Sunday, September 27, 2015

2012 Ferrari California (F149) 2-Door Hardtop Convertible Grand Tourer Sports Car (Ferrari California) 2012 HW All Stars Series 127/247 Diecast Scale 1:68 by Hot Wheels


Algunas veces, seguir un buen consejo hace la diferencia entre la continuidad de una marca o compañía en el mercado y su extinción... 

Es algo tan fácil de entender y aplicar, que sientes que es una pérdida de tiempo la sola mención de dicha declaración; pero, en el negocio automotriz, como en nuestra vida cotidiana, hay personas obstinadas... 

Ahora, cualquier negocio necesita algo de obstinación, porque no es fácil dirigir una compañía, con todas las responsabilidades involucradas; sin embargo, estoy hablando del tipo de obstinación, que te hará fallar irremediablemente... 

Enzo Anselmo Ferrari era un hombre obstinado, parte de dicha obstinación le ayudó a ganar reputación, pero demasiada de esta, habría hundido su compañía. 

Para nadie es un secreto que Enzo estaba excesivamente obsesionado con sus autos de carreras, como declaré en una publicación anterior y en realidad, él no quería tener nada que ver con los coches de calle... 

No puedo evitar hacer un paralelo entre Enzo Ferrari y Ettore Bugatti; Ettore era mucho más sensato y a diferencia de Enzo, tenía una fuerte vena artística, sus autos fueron obras maestras más acreditadas y él le dio igual importancia a sus vehículos de calle y de carreras; con todo, el racimo de las glorias alcanzadas por cualquier Ferrari, están lejos de opacar los logros del Bugatti Tipo 35!... 

Muchos fabricantes de carros han aparecido y desaparecido en el mundo de los deportes a motor y los pocos que sobreviven, le deben su existencia a los "odiosos" autos de calle... 

Estoy bastante seguro que "il Commendatore" ("Ostinato" añadiría yo a su título) no estaba muy convencido, cuando alguien le mencionó la idea de explotar el mercado norteamericano, con el fin de mejorar las finanzas de su compañía. 

Tal vez el pensamiento de entusiastas norteamericanos de los coches, comprando sus amados carros, simplemente le revolvió las entrañas o lo que sea; pero al final, a regañadientes, aprobó el desarrollo del hermoso Ferrari 250 GT California Spyder LWB (Distancia Larga entre Ejes, por sus siglas en inglés) para 1957. 

Emulando este clásico icónico, el cual ha alcanzado precios astronómicos últimamente (algo desproporcionados, pero ya que los egocéntricos amantes de Ferrari son guiados por las emociones y están demasiado sesgados para mi gusto, es lo que esperarías, ¿no?), se creó una revisión moderna que fue presentada en el Paris Motor Show de 2008. 

Ferrari, ahora parte del conglomerado Fiat Chrysler Automobiles S.p.A., es menos quisquillosa con todo este asunto de "essi non sono degne delle mie autos" (ellos no son dignos de mis carros), por lo tanto, un nuevo California era una movida lógica para el mercado de los Estados Unidos. 

El Auto Deportivo Gran Turismo Techo Duro Convertible 2 Puertas Ferrari California (F149) de 2012, representa una actualización del modelo original de 2008 y es, a pesar de las apariencias, el modelo de nivel de entrada del "cavallino rampante"

Dije a pesar de las apariencias, porque aunque es el modelo "más barato" en el catálogo Ferrari (donde "más barato" significa casi US$200.000 cuando era nuevo), tiene un diseño estupendo: gallardo, musculoso y pulcro, el sello de calidad de Pininfarina. 

Ya que este modelo está dirigido al mercado norteamericano y fue creado para tentar clientes nuevos, no encontrarás el carácter salvaje usual de los Ferraris más costosos, lo cual no significa que estés frente a un coche soso... 

El California juega como coupé y como roadster, gracias a su techo duro retráctil; tiene todas las comodidades que podrías esperar en este nivel de precios y el tren de potencia, un motor de 262 pulgadas cúbicas, 4.3 L, Ferrari F136 DOHC 32 Válvulas V8, clasificado en 483 hp y acoplado a una caja semi-automática de doble embrague y 7 velocidades (con modo de cambios manual), que hace 0-60 mph en 3.7 segundos y una velocidad máxima de 194 mph; harán casi imposible para tí decir que es un miserable desperdicio de dinero... 

No soy uno de esos coleccionistas que harán cualquier cosa por un modelo Ferrari; conozco muchos que son sinceramente apasionados por esta marca y otros que los consiguen, simplemente para seguir la corriente y/o para hacerse pasar por "coleccionistas experimentados"

Ya sabes que estoy en contra de seguir estúpidamente tendencias (tengo un cerebro que funciona), no pretendo complacer a otros con mis gustos (si sucede, grandioso, si no, grandioso también), no estoy buscando fama ni aceptación (ya conozco mi lugar en el mundo y esa etapa ya está "quemada"); simplemente estoy tratando de ser lo más honesto que pueda conmigo mismo, con esta afición y esa es la razón por la que ves lo que ves, publicado en este blog... 

No obstante, cuando ví este modelo, que conseguí gracias a la ayuda de un apreciado amigo, colega coleccionista e importador, hace más de 2 años, supe que debía ser mío, no solo porque era un Ferrari, sino porque estaba agradablemente fabricado y definitivamente es un molde sobresaliente de ese año (2012). 

El Ferrari California de Hot Wheels, debutó en la Serie New Models de 2009, ha sido usado 9 veces, incluyendo variaciones, para la línea principal, dos variaciones más para la línea adulta Speed Machines y fue diseñado por John Violette, uno de los representantes de la nueva escuela. 

Estoy publicando la última versión creada hasta ahora, para la Serie HW All Stars Series y me encanta el nivel de detalle, proporción y acabado en este modelo. 

Tiene carrocería en diecast y chasis en plástico negro; el trabajo de pintura en gris con acabado Metalflake es perfecto y glamuroso para este modelo (honestamente, no creo en esa sentencia trillada: "si es un Ferrari, debe ser rojo", especialmente cuando consideras que hay prácticamente decenas de rojos diferentes usados en Ferraris a través del tiempo luego, debes pensar primero: qué quieres dar a entender exactamente con "rojo" para empezar, ¿EH?), el cual es complementado por una decoración simple pero apropiada, con un par de franjas negras alrededor de una franja roja en el centro y finos tampos/calcomanías para el emblema de Ferrari al frente del capó, las luces traseras, el emblema del "cavallino rampante" y otros detalles en la cola; lo mejor de todo: cero desajustes en su aplicación. 

Presenta insertos plásticos transparentes para el parabrisas (con un par de limpiabrisas y un espejo retrovisor moldeados) y las luces delanteras, los interiores en rojo son notables para las estándares de Hot Wheels, las ruedas plásticas del mismo tamaño atrás y adelante (muy poco común), tienen el diseño de rimes Open Hole 5 Spoke con una franja roja metalizada y fue hecho en Malasia... 

2 Cor 6:1-3 "Así, pues, nosotros, como colaboradores suyos, os exhortamos también a que no recibáis en vano la Gracia de DIOS. Porque dice: en tiempo aceptable te he oído, y en día de salvación te he socorrido. He aquí ahora el tiempo aceptable; he aquí ahora el día de salvación. No damos a nadie ninguna ocasión de tropiezo, para que nuestro ministerio no sea vituperado..." =)

P.D. Tendré un corto paréntesis de dos semanas en mis publicaciones regulares, empezando la semana entrante... Pero no te preocupes (todavía), no estoy planeando dejar de bloguear, tengo algunas cosas que decir aún =PPPPP... Nos vemos el 18 de Octubre (quizás el 11 de Octubre, quién sabe), ¡si DIOS lo permite! =OOOOO

ENGLISH 
Sometimes, follow some good advice makes the difference between the continuity of a brand or a company in the market and its extinction... 

It’s something so easy to understand and apply, that you feel it’s a waste of time the single mention of such statement; but, in the automotive business, as in our everyday life, there are stubborn people... 

Now, any business need some stubbornness, because it ain’t easy to run a company, with all the responsibilities involved; however, I’m talking about that kind of stubbornness, that will make you fail irremediably... 

Enzo Anselmo Ferrari was a stubborn man, part of such stubbornness helped him to earn reputation, but too much of it, would have sunk his company. 

It’s not a secret that Enzo was excessively obsessed with his racing cars, as I stated in a previous publication and actually, he didn’t want to have anything to do with street cars... 

I cannot help but make a parallel between Enzo Ferrari and Ettore Bugatti; Ettore was much more sensible and unlike Enzo, he had a strong artistic streak, his cars were more credited masterpieces and he gave equal importance to his street and racing vehicles; yet, the cluster of glories reached by any Ferrari, are far from overshadow the achievements of the Bugatti Type 35!... 

Many carmakers have appeared and disappeared in the motorsports world and the few that survive, owe their existence to the "hateful" street cars... 

I’m pretty sure that "il Commendatore" ("Ostinato" I would add to his title) was not so convinced, when someone mentioned him the idea of exploiting the american market, in order to improve his company’s finances. 

Maybe the thought of american car enthusiasts, buying his beloved cars, just stirred his bowels or whatever; but in the end, reluctantly, he approved the development of the beautiful Ferrari 250 GT California Spyder LWB (Long Wheel Base) for 1957. 

Emulating this iconic classic, which has reached astronomical prices lately (somewhat disproportionate, but since the egocentric Ferrari lovers are driven by emotions and they are too biased for my taste, is what you would expect, no?), it was created a modern revision that was introduced in the 2008 Paris Motor Show. 

Ferrari, now part of the Fiat Chrysler Automobiles S.p.A. conglomerate, is less fussy with all this "essi non sono degne delle mie autos" (they are not worthy of my cars) subject, hence, a new California was a logic move for the United States market. 

The 2012 Ferrari California (F149) 2-Door Hardtop Convertible Grand Tourer Sports Car, represents an update of the original 2008 model and it’s, despite the appearances, the entry level model of the "cavallino rampante"

I said despite the appearances, because albeit is the "cheapest" model in the Ferrari catalog (where "cheapest" means nearly US$200,000 when it was new), it has a stupendous design: dashing, muscular and neat, the hallmark of Pininfarina. 

Since this model is aimed to the american market and it was created to entice new customers, you will not find the usual savage character of the more expensive Ferraris, which doesn’t mean that you are in front of a bland car... 

The California plays as coupe and as roadster, thanks to its retractable hardtop; it has all the amenities you could expect at this level of prices and the powertrain, a 262 cu in, 4.3 L, Ferrari F136 DOHC 32-Valve V8 engine, rated at 483 hp and coupled to a dual-clutch semi-automatic 7-speed gearbox (with manual shift mode), making 0-60 mph in 3.7 seconds and a top speed of 194 mph; will make almost impossible for you to say that it’s a wretched waste of money... 

I’m not one of those collectors who will do anything for a Ferrari model; I know many who are sincerely passionate for this brand and others who are getting them, just to follow the current and/or to pose as "experienced collectors"

You already know that I’m against following trends stupidly (I have a working brain), I don’t pretend to please others with my tastes (if that happens great, if not, great too), I’m not looking for fame or acceptance (I already know my place in the world and that stage is already "burned"); I’m just trying to be as honest as I can, with myself, with this hobby and that’s why you see what you see, published in this blog... 

Nonetheless, when I saw this model, that I got with the help of an appreciated friend, fellow collector and importer, more than 2 years ago, I knew it should be mine, not just because it’s a Ferrari, but because it was nicely manufactured and definitely is an outstanding cast of that year (2012). 

The Ferrari California by Hot Wheels, debuted in the 2009 New Models Series, it has been used 9 times, including variations, for the mainline, two variations more for the Speed Machines adult line and it was designed by John Violette, one of the representatives of the new school. 

I’m publishing the last version created until now, for the HW All Stars Series and I love the level of detail, proportion and finishes in this model. 

It has diecast body and black plastic chassis; the paint job in gray with Metalflake finishing is perfect and glamorous for this model (honestly, I don’t believe in that hackneyed statement: "if it’s a Ferrari, it must be red", specially when you consider that there are virtually tens of different reds used in Ferraris over time so, you must think first: what do you mean exactly with "red" to begin with, HUH?), which is complemented by a simple but appropriate decoration, with a pair of black stripes surrounding a red stripe in the middle and fine tampos / decals for the Ferrari emblem in front of the hood, the rear lights, the "cavallino rampante" emblem and other details in the tail; the best of all: zero mismatches in their application. 

It features clear plastic inserts for the windshield (with a pair of wipers and a rearview mirror molded) and the head lights, the interiors in red are remarkable for the Hot Wheels standards, the plastic wheels of the same size back and forward (very uncommon), they have the Open Hole 5 Spoke rims design with a metallic red stripe and it was made in Malaysia... 

2 Cor 6:1-3 "We then, as workers together with HIM, beseech you also that ye receive not the Grace of GOD in vain. (For HE saith, I have heard thee in a time accepted, and in the day of salvation have I succored thee: behold, now is the accepted time; behold, now is the day of salvation.) Giving no offense in any thing, that the ministry be not blamed..." =)

P.S. I will have a short parenthesis of two weeks in my regular publications, starting next week... But don’t worry (yet), I’m not planning to stop blogging, I still have some stuff to say =PPPPP... See you in October 18th (perhaps in October 11th, who knows), if GOD allows !!! =OOOOO

2 comments:

Dennis aka Katsuden said...

The actual Ferrari California looks great with awesome way of opening the boot. Very resourceful of you to have your friend brought it in. We have commitments in life of our own and blogging is a casual thing or hobby. Thanks for been honest and continuing blogging. We are blessed having u around pal :p

chrismandesign said...

little by little, i have been exploring the Ferrari world, with a different perspective... is not that i don’t like this brand, rather it allows me to be more objective in my appreciations on these beautiful cars (well, at least most of them), and to put them in context... the California is a great Ferrari, more grounded and yet spicy !!!...

thanks GOD, i have some good friends, fellow collectors and importers, who have helped me many times... through them, i’m able to get what would be nearly impossible otherwise...

OH and thanks for your kind comments my friend, actually i don’t think i’m so essential in the blogosphere LOL =P... but certainly, this world need more people like me: humble, cautious, acquiescent and more than anything: conventional LOLOLOLOLOLOL...

finally, as Terminator would say: I’LL BE BACK !!! =P =D