia morada, los ha guardado bajo oscuridad, en prisiones eternas, para el juicio del gran día; como Sodoma y Gomorra y las ciudades vecinas, las cuales de la misma manera que aquéllos, habiendo fornicado e ido en pos de vicios contra naturaleza, fueron puestas por ejemplo, sufriendo el castigo del fuego eterno."... =)

ENGLISH 
While the 50s were the times of the optimism, the opulence and the shiny technological future; the 60s were the times of the activism, the frugality and the future more environmentally conscious. 

In the 50s, the people in North America and probably in the rest of the world were optimistic, mainly because the World War II had ended and a feeling of hope was around. 

The global economy contracts during wartime, all resources are intended for the manufacture of military equipment and supplies so, the "normal life" goes down the drain. 

The postwar period involves usually a gradual return to the daily business, the economy is boosted and people with money are willing to pay more for something sumptuous and distinctive. 

One of the indicators of this trends is the automotive industry and that’s the reason why many of the most outlandish and luxurious vehicles ever created belong to such era. 

For instance, I could mention the 1955 Continental Mark II or the 1954 Cadillac Eldorado and although the european cars were smaller, their extravagance was equivalent. 

But in the 60s, the mood of people changed considerably, they were more skeptical about the establishment and they had different opinions, not necessarily in accordance with the trends imposed by "the system"

All those facts influenced the way the industry in general, addressed the development and marketing of its products. 

In the automotive industry began the trend of the specialty cars, ergo, vehicles with the "basic needs" covered in the "entry model", but with a lot of options or accessories to tailor it to the specific taste and budget of the final customer. 

The american Muscle Cars are a perfect example of specialty vehicles, but this idea was applied in other segments like the pickup trucks. 

1960 was the year when General Motors introduced a brand new designation or nomenclature for its line of light pickup trucks: C/K. 

In a previous publication (which you can check here), I explained the meaning of such designation / nomenclature. However, this was more an internal change and what the customers could notice, is that the pickups had a more car-like and less truck-like appearance. 

The 1962 Chevrolet Apache (C/K) Fleetside Pickup Truck belongs to the first generation (1960-1966) of the C/K line. 

The overall look is less massive than the previous models, also lower and more angulate in the lines of the body. 

Two trim levels were offered for this model: Basic and Custom, but the assortment of engines available (seven in all) was more varied, beginning with a 230 cu in, 3.8 L, Inline 6 engine, rated at 140 hp and finishing with an interesting 327 cu in, 5.3 L, V8 small-block engine, rated at between 210 and 375 hp, depending on the choices of carburator or fuel injection, camshaft, cylinder heads, pistons and intake manifold... 

A tasty selection if you ask me!... 

This is another sip of my collection of pickup trucks and hopefully there will be more of them. 

The model is a recent creation (2008) of the novel Hot Wheels designer: Rob Matthes. 

His work is very interesting in most cases, but his contributions in the Crooze, Fatbax, Tooned, Blings and Hardnoze lines are not my cup of coffee (just because those lines don’t interest me) =PPPPP... 

I must say that the cast is really good and quite detailed, that’s what a good designer makes possible and being a graphic designer, I do appreciate a good design. 

Obviously, the model is a customized version and the extremely lowered suspension gives you the impression that it was chopped; however, in the truck bed, the rear fenders were expanded to make room for wider wheels, which was not part of the actual stock version and it includes a nice surf board. 

This time I got three versions of this model. 

The first one belongs to the Rebel Rides Series, part of the Regular lines; it features diecast body with black plastic chassis, also a rich paint job in satin cooper, a flashy decor with black flames in the side panels and the hood; yellow tinted windows and golden details in the bed, the interiors, the front grille, the dual side exhausts and the Open Hole 5 Spoke plastic wheels. 

The second one belongs to the Treasure Hunts Series, another Regular line; it features diecast body with dark grey metallic plastic chassis, the paint job in satin gold, is complemented by a tribal decor in the side panels and the hood with the TH logos included; clear windows and chrome details in the bed, the interiors, the front grille, the dual side exhausts and the PR5 plastic wheels. 

The last one belongs to the HW Showroom Series, part of the Regular lines too; it has diecast body with black plastic chassis, a polychrome royal blue was chosen for the paint job, the decor with orange flames outlined in light blue in the side panels and the hood is awesome, clear windows and chrome details in the bed, the interiors, the front grille, the dual side exhausts and the PR5 plastic wheels. 

Finally, the surf boards included are: black for the first, green for the second and orange for the third... 

This model is definitely another recent hit for Hot Wheels!... 

Jud 1:5-7 "I will therefore put you in remembrance, though ye once knew this, how that the LORD, having saved the people out of the land of Egypt, afterward destroyed them that believed not. And the angels which kept not their first estate, but left their own habitation, HE hath reserved in everlasting chains under darkness unto the judgment of the great day. Even as Sodom and Gomorrah, and the cities about them in like manner, giving themselves over to fornication, and going after strange flesh, are set forth for an example, suffering the vengeance of eternal fire."... =)

2 comments:

Dennis aka Katsuden said...

It should be surf board on the rear of the pick-up truck dude? It's pretty unconventional for pick-up truck to have low suspension. Guess the suspension isn't much needed for beach boyz. Lol...

chrismandesign said...

HEHE... U.S.A. is a pickup culture, no doubt... born as an utilitarian vehicle, the owners have created one for almost any taste and those with Lowrider style have a lot of fans... this pickup truck with low suspensions could be either fixed or adjustable (hydraulic), i would say that it needs something adjustable for the beach... =)