For English version scroll below
¿Quién diría que Microsoft Corporation, el conglomerado multinacional cuyo negocio principal ha sido el desarrollo de soluciones de software para otras compañías y para sistemas personales de computación, parte del ramillete de monopolios a los cuales nos estamos acostumbrando (pero no deberíamos), decidiría convertirse en un jugador de las grandes ligas en el mundo de los videojuegos?...
Te diré quién: alguien que piensa que estos movimientos en la industria son simplemente "golpes de suerte", ignorando de buena gana que estos cambios son planeados meticulosamente y facilitados subrepticiamente con el fin de tener éxito, por los pequeños grupos de personas que poseen todo el establecimiento (industria, comercio, sistema bancario, gobiernos, etc.)...
Y estas movidas o cambios no tienen nada que ver con decisiones caprichosas, NO, por el contrario, son pasos en el camino a lograr niveles impíos de control sobre la población, en todos los aspectos imaginables de sus vidas.
Sí, estoy completamente consciente de cómo suena la anterior declaración, pero o te das cuenta cómo la sucesión de acontecimientos en la historia reciente, particularmente desde el siglo pasado a la fecha, apunta en esa dirección sombría o sigues creyendo la narrativa prevalente y falaz planteando que todo a tu alrededor sucede aleatoriamente, es inevitable, incuestionable y cuanto menos pienses en ello, mejor...
Ahora, quizás preguntarás: ¿qué tiene que ver esto último con la industria de los videojuegos o con el involucramiento de Microsoft con este negocio, ya que esta clase de productos no están en línea con lo que esta corporación ofrece habitualmente?...
Bueno, veamos muy brevemente un par de aspectos de este asunto: por ejemplo, ¿recuerdas que a principios de los 70s, en 1972, Atari lanzó su legendario juego "Pong" para las arcadas, un producto con un éxito "inesperado" durante esa época, precisamente cuando la mayoría de la población a nivel mundial fue golpeada fuertemente por la falsa "crisis petrolera" y la inflación galopante que vino como una consecuencia "inevitable y lógica", ¿piensas que fue una mera coincidencia de eventos?...
Más tarde, durante los 80s, cuando juegos como Donkey Kong o Pac-Man catapultaron la industria de los videojuegos y sus ganancias a nuevas alturas, mientras la mayoría de personas estaban todavía luchando con la inflación y la recesión económica que comenzó en los 70s, pero continuó en esa década, ¿piensas que fue una coincidencia también?...
Desde luego, algunas personas dirían que empresas como Atari, un negocio californiano que comenzó prácticamente sin dinero, careciendo de fábricas o de un enfoque de mercado experto, llegó a ser un líder en tecnología en el corto plazo, simplemente porque aprovechó la oportunidad que una economía turbulenta representaba.
Sin embargo, mientras tú puedes, en una especie de manera plausible, atribuir un éxito modesto en el mercado para una marca especializada en videojuegos, en medio de una economía vapuleada; no hay manera en que pudieras atribuir, en una forma plausible, un éxito tan notorio para la industria de los videojuegos, a un "golpe de suerte", teniendo en mente que sus ganancias durante los 80s superaron las ganancias de las industrias de la música pop y del cine combinadas, a menos que tu ingenuidad esté rayando con la demencia o la estupidez patológica...
Este es otro caso en el cual estoy apenas arañando la superficie de estos temas, pero pienso que, con la ayuda de DIOS, habrá tiempo en publicaciones futuras para abordar más aspectos de ellos y supongo que será interesante ver la industria (o industrias) alrededor de los coleccionables, desde una perspectiva muy diferente, así que cambiémos el foco brevemente a mi invitado para esta reseña, ¿deberíamos?...
Mis visitantes regulares saben que he venido introduciendo recientemente ejemplos de productos de Hot Wheels, cuyo principal foco es los "íconos de la cultura popular" (¿o debería decir más bien de la "cultura del establecimiento"?), como parte de una serie de publicaciones abordando el asunto general del cambio de estrategia que la marca azul de Mattel está implementando, desde el comienzo del presente siglo en adelante...
Bueno, siguiendo el hilo conductor de esta clase de artículos y ya que me gusta ver el "panorama general", el contexto, me gustaría comparar los esfuerzos de Hot Wheels con lo que otras marcas están ofreciendo, así que es muy apropiado presentar un producto desarrollado por una compañía que en la actualidad es parte del Simba Dickie Group, para variar...
Aunque, para ser honesto, sería bastante inequitativo comparar este artículo, con digamos lo que la marca del logo llameante lanzó para la Serie Hot Wheels Retro Entertainment - Set Halo de 2017, simplemente porque los productos desarrollados por Jada Toys Inc., ponen en vergüenza los de HW, con todo, Mattel continuará reclamando que ellos siempre son la mejor opción para coleccionistas adultos, etc...
Jada Toys Inc., por otro lado, ofreció su propio Set de Halo y que grandioso conjunto de productos debo decir, pero eso es de esperarse, ya que estamos hablando de réplicas a escala, no simplemente vehículos de juguete, estoy realmente impresionado con la alta calidad general de estos artículos y la selección de modelos es muy comprehensiva, algo que nosotros como coleccionistas adultos valoramos (puedes leer acerca de otros artículos en mi colección, relacionados con esta franquicia aquí, aquí y aquí).
Lo conseguí a través del mercado secundario, con la ayuda de un amigo mío, colega coleccionista e importador / vendedor privado, hace más o menos 10 años; pertenece a la Serie 1 de Halo 4 de 2012, en este caso es la Edición de Combate, pero también hay una Edición de Coleccionistas, con menos accesorios y una Edición Ártica, con un esquema de color diferente para el vehículo.
Tiene carrocería en diecast y chasis en plástico plateado medio con acabado de escarcha metálica, con todo tiene buen peso; el nivel de detalle es muy alto y no es solo el hecho que fue desarrollado en escala 1:35, es que Jada quería realmente ofrecer una réplica a escala apropiada para coleccionistas adultos y puedes notar su compromiso a simple vista: esta es la manera en que muestras que tu interés en nosotros es mucho más que parafernalia de mercadeo o palabrería barata.
El trabajo de pintura fue hecho en verde oliva / militar con acabado satinado, muy pulcro en efecto y está complementado por algunos tampos y/o calcomanías aplicadas con precisión; hay varios insertos plásticos sobre la carrocería, acabados en plateado, pero también en bronce claro, ambos con acabado de escarcha metálica y algunas partes recibieron pintura negra con acabado satinado también.
Los interiores fueron finamente trabajados, con montones de detalle y un trabajo de pintura exhaustivo hecho en bronce claro y plateado, con acabado de escarcha metálica, pero también recibió pintura gris y negra, con acabado mate, un par de adhesivos fueron aplicados al tablero de instrumentos.
Hay más insertos plásticos para la Torreta de la Ametralladora, que es removible y rotable, pintada en bronce claro, con acabado de escarcha metálica, plateado, dorado, verde oliva / militar y rojo brillante, con tampos adicionales blancos y el soporte de los bidones, con cuatro unidades, recibió pintura negra y rojo oscuro con acabado satinado.
El parabrisas es transparente, las ruedas son multiparte, presentando un diseño de rimes 10 Slots muy preciso y realista, inspirado por el de un Hummer, en verde oliva / militar, con llantas en caucho sintético labradas; la "cereza del pastel" es un par de minifiguras articuladas, moldeadas y pintadas cuidadosamente, presentando un Master Chief y un Marine incluídos para este set y fue hecho en China...
Ezq 38:21-23 "Y en todos mis montes llamaré contra él espada, dice el SEÑOR JEHOVÁ: la espada de cada cual será contra su hermano. Y yo litigaré con él con pestilencia y con sangre; y haré llover sobre él, y sobre sus compañías, y sobre los muchos pueblos que están con él, impetuosa lluvia, y piedras de granizo, fuego y azufre. Y seré engrandecido y santificado, y seré conocido en ojos de muchas gentes; y sabrán que yo soy JEHOVÁ."
English version
Who would say that Microsoft Corporation, the multinational conglomerate whose main business has been the development of software solutions for other companies and for personal computing systems, part of the bundle of monopolies to which we are getting used (but we shouldn’t), would decide to become a big leagues player in the world of videogames?...
I will tell you who: someone who thinks that these movements in the industry are just "strokes of luck", willingly ignoring that these changes are meticulously planned and surreptitiously facilitated in order to succeed, by the small groups of people who own all the establishment (industry, commerce, banking system, governments, etc.)...
And these moves or changes do not have anything to do with whimsical decisions, NO, conversely, they are steps in the way to achieve ungodly levels of control over population, in all devisable aspects of their lives.
Yeah, I’m fully aware how the statement above sounds, but you either realize how the succession of events in recent history, particularly since the last century to date, points to that gloomy direction or you keep believing the prevalent and falacious narrative posing that everything around you happens randomly, it’s unavoidable, unquestionable and the less you think about it, the better...
Now, perhaps you will ask: what the latter has to do with the videogames industry or with the involvement of Microsoft with this business, since this kind of products are not in line with what this corporation usually offers?...
Well, let’s see very briefly a pair of aspects of this matter: for instance, do you remember that in the early 70s, in 1972, Atari released its legendary "Pong" game for arcades, a product with an "unexpected" success during that time, precisely when most of the population worldwide was hit hard by the fake "oil crisis" and the galloping inflation that came as an "unavoidable and logic" consequence, do you think it was a mere coincidence of events?...
Later, during the 80s, when games like Donkey Kong or Pac-Man catapulted the videogames industry and its profits to new heights, while most people were still struggling with the inflation and economic recession that started in the 70s, but continued in that decade, do you think that was a coincidence too?...
Of course, some people would say that companies like Atari, a Californian business that started virtually without money, lacking of factories or of an expert market approach, became a technology leader in the short term, just because it harnessed the chance that a troubled economy represented.
However, while you can, in a sort of plausible way, ascribe a modest success in the market for a brand specialized in videogames, amidst a battered economy; there is no way you could ascribe, in a plausible way, a success so remarkable for the videogames industry, to a "stroke of luck", bearing in mind that its revenues during the 80s surpassed the profits of the pop music and cinema industries combined, unless your naivety is bordering insanity or pathological stupidity...
This is another case in which I’m barely scratching the surface of these topics, but I think that, with the help of GOD, there will be time in future publications to address more aspects of them and I guess it will be interesting to see the industry (or industries) around collectibles, from a very different perspective, so let’s change the spotlight briefly to my guest for this review, shall we?...
My regular visitors know that I have been introducing recently examples of products by Hot Wheels, whose main focus is "popular culture icons" (or should I say rather of the "establishment culture"?), as part of a series of publications addressing the general matter of the change of strategy that the blue brand of Mattel is implementing, from the start of the present century onwards...
Well, following the conductive thread of that kind of items and since I like to see the "big picture", the context, I would like to compare the Hot Wheels efforts with what other brands are offering, so it’s very fitting to feature a product developed by a company that currently is part of the Simba Dickie Group, for a change...
Although, to be honest, it would be pretty unfair to compare this item, with let’s say what the brand of the flaming logo released for the 2017 Hot Wheels Retro Entertainment Series - Halo Set, just because the products developed by Jada Toys Inc., put to shame the ones by HW, yet Mattel will continue to claim that they are always the best option for adult collectors, etc...
Jada Toys Inc., on the other hand, offered its own Halo Set and what a great bundle of products I must say, but that’s to be expected, since we are talking about scale replicas, not just toy vehicles, I’m really impressed by the high overall quality of these items and the selection of models is very comprehensive, something that we as adult collectors value (you can read about other items in my collection, related with these franchise here, here and here).
I got it through the secondary market, with the help of a friend of mine, fellow collector and importer / private seller, pretty much 10 years ago; it belongs to the 2012 Halo 4 Series 1, in this case it’s the Combat Edition, but there is also a Collector’s Edition, with less accessories and an Arctic Edition, with a different color scheme for the vehicle.
It has diecast body and plastic chassis in medium silver with metal flake finishing, yet it has a good weight; the level of detail is very high and it’s not just the fact that it was developed in 1:35 scale, it’s that Jada really wanted to offer a proper replica for adult collectors and you can notice its commitment naked eye: this is the way you show that your interest in us is way more that just marketing paraphernalia or cheap wordiness.
The paint job was made in olive / military green with satin finishing, very neat indeed and it’s complemented by some tampos and/or decals applied with precision; there are several plastic inserts on the body, finished in silver, but also in light gunmetal, both with metal flake finishing and some parts received black paint with satin finishing too.
The interiors were finely worked, with lots of detail and an exhaustive paint job made in light gunmetal and silver, with metal flake finishing, but it also received gray and black paint, with matte finishing, a pair of stickers were applied to the dashboard.
There are more plastic inserts for the Chain Gun / Mini Gun Turret, that is removable and rotatable, painted in light gunmetal with metal flake finishing, silver, golden, olive / military green and bright red, with additional white tampos and the jerrycan holder, with four units, received black and dark red paint with satin finishing.
The windshield is clear, the wheels are multipart, featuring a very accurate and realistic, 10 Slots rims design in olive / military green, inspired by the ones in a Hummer, with styled synthetic rubber tires; the "cherry on top" is a pair of articulated minifigures, carefully molded and painted, representing a Master Chief and a Marine included for this set and it was made in China...
Ezk 38:21-23 "And I will call for a sword against him throughout all my mountains, saith the LORD GOD: every man's sword shall be against his brother. And I will plead against him with pestilence and with blood; and I will rain upon him, and upon his bands, and upon the many people that are with him, an overflowing rain, and great hailstones, fire, and brimstone. Thus will I magnify myself, and sanctify myself; and I will be known in the eyes of many nations, and they shall know that I am the LORD."
No comments:
Post a Comment