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La vida suele ser bastante "irónica", especialmente para aquellos que creen en la suerte, la casualidad o la aleatoriedad...
De acuerdo con la lógica humana, si actuamos de cierta manera, esperando conseguir un resultado específico y nos esforzamos en ello, pero logramos en vez de eso algo diferente, es porque la vida debe ser azarosa y eso es una completa ironía...
Suena razonable pero, ¿qué tiene que ver la vida con la aleatoriedad y la ironía, o incluso, qué tiene la aleatoriedad que ver con la ironía?...
Si me lo preguntas, no creo en los hechos fortuítos, sino en un propósito detrás de todo; para mí, si algo está destinado a suceder, sucederá, sin importar las circunstancias particulares, intenciones o expectativas de nosotros, los seres humanos.
La "ironía" de la vida está solo en nuestros ojos, es solo nuestra interpretación de lo que sucede a nuestro alrededor; en otras palabras, la ironía está en nuestra mente, la vida es lo que es, podría ser sin sentido o significativa para nosotros, pero esa es solo nuestra percepción.
En realidad, si piensas detenidamente en esto, la ironía tiene muy poco que ver con la aleatoriedad...
Por ejemplo, podrías decir que esta publicación, donde un Ferrari es presentado por primera vez en este blog, como el tema principal, fue absolutamente aleatoria y ¿cómo podrías saberlo con certeza, en todo caso?...
Bueno, si eres un visitante regular de este sitio, concebiblemente no lo esperarías, pues ya afirmé que Ferrari no es mi obsesión y he vociferado sobre esta marca de autos antes, más de una vez...
Pero, ¿cómo tal percepción tuya hace esta publicación una cuestión del azar?...
El hecho que no podrías predecirla, no la hace aleatoria, ¿correcto? =PPPPP...
Preparé esta publicación a propósito, fue mi plan para mostrar con hechos, que admiro algunos vehículos de Ferrari, pero no necesariamente al creador de esta marca o a la gente que posee un coche como este así que, no hay nada accidental sobre esto...
No obstante, esta publicación no está desprovista de ironía, ya que seleccioné un modelo que fue considerado un "mestizo" o incluso un "hijo bastardo" por Enzo y los rabiosos puristas de esta marca...
En caso que no lo supieras, Enzo Ferrari estaba tan obsesionado con sus carros de carreras V12, que cualquier otra cosa, incluyendo sus propios autos de calle y otros con menos cilindros (V6 o V8), fueron considerados simplemente "males necesarios" (!?)...
A pesar de la aplastante evidencia del mercado automotriz alrededor suyo, Enzo era reacio a aceptar la importancia cardinal de los modelos de calle y menos poderosos en su portafolio, para la supervivencia de su negocio.
Dino fue básicamente una división de Ferrari, responsable por la creación de coches deportivos de motor central con tracción trasera, dirigidos a un mercado con menor poder adquisitivo y en el mismo segmento que el Porsche 911.
El Ferrari Dino 246 fue el primer modelo producido en masa por Ferrari; sin embargo, Enzo no quería "manchar" el prestigio de su exclusiva marca, con un carro más barato que sus modelos V12 así que, este modelo fue designado solo Dino hasta 1976, cuando recibió la insignia Ferrari.
El "hijo bastardo" fue reconocido finalmente y no hizo ninguna diferencia, el hecho que fue una "aventura conjunta" entre Ferrari y Fiat.
El -Gran Turismo Spyder- Ferrari Dino 246 GTS Serie E de 1972, fue el sucesor del Dino 206 GT, diseñado originalmente por Leonardo Fioravanti en Pininfarina y construido por Carrozzeria Scaglietti.
Hace gala de un diseño de carrocería estupendo, donde curvas voluptuosas le dan un encanto irresistible, combinadas con algo de la extravagancia de los 70s, en una silueta limpia y compacta que te seduce.
En verdad, tiene el ADN de Ferrari, a pesar del escepticismo del propio Enzo; el tiempo y la historia probaron cuán equivocado estaba él, por despreciar las invenciones creadas al amparo de su propia marca.
La carrocería y la mayor parte del motor tuvieron originalmente una construcción en aluminio, pero con el fin de ahorrar costos, este material fue reemplazado por acero o hierro; con todo, el diseño de carrocería permaneció prácticamente intacto y el motor recibió más poder.
Hablando del tren de potencia, era un motor de 147.6 pulgadas cúbicas, 2.4 L, Dino V6, clasificado entre 175 y 195 hp (versiones norteamericana y europea, respectivamente), con sistema de encendido Magneti Marelli AEC103A, 3 carburadores Weber 40 DCNF/6 ó 40 DCNF/7 y acoplado a una transmisión manual sincronizada de 5 velocidades, ¡para un excelente desempeño con un montón de estilo!...
Ahora, ¿no es irónico que decidiera publicar un Ferrari hecho por Hot Wheels, precisamente cuando esta marca de diecast tuvo que aceptar el hecho que May Cheong Group, el conglomerado dueño de Maisto, ha comprado y recuperado las licencias para fabricar diecast de Ferrari, bajo su marca Bburago?...
Quizás (risa secreta), pero noten que no soy un oportunista, porque adquirí este modelo mucho antes que las noticias ya mencionadas fueran reveledas, incluso antes que fueran rumores; simplemente tengo un buen ojo, eso es todo, no me culpes por tener buen gusto =PPPPP...
Creo que Hot Wheels hizo un hermoso trabajo en este molde, probablemente, esto es porque éste ha sido siempre parte de líneas adultas; increíblemente, no hay mención del diseñador involucrado en su creación; ¡alguien debe ser acreditado por un modelo sobresaliente!...
Su debút fue en el set que estoy publicando hoy: la Serie Bruce Wayne Collection en 2004 y después de 5 años, fue revisitado en otra línea Adulta: la Serie Ferrari Racer de 2009 con dos variaciones así que, es un molde reciente.
Incluyendo el reseñado aquí, ha sido usado solo en cuatro series, la última vez, como parte de la línea Retro Entertainment.
Tiene carrocería y chasis en diecast, ambos recibieron un rico trabajo de pintura en negro, con acabado Metalflake y el modelo luce realmente bien así; además, tiene tampos para los bómperes parciales frontales y traseros, las luces delanteras, el emblema de Dino al frente de la tapa del maletero, las luces de cola y el parabrisas; los interiores son negros y agradablemente detallados, las ruedas son multiparte, con diseño de rimes Preferred Series en cromado, llantas labradas en caucho Real Riders y fue hecho en China.
El plus aquí es una base de exhibición, donde los modelos pueden ser fijados usando tornillos e incluye una mini-figura de Jaime (el mayordomo de Bruno Díaz), que encaja muy bien, probablemente pintada a mano, aunque no hay cubierta acrílica transparente...
Luc 14:25-30 "Grandes multitudes iban con JESÚS; y volviéndose, les dijo: Si alguno viene a MÍ, y no aborrece a su padre, y madre, y mujer, e hijos, y hermanos, y hermanas, y aún también su propia vida, no puede ser mi discípulo. Y el que no lleva su cruz y viene en pos de MÍ, no puede ser mi discípulo. Porque ¿quién de vosotros, queriendo edificar una torre, no se sienta primero y calcula los gastos, a ver si tiene lo que necesita para acabarla? No sea que después que haya puesto el cimiento, y no pueda acabarla, todos los que lo vean comiencen a hacer burla de él, diciendo: este hombre comenzó a edificar, y no pudo acabar."
ENGLISH
Life use to be quite "ironic", specially for those who believe in luck, happenstance or randomness...
According to human logic, if we act in certain way, hoping to get a specific result and we strive to do so, but we get instead something different, it’s because life must be haphazard and that’s a whole irony...
Sounds reasonable but, what has life to do with randomness and irony, or even, what has randomness to do with irony?...
If you ask me, I don’t believe in fortuitous events, but in a purpose behind everything; for me, what is meant to happen, will happen, regardless the particular circumstances, intentions or expectations of us, the human beings.
The "irony" of life is only in our eyes, is only our interpretation of what happens around us; in other words, the irony is in our mind, the life is what it is, it could be meaningless or meaningful for us, but that’s only our perception.
Actually, if you think carefully about it, irony has very little to do with randomness...
For instance, you could say that this publication, where a Ferrari is featured for the first time in this blog, as the main topic, was absolutely random and how you could know it for sure, anyway?...
Well, if you’re a regular visitor of this site, conceivably you would not expect it, since I already stated that Ferrari is not my obsession and I have ranted about this car brand before, more than once...
But, how such a perception of yours makes this publication a matter of chance?...
The fact that you could not predict it, doesn’t make it random, right? =PPPPP...
I prepared this publication on purpose, it was my plan to show with facts, that I admire some Ferrari vehicles, but not necessarily to the creator of this brand or to the people who own a car like this so, there was nothing accidental about it...
Nonetheless, this publication is not devoid of irony, since I selected a model that was considered a "half-breed" or even a "bastard child" for Enzo and the rabid purists of this brand...
In case you didn’t know, Enzo Ferrari was so obsessed with his V12 racing cars, than anything else, including his own street cars and others with fewer cylinders (V6 or V8), were simply considered a "necessary evil" (!?)...
Despite the crushing evidence of the automotive market around him, Enzo was reluctant to accept the cardinal importance of the street and less powered models in his portfolio, for the survival of his business.
Dino was basically a division of Ferrari, responsible for producing mid-engine sports cars with rear wheel drive, aimed to a market with lower purchasing power and in the same segment of the Porsche 911.
The Ferrari Dino 246 was the first mass produced model made by Ferrari; however, Enzo didn’t want to "stain" the prestige of his exclusive brand, with a car cheaper than his V12 models so, this model was designated only Dino until 1976, when it received the Ferrari badge.
The "bastard son" was finally recognized and it made no difference, the fact that it was a "joint-venture" between Ferrari and Fiat.
The 1972 Ferrari Dino 246 GTS Series E -Grand Tourer Spyder-, was the successor of the Dino 206 GT, designed originally by Leonardo Fioravanti at Pininfarina and built by Carrozzeria Scaglietti.
It displays a terrific body design, where voluptuous curves give it an irresistible charm, combined with some of the extravagance of the 70s, in a clean and compact shape that seduces you.
Indeed, it has the Ferrari DNA, despite the skepticism of Enzo himself; time and history proved how wrong he was, for despising the inventions created under his own brand.
The body and most of the engine had originally an aluminum construction, but in order to save costs, this material was replaced by steel or iron; yet, the body design remained virtually intact and the engine received more power.
Talking about the powertrain, it was a 147.6 cu in, 2.4 L, V6 Dino engine, rated at between 175 and 195 hp (american and european versions, respectively), with Magneti Marelli AEC103A ignition system, 3 Weber 40 DCNF/6 or 40 DCNF/7 carburetors and coupled to a 5-speed manual all-synchromesh transmission, for an excellent performance with a lot of style!...
Now, isn’t it ironic that I decided to publish a Ferrari made by Hot Wheels, precisely when this diecast brand had to accept the fact that May Cheong Group, the conglomerate owner of Maisto, has purchased and regained the licenses to manufacture Ferrari diecast, under its Bburago brand?...
Perhaps (secret laugh), but do notice that I’m not an opportunist, because I acquired this model long before the news already mentioned were disclosed, even before these were rumors; I just have a keen eye, that’s all, don’t blame me for my good taste =PPPPP...
I think that Hot Wheels made a beautiful work in this cast, probably, it’s because it has always been part of adult lines; incredibly, there is no mention of the designer involved in its creation; someone must be credited for an outstanding model!...
Its debut was in the set I’m publishing today: the Bruce Wayne Collection Series in 2004 and after 5 years, it was revisited in other Adult line: the 2009 Ferrari Racer Series with two variations so, is a recent mold.
Including the one reviewed here, it has been used in only four series, the last time, as part of the Retro Entertainment line.
It has diecast body and chassis, both of them received a rich paint job in black, with Metalflake finishing and the model looks really good this way; also, it has tampos for the front and rear quarter bumpers, the head lights, the emblem of Dino on the front of the trunk lid, the tail lights and the windshield; the interiors are black and nicely detailed, the wheels are multipart, with Preferred Series rims design in chrome, Real Riders styled rubber tires and it was made in China.
The plus here is a display base, where the models can be fixed using screws and it includes a mini-figure of James (Bruce Wayne’s butler), that fits very good, probably hand painted, although there is no clear acrylic cover...
Luk 14:25-30 "And there went great multitudes with JESUS: and HE turned, and said unto them: if any man come to ME, and hate not his father, and mother, and wife, and children, and brethren, and sisters, yea, and his own life also, he cannot be my disciple. And whosoever doth not bear his cross, and come after ME, cannot be my disciple. For which of you, intending to build a tower, sitteth not down first, and counteth the cost, whether he have sufficient to finish it? Lest haply, after he hath laid the foundation, and is not able to finish it, all that behold it begin to mock him, saying: this man began to build, and was not able to finish."... =)
2 comments:
Life really is quite the iconic indeed. Something random stuff just happened. Maybe I should rename my blog Random Toys. Life is like a box of chocolate, you never know what u get.
Seriously, I do like the classic black Ferrari hybrid or bastard like u mention. Bastard sounds really old English which reminded me of the words used so often in the series 'Game of Thrones'. Not to mention the tires has nice texture and the back of the diecast is straight forward with no nonsense.
uhmmm... so you think life is random ???... probably, there are a lot of circumstances that you cannot control; however, that doesn’t mean it’s actually random...
regarding the irony of life, well, it truly looks ironic for us... we tend to see in such way, the things that don’t fit our expectations... but life does have surprises, a lot of them, nice and not so nice, for sure !!!...
HEHE, Games of Thrones, a TV series highly recommended indeed, but i still prefer The Walking Dead LOL... yeah, bastard is a kinda rude term, i’m not sure if it’s exclusively used often in U.K., but it fits the way Enzo Ferrari considered this kind of cars... shame on him... this diecast replica has a lot of charm, i love both the actual car and the reproduction here... sometimes HW truly hits the mark !!!... =D
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